تاریخ انتشار: شنبه 1400/04/19 - 10:53
کد خبر: 401222

نامه ۲۹ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد خطاب به دادستان کل کشور

در قسمتی از این نامه آمده است: طبق فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه احیا و استیفای حقوق عامه از وظایف مهم قوه قضائیه است، این قوه باید پرچمدار این موضوعات باشد و با مخالفان و معارضان حقوق عمومی در هر جایگاهی مقابله کند و با وجود آن که نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر معارف دین مبین اسلام و تعالیم قرآن است مکلف می‌باشد که نسبت به رعایت حقوق عامه تلاش نماید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ۲۹ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد خطاب به دادستان کل کشور نامه ای را منتشر کردند.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

لَیسَ یُحییها بالِقَطرِ وَ لکِن یَبعَثُ اللهُ رِجالاً فَیُحیونَ العَدلَ فَتُحیی الارضُ لِاحیاءِ العَدلِ ـ ثُم قالَ ـ و لاِقامَةً الحَد فیهِ اَنفَع فی الارضِ من القطَر اربعینَ صباحاً

جناب آقای محمد جعفر منتظری

دادستان محترم کل کشور

سلام علیکم

شکی نیست که تشریع احکام الهی به خاطر دعوت مردم، به قسط و عدل و هدایت جامعه به طرق امن و امان است، تا انسان‌ها بتوانند به کسب فضائل و نفی رذائل و سیر الی الله که مقصد اعلای آفرینش است بپردازند.

طبق فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه احیا و استیفای حقوق عامه از وظایف مهم قوه قضائیه است، این قوه باید پرچمدار این موضوعات باشد و با مخالفان و معارضان حقوق عمومی در هر جایگاهی مقابله کند و با وجود آن که نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر معارف دین مبین اسلام و تعالیم قرآن است مکلف می‌باشد که نسبت به رعایت حقوق عامه تلاش نماید.

در این رابطه ماده ۲۹۰ قانون آئین دادرسی کیفری مقرر می‌دارد: دادستان کل کشور مکلف است در جرایم راجع به اموال، منافع و مصالح ملی و خسارت وارده به حقوق عمومی که نیاز به طرح دعوی دارد از طریق مراجع ذیصلاح داخلی، خارجی و یا بین‌المللی پیگیری و نظارت نماید.

با توجه به نقض و ترک فعل دولت یازدهم و دوازدهم در قبال اجرای برنامه ششم توسعه در تولید پنج هزار مگاوات به طور سالیانه، عدم توجه به توسعه نیروگاه اتمی، عدم تدبیر در رفع موانع توسعه تجدید پذیرها، عدم توسعه نیروگاه های کوچک مقیاس و ظرفیت نیروگاه های برق آبی، عدم نظارت بر تولید غیرمجاز رمزارز و در حالی که طی 8 سال گذشته هیچ برنامه جامع و موثری برای اصلاح الگوی مصرف نداشته است؛ شاهد معضل بزرگ قطعی برق به صورت گسترده و طولانی مدت در سطح کشور هستیم که خسارات فراوانی به آحاد مردم و مراکز و بخش های مختلف جامعه وارد کرده است و متاسفانه چاره‌ای نیست جز اینکه تابستان سال جاری را با خاموشی ‌ها سپری کنیم.

لذا با توجه به اصل احیا، حفظ و صیانت از حقوق عامه از دادستان محترم کل کشور تقاضا مندیم به قضیه مذکور با جدیت ورود کند و مسئولین بلند پایه دولتی، مدیران اجرایی و مسببان وضع موجود را که با بی تدبیری های پی در پی و عدم پاسخگویی، دروغ و بهانه های واهی می خواهند بار مسئولیت خود را خالی کنند، مورد پیگیری قضایی قرار دهد.

و السلام علیکم و رحمه الله

نام دانشگاه های امضا کننده: دانشگاه های آزاد اسلامی همدان . علوم و تحقیقات . تهران غرب . بجنورد . کردستان . بوشهر . کرمان . خرم‌آباد . کرمانشاه . یاسوج . سمنان . بیرجند . بندرعباس . پرند . زنجان . ارومیه . لاهیجان . اردبیل . یزد . آمل . بروجرد . تبریز . ساری . زاهدان . اهواز . رشت . کرج . تهران شمال . تهران جنوب

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top