تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/04/16 - 09:20
کد خبر: 401036

تجمع اعتراضی دانشجومعلمان مقابل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

آموزش و پرورش تبدیل به یک بنگاه اقتصادی شده است/ ماجرای تصویب یک آیین‌نامه پرحاشیه! +عکس و فیلم

آموزش و پرورش تبدیل به یک بنگاه اقتصادی شده است/ ماجرای تصویب یک آیین‌نامه پرحاشیه! +عکس و فیلم

قائم پناه معاون گفتمان سازی و مطالبه گری مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در تجمع اعتراضی دانشجومعلمان و معلمان مقابل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در واکنش به اقدامات حذف و تضعیف دانشگاه فرهنگیان گفت: در روزهای پایانی دولتی هستیم که تا توانست سفره مردم را کوچک کرد و در دوران مسئولیت خود، با بی تدبیری تمام، ناامیدی را تزریق کرد.

به گزارش سرویس صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بیش از ۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان عصر روز گذشته در واکنش به اقدامات اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای تصویب آیین نامه «نحوه مشارکت دانشگاه‌ها در تربیت منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش» و «آیین نامه گواهینامه صلاحیت معلمی در مقابل دبیرخانه این شورا تجمع کردند.

در این تجمع دانشجویان معترض تاکید کردند که تصویب آیین نامه «نحوه مشارکت دانشگاه‌ها در تربیت منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش» و «آیین نامه گواهینامه صلاحیت معلمی» از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ضربات جدی به نظام تعلیم و تربیت کشورمان وارد می‌کند.

همچنین دانشجو معلمان از شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستند که آیین نامه‌ها را از دستور کار خود خارج کند.در این تجمع بیانیه‌ای نیز از سوی دانشجو معلمان معترض قرائت شد که متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا

انقلاب امام خمینی (ره) پیش از آنکه انقلابی سیاسی یا اقتصادی باشد، انقلابی فرهنگی و تربیتی بود؛ لذا بقای این انقلاب بسته به ادامه این سیر و تحول تربیتی است. از بین عوامل اثرگذار بر تربیت مردم، نظام آموزش و پرورش به علت رسمیت و عمومیت آن جایگاه ویژه‌ای در این میان دارد.با اینکه دلسوزان نظام در این زمینه بار‌ها تذکر داده‌اند، اما این امر برای عده‌ای همچنان مغفول مانده است و عده‌ای برای زدن ضربه‌ای کاری بر پیکره پیشرفت کشور، در حال وارد آوردن خساراتی بر این سیستم است.

یکی از مهمترین این ضربات، تضعیف دانشگاه فرهنگیان به عنوان نهاد تربیت کننده معلمان آینده و مرکز ثقل نظام آموزشی کشور است. با اینکه مقام معظم رهبری (مد ظله) بار‌ها تذکر داده اند که جهت رشد شخصیت و هویت معلمی، جذب معلم تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی باشد. در دولت فعلی شاهد بودیم که ابتدائاً فردی را به عنوان سرپرست دانشگاه فرهنگیان معرفی کردند که خود اعتقادی به دانشگاه فرهنگیان نداشت، همچنین ظرفیت این دانشگاه به شدت کاهش یافت، تخصیص بودجه به درستی صورت نگرفت، دانشگاه بار‌ها با بهانه‌های مختلفی تا چند قدمی تعطیلی رفت، انتصابات سیاسی و حزبی صورت گرفت و...

البته ملالی نیست چرا که از این نوع نگاه در دولت تدبیر و امید بیش از این هم انتظاری نمی‌رفت، سوال اینجاست که نوع نگاه شورایی که متشکل است از فضلا و عقلای قوم، نسبت به مسئله تعلیم و تربیت و به تبع آن مسئله تربیت معلم چگونه خواهد بود؟

آیا نوع نگاه اعضا با وجه تسمیه شورا همخوانی دارد؟ آیا شورای عالی انقلاب فرهنگی حق خود را در قبال مسئله تعلیم و تربیت ادا کرده است؟ لذا از شما بزرگواران عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی - که رهبری معظم در حکم انتصاب شما فرموده‌اند که نسبت به مهندسی فرهنگی و تحول و نوسازی آموزش و پرورش تاکید شود و به تعویق افتادن آن، موجب خسارت بزرگ به انقلاب اسلامی می‌شود- خواهشمندیم در بررسی طرح جدید این موارد را لحاظ بفرمایند.

هر چند دانشگاه فرهنگیان فعلی به دلیل نواقص و ضعف‌هایی که دارد، معلم تراز نیروی انقلاب را آن چنان که باید تربیت نکرده است، اما به دلیل اهمیت ایجاد هویت معلمی که همانا شغل انبیا است، این ماموریت تنها از عهده این دانشگاه برمی‌آید.

والامر الیکم
و ما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم

آموزش و پرورش ما تبدیل به یک بنگاه اقتصادی شده است

حمیدرضا قائم پناه معاون گفتمان سازی و مطالبه گری مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در تجمع اعتراضی دانشجومعلمان و معلمان مقابل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در واکنش به اقدامات حذف و تضعیف دانشگاه فرهنگیان گفت: در روزهای پایانی دولتی هستیم که تا توانست سفره مردم را کوچک کرد و در دوران مسئولیت خود، با بی تدبیری تمام، ناامیدی را تزریق کرد.

وی در ادامه افزود: در روزهای پایانی دولتی هستیم که تا توانست فعل فروختن را صرف کرد، حتی از فروش دانش آموز و معلم و مدرسه دریغ نکرد. دولتی که تمام همت خود را جمع کرده است تا آخرین ضربه را بر پیکره نظام تعلیم و تربیت بزند. هیج منطق و استدلالی پشت این طرح ها نیست. آموزش و پرورش ما تبدیل به یک بنگاه اقتصادی شده است.


download

download

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top