تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/04/29 - 08:06
کد خبر: 402231

سایت‌های پرکاربرد برای دانشجویان؛

معرفی ۱۰ تا از بهترین سایت‌های آموزشی آنلاین

معرفی ۱۰ تا از بهترین سایت‌های آموزشی آنلاین

در حال حاضرباتوجه به ایام قرنطینه به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، کلاس های حضوری تابستانه برگزار نمی شوند وحتی در صورت برگزاری، دردنیای مدرن و امروزی همه ما بسیار مشغول به اداره زندگی و امورات هستیم؛ پس برای همه ما می تواند دشوار باشد که هر هفته یک جلسه مشخص را برای حضور در یک دوره سنتی به صورت حضوری شرکت کنیم. دوره های آموزش آنلاین جایگزین بسیار جذابی برای این امر است.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آشنایی با برترین منابع مهم آموزشی آنلاین دنیا و سایت های مورد استفاده دانشجویان از این جهت می تواند مورد اهمیت باشد که ما را با روش های نوین آموزش مجازی آشنا می کند و ضمن آن می تواند به عنوان مرجعی برای آموزش مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضرباتوجه به ایام قرنطینه به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، کلاس های حضوری تابستانه برگزار نمی شوند وحتی در صورت برگزاری، دردنیای مدرن و امروزی همه ما بسیار مشغول به اداره زندگی و امورات هستیم؛ پس برای همه ما می تواند دشوار باشد که هر هفته یک جلسه مشخص را برای حضور در یک دوره سنتی به صورت حضوری شرکت کنیم. دوره های آموزش آنلاین جایگزین بسیار جذابی برای این امر است. شما می توانید به کمک ابزارهای آنلاین به یادگیری مهارت‌های مختلف بپردازید.

معرفی 10منابع آموزشی برتر آنلاین

با کمک تکنولوژی‌های روز نحوه یادگیری هم نسبت به گذشته آسانتر شده است. به دلیل حضور پر برکت اینترنت هر فردی که تمایل به یادگیری داشته باشد در لحظه و به کمک ابزارهای اینترنتی می‌تواند آنچه می‌خواهد را یاد بگیرد. در ادامه به معرفی برترین منابع می پردازیم.

1) "khan Academy"

معرفی 10منابع آموزشی برتر آنلاین

این وب‌سایت در واقع محصول ارائه شده توسط استارت‌آپی است که با هدف ارائه آموزشِ با کیفیت به‌طور رایگان راه‌اندازی شده است. تمامی محتویات ویدئویی آموزشی نیز روی وب‌سایت یوتیوب آپلود شده‌ است. سلمان خان به همراه تیم آموزشی خود مطالب مختلفی در زمینه‌های متفاوتی مانند برنامه‌نویسی رایانه‌ای، ریاضیات، اقتصاد، علوم و موارد دیگر آماده ارائه کرده است. این سایت مسیری آسان را برای دانش آموزان فرآهم می کند تا به بهبود مهارت های مورد نیاز خود بپردازند و بیشتر یاد بگیرند. شما می توانید هر با انتخاب موضوع مورد نظر خود در این سایت آموزش آن را مشاهده نمایید. به گفته خودشان این وب سایت یک منبع یادگیری شخصی برای تمام سنین است

2) "Udemy"

معرفی 10منابع آموزشی برتر آنلاین

یکی از مواردی که باعث شده این وب‌سایت را در لیست قرار دهیم، ارائه محتویات رایگان و غیررایگانی است که پیش روی دانش‌آموزان و دانشجویان مشتاق یادگیری قرار می‌دهد. محتویات ارائه شده در این وب‌سایت پیش از عرضه مورد بررسی کیفی قرار می‌گیرند تا تنها محتویات شاخص و ارزشمند مورد استفاده قرارگیرند. Udemy مملو از مطالب و محتویات با ارزشمند در هر زمینه‌ای است که امکان تعامل و فراگیری آنلاین وجود داشته باشند. این امکان نیز برای کاربر فراهم است که دوره های دلخواه خود را بسازد و در وب سایت قرار دهد.

3) "Coursera"

معرفی 10منابع آموزشی برتر آنلاین

دراین سرویس در حال حاضر چیزی در حدود 17 میلیون فراگیر از بیش از 1500 برنامه آموزشی آنلاین این وب‌سایت استفاده می‌کنند. سایت Coursera.org یک وبسایت قدرتمند در آموزش آنلاین در سطح جهان است که درس ها و دوره های زیادی از دانشگاه های مطرح دنیا دارد. کاربر می تواند با جستجو در پایگاه داده درس ها، دوره مناسب خود را بیابد و به طور رایگان این دوره را بگذارند. Coursera را می توان بهترین پلتفرم آموزش مجازی وآنلاین در دنیا دانست.

4) "Codecademy"

معرفی 10منابع آموزشی برتر آنلاین

این سرویس، مرجعی مناسب برای علاقه مندان به یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی است تا آموزش‌هایی از سطح مقدماتی تا پیشرفته را پیش‌روی خود داشته باشند.

5) "Duolingo"

معرفی 10منابع آموزشی برتر آنلاین

سایتی برای یادگیری یک زبان جدید به صورت آنلاین بوده که کاملا رایگان و بودن هیچ گونه هزینه ای برای آموزش زبان خواهد بود، سایت Duolingo از بین تمامی وب سایت های آموزش زبان بسیار راحت و ساده تر است. برای اینکه بدانید که چه زبان هایی را با این سایت میتوانید فرا بگیرید در صفحه دوره های زبان می توانید زبان های مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

این زبان های برای مثال شامل : چینی، چک، دانمارکی، هلندی، انگلیسی، اسپرانتو، فرانسوی، آلمانی، یونانی، هاوایی، عبری، والری، هندی، مجارستانی ، اندونزی ، ایرلندی ، ایتالیایی ، ژاپنی، کلینگون ، کره ای ، ناگو، نروژی، نروژی، لهستانی، پرتغالی، رومانیایی، روسی، اسپانیایی، سواحیلی، سوئدی، ترکی، اوکراینی، ویتنامی، ولزی خواهد بود .

وب سایت Duolingo یک سایت دوستانه ، تعاملی برای یادگیری زبان بوده که علاوه بر متن می تواند از میکروفون و یا بلندگوهای سیستم شما استفاده نماید تا به شما یاد دهد که چگونه میتوانید هنگام صحبت کردن زبان های دیگر را درک کنید.

6) "TED"

معرفی 10منابع آموزشی برتر آنلاین

مخفف سه کلمه است: Technology و Entertainment و Design. تکنولوژی و سرگرمی و طراحی. البته TED بعدها به تدریج حوزه فعالیت و موضوع سخنرانی‌های خود را از این سه حوزه فراتر برد. شکل اجرای برنامه‌های سایت تد معمولاً اشاره به تحقیقات و دانش و فرهنگ در قالب داستان گویی است. بسیاری از بزرگان سیاست و اقتصاد و نیز تعداد زیادی از برندگان جایزه‌ی نوبل، تا کنون در TED سخنرانی کرده‌اند. دسترسی به سخنرانی‌های سایت تد رایگان است و می‌توانید آنها را به صورت فایل صوتی یا تصویری با کیفیت مورد نظر خود از سایت TED دانلود کنید. تعداد بسیار زیادی از سخنرانی‌ها زیرنویس فارسی هم دارند که استفاده از آن‌ها را برای مخاطبانی که با زبان انگلیسی کمتر آشنا هستند ساده‌تر می‌کند.

7) "Memrise"

معرفی 10منابع آموزشی برتر آنلاین

یک ابزار یادگیری آنلاین است که دوره‌های درسی آن توسط مردم نوشته می‌شود. درس‌های آن عمدتاً برای یادگیری زبان است اگرچه استفاده‌های آکادمیک و غیرآکادمیک دیگری نیز از آن می‌شود (همچون فرهنگ عامه). ممرایز با استفاده از فلش کارت‌های یادیار -که عمدتاً توسط جمع‌سپاری تهیه شده- سعی در افزایش سرعت یادگیری و آسان تر کردن آن دارد. ممرایز توسط ادکوک، استاد بزرگ حافظه، و جرج دتره، عصب‌پژوه متخصص در علم حافظه و فراموشی از دانشگاه پرینستون، تأسیس شده است.

8)"Linked in"

معرفی 10منابع آموزشی برتر آنلاین

برای کسب و کار حرفه ای مناسب ترین شبکه اجتماعی مجازیست! یک سرویس شبکه اجتماعی تجاری و اشتغال‌محور است که از طریق وب سایت‌ها و برنامه‌های تلفن همراه فعالیت می‌کند. این پلتفرم که در ۵ می ۲۰۰۳ راه‌اندازی شد،عمدتاً برای شبکه‌های حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد و به جویندگان کار اجازه می‌دهد رزومه خود را به کارفرمایان برای درخواست شغل ارسال کنند. از سال ۲۰۱۵، بیشتر درآمد این شرکت از طریق فروش دسترسی به اطلاعات اعضای آن به استخدام کنندگان و متخصصان فروش بود. از دسامبر ۲۰۱۶، این شرکت تابعه شرکت مایکروسافت شد. از دسامبر سال ۲۰۲۰، لینکدین دارای ۷۶۰ میلیون عضو ثبت شده از ۱۵۰ کشور بود. این شبکه به اعضا (هم کارگران و هم کارفرمایان) اجازه می‌دهد تا پروفایل‌هایی ایجاد کرده و در شبکهٔ اجتماعی آنلاین که ممکن است نمایانگر روابط حرفه‌ای دنیای واقعی باشد، به یکدیگر متصل شوند. اعضا می‌توانند هر کسی را (خواه عضو موجود باشد یا نه) دعوت کنند تا به یک «اتصال» تبدیل شود.

9)"Lumosity"

معرفی 10منابع آموزشی برتر آنلاین

با استفاده از روش های نوین هوش و حافظه خود را تقویت کنید! Lumosity نام برنامه ای است که با شعار “تمرین مغز” توسط کمپانی Lumos Labs برای دو سیستم عامل اندروید و iOS منتشر شده است. این برنامه را می‌توان کامل‌ترین و بهترین اپلیکیشن موبایلی دانست که در زمینه تقویت هوش، حافظه و بازده مغز انسان طراحی شده است. برنامه Lumosity مبتنی بر گستره عظیمی از تحقیقات و پژوهش‌های محققین بزرگ بوده و با روش های علمی تمرین هایی را در قالب بازی برای تقویت حافظه و قدرت آنالیز مغز انسان ارائه می‌کند. جالب است بدانید که این اپلیکیشن در حال حاضر محبوب‌ترین اپلیکیشن موبایلی ارائه شده در زمینه مذکور محسوب می‌شود.

10) "Solo Learn"

معرفی 10منابع آموزشی برتر آنلاین

یکی از بهترین برنامه‌هایی است که توانسته در گوگل پلی نیز امتیاز 4.8 از 5 را به دست آورد، نظراتی که در رابطه با این برنامه داده شده است به خوبی حکایت از کارکرد عالی آن دارد. برنامه Solo Learn دارای هزاران مبحث برنامه‌نویسی برای مفاهیم گوناگون آن است. این برنامه از زبان‌های برنامه‌نویسی گوناگونی پشتیبانی به عمل می‌آورد و اینطور که پیداست، یکی از بهترین ویژگی‌های آن داشتن رابط کاربری ساده است.

شما عزیزان و تمامی کسانی که علاقه زیادی به دنیای برنامه‌نویسی دارند می‌توانید با دانلود و نصب این برنامه، به راحتی و در هر مکان و زمانی با کدهای مختلف آشنا شوید. برخی از زبان‌های گوناگون برنامه‌نویسی که توسط برنامه Solo Learn پشتیبانی می‌وشد عبارتند از:جاوا، C ++، C ، PHP ، SQL ، الگوهای طراحی، الگوریتم‌ها و ساختارهای داده.همانطور که گفته شد این موارد تنها گوشه‌ای از این برنامه بوده و بسیاری از مباحث دیگری که شاید در هیچ کجا نتوانید به دست آورید را نیز درون خود جای داده است. یکی دیگر از ویژگی‌های این برنامه را می‌توان فراهم کردن فضای ارتباطی با میلیون‌ها برنامه‌نویس از سراسر جهان دانست، بدون تردید برنامه Solo Learn می‌تواند در ارتقای روند علمی شما و تمام علاقه‌مندان به دنیای پیچیده و گسترده کدنویسی کمک شایانی کند.

گزارش از شکوفه راشدی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
مهسا قربانی
1401/05/25 - 12:16

سایت های ایرانی هم خیلی خوب و قوی شدن. مثل فرادرس، دانشجویار، آکادمی وندو و ... ممنون بابت این مطلب مفید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top