تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/04/20 - 11:17
کد خبر: 401367

گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» از مشکلات امتحانات دانشجویان و قطعی برق؛

برگزاری مجدد امتحانات برای دانشجویان علامه/ دانشجویان دانشگاه آزاد چگونه آزمون ترم دهند؟

برگزاری مجدد امتحانات برای دانشجویان علامه/ دانشجویان دانشگاه آزاد چگونه آزمون ترم دهند؟

شنیده می‌شود دانشگاه آزاد اتصال به اینترنت به روش Hotspot را به دانشجویان خود آموزش داده است تا در ایام قطعی برق بتوانند با استفاده از لپ‌تاپ و اینترنت گوشی خود، به صورت مجازی در امتحانات شرکت کنند.

به گزارش سرویس صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مصائب دانشجویی در پاندمی کرونا تمامی ندارد؛ مصائبی که فقط قشر دانشجو از آن خبر دارد و اخبار آن کم و بیش درز می کند. از کاسته شدن کیفیت آموزش در دانشگاه‌ها گرفته تا برگزاری مجازی امتحانات پایان ترم و حالا معضل قطعی برق که بار سنگینی بر اضطراب دانشجویان افزوده است.

برگزاری مجدد امتحانات ترم دانشگاه علامه طباطبایی

دانشگاه علامه طباطبایی از لغو امتحانات پایان ترم امروز این دانشگاه به دلیل ایجاد مشکل در سرورهای خود در پیرو قطعی مکرر برق خبر داد.

از ابتدای ۹۹ و با شیوع ویروس کرونا در کشور، آموزش مدارس و دانشگاه‌ها نیز مجازی شده است که دردسرهای زیادی برای دانش‌آموزان و دانشجویان به همراه داشته است.

اخیرا نیز قطعی‌های گسترده برق در کشور به چالشی بزرگ تبدیل شده و برای دانشجویان که در ایام امتحانات به سر می‌برند، مشکلات زیادی ایجاد کرده است. به طور مثال دانشگاه علامه طباطبایی از لغو امتحانات پایان ترم این دانشگاه که قرار بود امروز برگزار شود، خبر داد.

این دانشگاه از طریق کانال‌های ارتباطی خود به دانشجویانش اطلاع داده که امتحانات پایان ترم مورخ ۱۶ تیر همگی لغو شده و به شنبه ۱۹ تیر منتقل شده است.

دانشگاه علامه طباطبایی دلیل این اتفاق را ایجاد مشکل در سرورهای سایت خود به دلیل قطعی مکرر برق اعلام کرد. ظاهرا امتحاناتی که قرار بوده ساعات ۸ و هشت و سی دقیقه صبح دیروز برگزار شوند نیز با مشکلاتی همراه بوده است.

همچنین شنیده می‌شود دانشگاه آزاد اتصال به اینترنت به روش Hotspot را به دانشجویان خود آموزش داده است تا در ایام قطعی برق بتوانند با استفاده از لپ‌تاپ و اینترنت گوشی خود، به صورت مجازی در امتحانات شرکت کنند.

این روزها که شاهد قطعی برق هستیم، ضربه نهایی به دانشجویان وارد شده تا علاوه بر استرس‌های خاص دوران دانشجویی، امکان پاسخ دادن به سوال امتحانات نیز از آن‌ها گرفته شود. البته وزارت علوم که پیش بینی قطعی برق در ایام امتحانات پایان ترم را کرده بود، چندی پیش با ابلاغ دستورالعملی به دانشگاه‌ها در خصوص مساعدت با دانشجویان، تاکید کرده بود تا سازوکاری برای شرکت همه دانشجویان در امتحانات مجازی پایان ترم در نظر گرفته شود.

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم پیش از این اعلام کرده بود تکیه اعضای هیئت علمی در نمره‌دهی به دانشجویان نباید روی برگزاری امتحان پایان ترم باشد بلکه فعالیت‌های یک ترم دانشجو بایستی سهمی بیشتر در این زمینه به خود اختصاص بدهد. وی همچنین تاکید کرده بود در صورت نیاز، امتحان پایان ترم مجدد برای دانشجو برگزار شود.

اگر برق رفت، دانشجویان دانشگاه آزاد چگونه آزمون ترم دهند؟

با توجه به قطعی مکرر برق در شهرهای مختلف کشور و همزمانی این اتفاق با آزمون های پایان ترم دانشگاهی، روابط عمومی سامانه آموزش مجازی دان دانشگاه آزاد، راه های احتمالی انجام آزمون دانشگاه های تحت پوشش در مناطق بدون برق را تشریح کرد.

در بخشی از این اطلاعیه که برای کلیه دانشجویان تحت پوشش سامانه آموزش مجازی دان ارسال شده، آمده است:

«با توجه به قطعی برق در مناطقی از کشور که باعث عدم دسترسی دانشجویان به سامانه دان جهت انجام آزمون شده است، نکات ذیل را به استحضار می رساند، در صورت قطع برق برای ارسال پاسخنامه آزمون به صورت زیر عمل کنید:

قبل از شروع امتحان، ایمیل استاد را از روی برگه یا سامانه یادداشت کنید.

تنظیمات موبایل خود را در حالتی قرار دهید که در زمان تصویربرداری زمان و تاریخ تصویر مشخص شود.

از هر صفحه پاسخنامه یک تصویر بگیرید؛ در کنار هر عکس حتما کارت ملی یا صفحه اول شناسنامه باید قابل رویت باشد.

پس از عادی شدن شرایط (وصل شدن برق و اتصال اینترنت) برگه های خود را به ایمیل استاد ارسال کنید.

در صورتی که که هریک از موارد بالا رعایت نشود، پاسخنامه شما فاقد اعتبار بوده و با توجه به زمان عکس ها، قبول یا رد پاسخنامه بر عهده استاد مربوطه خواهد بود.

گروه پشتیبانی سامانه به صورت برخط برای رسیدگی به مشکلات احتمالی دانشجویان آماده پاسخگویی هستند.»

گفتنی است قطعی های ناگهانی برق در مناطق مختلف کشور و همزمانی آن با آزمون های پایان ترم دانشگاه های کشور باعث بروز مشکلاتی برای دانشجویان شده است که در همین رابطه سامانه آموزش مجازی دان که در حال حاضر نیمی از دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی را تحت پوشش دارد، اقدام به صدور اطلاعیه برای کاهش مشکلات احتمالی دانشجویان کرده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فارن افرز: ایران و متحدانش اعتماد به نفس اسرائیل را نابود کردند
واکنش پلیس به انتشار ویدئو خیابان وطن‌پور
جدول مدالی المپیک پس از اولین مدال ایران
با این روند باید فاتحه دولت را خواند
درخواست انگلیس از ایران در خصوص اسرائیل
برنامه نمایندگان ایران در روز دوازدهم المپیک
سرقت موبایل از بانوان پشت چراغ قرمز
باقری عازم عربستان شد
هزینه کردن از نام رهبری ممنوع
گفت و شنود/ گوش بده!
صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۱۷ مرداد
بررسی الگوی قیمت‌گذاری گاز طبیعی در ایران و جهان
وحشت همه اسرائیل را فرا گرفته است
در چینش کابینه به نظر جمعی شورای راهبری تمکین می‌کنم
ابراز نگرانی سازمان ملل از اسلام‌هراسی و آشوب‌های انگلیس
هر روز ده مرتبه این دعا را بخوانید
برای خرید لپ تاپ استوک ارزان به کجا مراجعه کنیم؟
دارندگان این گروه خونی کمتر به بیماری قلبی مبتلا می‌شوند
تاکید بر حق پاسخگویی ایران به اسرائیل
زائران اربعین مراقب این سه بیماری باشند
موضع معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه درباره پاسخ ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top