تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/04/28 - 14:33
کد خبر: 402296

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خطاب به حدادعادل درپی اظهارات عجیب؛

چه لزومی در تاسیس دانشکده تربیت معلم در دانشگاه امام صادق وجود دارد؟/ پیشنهاد خلق‌الساعه برای حل بحران کمبود معلم، دارای پشتوانه کارشناسی است؟

چه لزومی در تاسیس دانشکده تربیت معلم در دانشگاه امام صادق وجود دارد؟/ پیشنهاد خلق‌الساعه برای حل بحران کمبود معلم، دارای پشتوانه کارشناسی است؟

در قسمتی از این نامه آمده است: تاسیس دانشکده تربیت معلم در دانشگاه امام صادق(ع) چه دردی را از تربیت معلم دوا می کند؟ چرا با مشورت، به راه حل هایی نمی اندیشید که ضمن حفظ استقلال و هویت دانشگاه فرهنگیان، ما را از بحران عبور دهد. البته بعید می دانم مسئولیت های متعدد، فرصت این کار را به شما بدهد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان درپی اظهارات عجیب عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تاسیس دانشکده تربیت معلم در دانشگاه امام صادق(ع) واکنش نشان داد.

متن نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر حداد عادل

عضو محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش و هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان

سلام علیکم

اظهارات اخیر حضرتعالی در نشست مجمع عمومی هیئت امنای مدارس اسلامی، پیرامون تأسیس دانشکده تربیت معلم در دانشگاه امام صادق(ع)، دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت را بیش از پیش، نگران آینده نظام آموزشی که با کمال تاسف در اثر ناکارآمدی و تصمیمات هیجانی ضربات جبران ناپذیری خورده است، نموده است و از این رو برآن شدیم تا با چند پرسش، نکاتی را از محضرتان جویا شویم:

1.جناب حداد عادل! ناکارآمدی، سیاست های بعضا اشتباه و عدم پاسخگویی شاید درست ترین معادل سازی ممکن برای توصیف چندین سال حضور شما در عرصه سیاست گذاری فرهنگی کشور باشد. حق بدهید که به واسطه حضور همزمان در شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش و همچنین هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان، پیش از ارائه هر راهکار یا نظریه جدیدی، درخواست پاسخگو بودن نسبت به عملکرد را از شما داشته باشیم. شما چگونه به این راحتی حرف از عدم ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلمان در سال های آینده را می زنید، در شرایطی که خود، مسئول این امر بوده اید؟ آیا از خودتان پرسیده اید که نقش شما در این عدم افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، چه از لحاظ کمی چه از لحاظ کیفی، علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری، چه بوده است؟ انتظار داریم به عنوان یکی از اصلی ترین متولیان توسعه دانشگاه فرهنگیان، پاسخگوی عملکرد چند ساله خود باشید.

2.جناب دکتر! پیشنهادات خلق الساعه تان برای عبور از بحران کمبود معلم، دقیقا چه پشتوانه کارشناسی دارد و برآمده از گفتگوی با چه تعداد از متخصصان حوزه تعلیم وتربیت است؟ آیا در این میان شنوای نظرات معلمان و دانشجومعلمان بوده اید؟ آیا اصلا برای نظرات معلمان و دانشجومعلمان صلاحیت و ارزش قائل هستید؟ متاسفانه شما به عنوان عضو هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان جزو غیر دسترس ترین مسئولین کشور جهت گفتگوی مستقیم و بدون واسطه با دانشجو معلمان بوده اید.

3 .تاسیس دانشکده تربیت معلم در دانشگاه امام صادق(ع) چه دردی را از تربیت معلم دوا می کند؟ چرا با مشورت، به راه حل هایی نمی اندیشید که ضمن حفظ استقلال و هویت دانشگاه فرهنگیان، ما را از بحران عبور دهد. البته بعید می دانم مسئولیت های متعدد، فرصت این کار را به شما بدهد. اما، برای عبور از بحران کمبود معلم باید به دنبال راه هایی بود که پس از عبور از بحران، منقضی شده و اصالت تربیت معلم را به دانشگاه فرهنگیان باز گرداند، نه رویه هایی که فرآیند تربیت معلم را دچار چندپارگی کرده و از مسیر اصلی خود منحرف سازد. شما که عنوان مشاور عالی رهبر معظم انقلاب را یدک می کشید، باید بهتر از هرکسی فرمایش معظم له را که فرمودند تنها مسیر جذب معلم باید از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی باشد، شنیده باشید.

4.آقای حداد عادل! لطفا موضع و نقش خود را نسبت به آیین نامه اخیری که در شورای عالی اموزش و پرورش، پیرامون مشارکت دیگر دانشگاه ها در موضوع تربیت معلم به تصویب رسید، مشخص نمایید. چطور در حضور شما مصوبه ای به تایید می رسد که بوی سیاست بازی از آن به مشام می آید؟ آیا این آیین نامه، ما را به سمت تربیت معلم با کیفیت سوق می دهد؟ انتظار می رفت تا شما به عنوان حافظ منافع دانشگاه فرهنگیان، در مقابل به تصویب رسیدن این طرح مقاومت کنید و متاسفانه پیشنهاد اخیرتان گمان اینکه خود حامی آیین نامه مذکور بوده اید را قوت می بخشد.

با تمام این تفاسیر، مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، از جنابعالی برای چندمین بار دعوت می کند تا در فضایی شفاف پاسخگوی سوالات و ابهامات به وجود آمده در ذهن دانشجو معلمان، این دغدغه مندان و تحول آفرینان آینده، باشید. یقینا فردایی بهتر در گرو این قبیل گفتگوها و مشورت ها است.

پیشرفت و اعتلای کشور آرزوی همه ما و تحول بنیادین در آموزش وپرورش ماموریت فعلی مان است. امیدواریم تا با همراهی و هم افزایی به این مهم دست یابیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top