تاریخ انتشار: شنبه 1400/05/02 - 09:03
کد خبر: 402628

شت کوین و میم کوین در دنیای ارزهای دیجینال چه معنایی دارند؟

اگر بسته آموزش ارز دیجیتال امید فدوی را تهیه کنید ممکن است با اصطلاحات زیادی مانند شت کوین، بیبی دوج‌ کوین، میم کوین و موارد دیگر برخورد کنید که اکثر کاربران فعال در این زمینه آشنایی مختصری با این اصطلاحات دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، این روزها تب ارزهای دیجیتال تمام دنیا را برداشته است. موجی که شروع آن با بیت کوین بود و هیچ‌کس فکر نمی‌کرد با این شدت دنیا را زیر و رو کند، امروزه دیگر غیرقابل کنترل است.

از طرف دیگر انواع آلت کوین‌ها و همچنین کوین‌های بی ارزشی مانند میم کوین و شت کوین گاهی برای شوخی، بعضی اوقات برای کلاهبرداری و یا اهداف دیگر خلق می‌شوند که حتی برخی از خریداران خود را به سودهای کلان رسانده‌اند و البته سرمایه تعدادی دیگر را نابود کردند.

بدون تردید گل سرسبد تمام آن‌ها دوج کوین است که دیگر نیازی به معرفی آن در هیچ کلاس آموزش ارز دیجیتال نیست.

با این‌حال اگر شما از هر استاد آموزش بیت کوین و ارز دیجیتال در مورد دوج کوین و تمام اعضای خانواده‌اش سوال کنید، به شما سرمایه گذاری روی آن‌ها را توصیه نمی‌کند.

یکی دیگر از این شت کوین‌ها که اخیرا سر و صدای زیادی کرد شیبا اینو است.  این ارز در اگوست ۲۰۲۰ راه اندازی شد و با وجود عمر کمی که دارد اخیرا توانسته است به رشد عجیبی دست پیدا کند.

این ارز که قاتل دوج‌ کوین شناخته می‌شود، پس از حضور ایلان ماسک در یک برنامه تلویزیونی توانست خودی نشان دهد.

شت کوین و میم کوین در دنیای ارزهای دیجینال چه معنایی دارند؟

اگر بسته آموزش ارز دیجیتال امید فدوی را تهیه کنید ممکن است با اصطلاحات زیادی مانند شت کوین، بیبی دوج‌ کوین، میم کوین و موارد دیگر برخورد کنید که اکثر کاربران فعال در این زمینه آشنایی مختصری با این اصطلاحات دارند. در این مقاله سعی می‌کنیم در مورد ماهیت این ارزها، آینده آن‌ها و … اطلاعات مفیدی را در دسترس شما قرار دهیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

شت کوین چیست؟

واژه شت کوین به ارزهایی نسبت داده می‌شود که ماهیت و هدف مشخصی ندارند و اکثرا فقط جهت کلاه برداری از کاربران زمینه ارز دیجیتال طراحی می‌شوند.

در واقع شت کوین نوعی ارز رمزنگاری شده است که ارزشی برابر با صفر یا «هیچ» دارد. بسیاری از کاربران تفاوت بین شت کوین و آلت کوین را نمی‌دانند و اشتباها این دو را جای یک دیگر به کار می‌برند.

آلت کوین در اصطلاح به همه ارزهای موجود به جز بیت کوین گفته می‌شود که قصد داشتند و دارند شاه دنیای کریپتو را کنار بزنند و البته این بین اتریوم جدی‌ترین رقیب بیت کوین است. شت کوین در واقع زیر مجموعه‌ای از آلت کوین است ولی برعکس این قضیه درست نیست.

آلت کوین‌ها آینده ارزشمندی می‌توانند داشته باشند و حتی ممکن است در سال‌های آتی براساس اهداف و قدرت پروژه خود، جای بیت کوین را تسخیر کنند. گرچه نظر هر استاد آموزش بیت کوین و ارز دیجیتال مجربی خلاف این ادعا است.

در یک کلاس آموزش ارز دیجیتال تعاریف متفاوتی دیگری نیز برای شت کوین وجود دارد که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. بعضی از این تعاریف را در زیر آورده‌ایم:

  • بعضی ا‌وقات اصطلاح شت کوین سلیقه‌ای است و عده‌ای از افراد به ارزهایی که از آن‌ها تنفر دارند، شت کوین می‌گویند.
  • آلت کوین‌هایی که ارزش خود را از دست داده‌اند، شت کوین نامیده می‌شوند.
  • هر رمز ارزی که هدف خاصی را دنبال نمی‌کند.
  • ارزهایی که ارزش و هویت ندارند و برای خالی کردن جیب کاربران طراحی شده‌اند.

پس به‌طور کلی با کمک سطور بالا فهمیدیم که شت کوین ارزشی ندارد و اگر ارزش اندکی هم داشته باشد، پس از مدتی آن را از دست می‌دهد. علت این اتفاق هم این است که کاربرانی که این ارز را خریداری کرده‌اند، پس از مدتی متوجه عدم رشد این ارزها و وعده‌های پوچ و خیالی می‌شوند.

علت اصلی خریداری این ارز‌های شت کوین توسط کاربران گول خوردن و طمع کردن برای یک شبه پولدار شدن است.

اکثر این افراد نیز امید به کسب سودهای کلان در مدت زمان خیلی کم دارند. اما باید بدانید که آلت کوین‌هایی که قیمت پایین و حجم معاملات پایینی دارند، برای سرمایه‌گذاری مطمئن نیستند و ریسک سرمایه‌ گذاری روی آن‌ها بالا است. در واقع این این آلت کوین‌ها اکثرا شت کوین هستند.

افرادی که روی این نوع ارزها سرمایه گذاری می‌کنند به احتمال زیاد دچار ضرر و زیان خواهند شد اما نمی‌توان گفت که احتمال سود نیز در این ارزها وجود ندارد. تحت دو شرط ممکن است که شما از طریق این ارزها به سود برسید (اما در نظر داشته باشید که امکان آن‌ها اندک است):

  • ممکن است در یک بازه زمانی به علت تغییرات و‌ دستکاری قیمت سرمایه شما چند برابر ‌شود. این اتفاق زمانی می‌افتد که مدیر شرکت یا سرمایه گذار بزرگ، تصمیم بگیرد که به‌طور مصنوعی و از عمد قیمت یک ارز را بالا ببرد. نمونه بارز آن جناب ایلان ماسک و توئیت‌های معروفش است.
  • در حالت دوم ممکن است که پیش بینی شما مبتنی بر شت کوین بودن ارز خریداری شده اشتباه باشد و ارز شما واقعا شت کوین نباشد و پس از مدتی به سود و رشد برسد.

شت کوین و میم کوین در دنیای ارزهای دیجینال چه معنایی دارند؟

نحوه تشخیص شت کوین‌ها

نحوه انجام این کار سخت نیست و شما با در نظر گرفتن چند نکته که در بسته‌های آموزش ارز دیجیتال امید فدوی نیز اشاره می‌شود، قادر به تشخیص این دسته از ارزها خواهید بود.

در دنیای پرفراز و نشیب ارزهای دیجیتال، حدود ده هزار پروژه وجود دارند که هر کدام دارای ارز مخصوص به خود هستند. در ادامه به چند نکته در مورد تشخیص شت کوین‌ها اشاره می‌کنیم:

  • اگر پشت این ارزها وب سایت رسمی معتبر وجود نداشته باشد. به نظر می‌آید چنین ارزهایی قابل اعتماد نیستند و شت کوین هستند.
  • اگر یک نوع ارز طراحی شده، با وعده سوددهی بالا در کوتاه مدت سر زبان‌ها ‌افتد و در عین حال اهداف اصلی آن نیز به‌طور مشخص اعلام نشوند، حتم به یقین این ارز یک شت کوین است.
  • توکن‌هایی که نتوان آن‌ها را در صرافی با پول واقعی مبادله کرد و کاربرد خاصی هم نداشته باشند، شت کوین محسوب می‌شوند.
  • طبق یک اصل کلی، هرگاه صاحب و‌ گسترش دهنده یک نوع ارز دیجیتال ناشناس باشد و هیچ مصاحبه، معرفی نامه، مقاله و … از او و یا تیم مسئول آن ارز در وب‌سایت‌های مرجع موجود نباشد، باید به آن‌ ارز یا توکن شک کرد.
  • یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل شناختن شت کوین‌ها وجود وایت پیپر پروژه‌ها است که می‌تواند عامل مهمی زمان تصمیم به سرمایه گذاری باشد.

وایت پیپر در واقع یک فاکتور ضروری برای پروژه‌ها است که هدف اصلی پروژه، مشکلاتی که به دنبال عملی شدن پروژه حل می‌شوند و نقشه راه نحوه انجام پروژه در آن نوشته می‌شوند.

  • یکی‌ دیگر از فاکتورهای تعیین کننده، داشتن اکانت در وب‌سایت گیت هاب است. شما می‌توانید با مطالعه نظرات متخصصان در این سایت تا حدودی به کارایی و برنامه‌های پروژه‌های ذکر شده پی ببرید.

میم کوین چیست؟

میم کوین‌ها کریپتوکارنسی‌هایی هستند که معمولا در نتیجه رفتار و صحبت اینفلوئنسرها و سرمایه‌گذارانی که آن‌ها را در محیط اینترنت تبلیغ می‌کنند، در عرض مدت زمان کوتاهی محبوب می‌شوند.

دوج کوین اولین میم کوین است چون به‌عنوان یک جوک براساس یک میم در سال 2013 خلق شد. حالا در ادامه اجازه دهید یکی دیگر از شت کوین‌هایی را که این روزها محبوب شده است معرفی کنیم.

معرفی بیبی دوج کوین

بیبی دوج کوین (Baby Doge coin) به لحاظ شباهت اسمی بسیار با دوج کوین اشتباه گرفته می‌شود، در صورتی که این دو هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

بیبی دوج کوین یک ارز رمزنگاری شده است که روی شبکه بلاک چین اختصاصی خود قرار دارد. این ارز یک توکن BEP-20 با ارزش فعلی حدود صفر دلار است که بر اساس زنجیره هوشمند باننس طراحی شده و از نظر طراحی فنی به شیبا اینو بیشترین شباهت را دارد.

صاحبان و توسعه دهندگان این ارز بسیار امید دارند که از طریق بیبی دوج بتوانند به ثروت دست پیدا کنند اما حالا باید دید که آیا این آرزو دست یافتنی است یا خیر؟

شت کوین و میم کوین در دنیای ارزهای دیجینال چه معنایی دارند؟

این توکن از دو هفته پیش تا به امروز حدود ۶۴۰ درصد افزایش قیمت و رشد داشته است اما این نکته را مد نظر قرار دهید که خرید این ارز از طریق ایران بخاطر تازه وارد بودن بیبی دوج کمی دشوار است.

اما شما با کمی تحقیق و سرچ در اینترنت صرافی‌هایی را خواهید یافت که می‌توانند این ارز را برای شما خریداری و نگهداری کنند.

به‌عنوان یکی دیگر از نکات آموزش ارز دیجیتال امید فدوی مجددا می‌گویم شت کوین در دنیای ارز دیجیتال نوعی اصطلاح است که به ارز‌هایی اطلاق می‌شود که ارزش ذاتی ندارند یا به زودی ارزش خود را از دست می‌دهند.

این نوع ارزها برای کلاهبرداری مالی از کاربران و هر نوع سوء استفاده دیگری طراحی می‌شوند، از طرفی خدمات خاصی را ارائه نمی‌کنند.

شاید در نگاه اول کمی موضوع خنده داری باشد، اما باید بدانید که افراد کلاه بردار= زیادی با استفاده از همین ارزها از بسیاری از افراد سو استفاده کرده‌اند.

سوء استفاده از کاربران در فضایی مانند کریپتوکارنسی بسیار راحت است. زیرا این فضا پر از اصطلاحات سخت و پیچیده است که کمتر کسی آن‌ها را متوجه می‌شود.

بنابراین همیشه فراموش نکنید کمک گرفتن از یک استاد آموزش بیت کوین و ارز دیجیتال و تهیه بسته‌های آموزش ارز دیجیتال امید فدوی می‌تواند شما را در مسیر درست سرمایه‌گذاری در دنیای کریپتو قرار دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top