تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/05/06 - 10:27
کد خبر: 403087

چگونه حساسیت به بدلیجات را از بین ببریم؟

محصولاتی تولید می‌شود که روی جعبه آنها عبارت Hypo-allergenic نوشته شده است. این محصولات که تحت عنوان بدلیجات کم حساسیت زا تولید می‌شوند، می‌توانند یک راه بسیار مؤثر جهت رفع حساسیت‌های پوستی باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، امروزه استفاده و خرید بدلیجات رو به گسترش است و برای این موضوع دلایل زیادی را نیز می‌توان در نظر گرفت. از طراحی‌های مدرن و جذاب گرفته تا قیمت مناسب‌تر و صرفه اقتصادی همه و همه بخشی از دلایلی است که امروزه میزان مصرف بدلیجات به خصوص در بین نسل جوان افزایش پیدا کرده است. اما خوب است تا همزمان با رشد مصرف بدلیجات، اطلاعاتمان در خصوص حساسیت به بدلیجات را نیز توسعه دهیم.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با وجود تمایل فراوان به استفاده از این محصول، به دلیل ایجاد حساسیت نمی‌توانید از بدلیجات استفاده کنید، در این مقاله با ما همراه باشید تا راه‌حل‌هایی را دراین‌خصوص ارائه دهیم.

چگونه حساسیت به بدلیجات را از بین ببریم؟

چگونه می‌توانیم از حساسیت به بدلیجات جلوگیری کنیم؟ نکات مهم هنگام خرید بدلیجات

حساسیت به بدلیجات می‌تواند خود را با انواع مختلفی در افراد نشان دهد. شایع‌ترین شکل ایجاد این حساسیت‌ها به‌صورت سبزشدن پوست بدن یا ایجاد خارش همراه با جوش باشد که معمولاً بین 12 تا 48 ساعت پس از استفاده از بدلیجات بروز می‌کند. دلیل عمده ایجاد حساسیت به بدلیجات وجود مقادیر بالایی از نیکل در آن است. اما فلزات حساسیت‌زای دیگری هم وجود دارد که در این قسمت به آنها اشاره‌ای می‌کنیم:

  • نیکل: این فلز به‌عنوان آلرژی‌زاترین فلز شناخته می‌شود و به جز بدلیجات در بسیاری موارد دیگر مانند زیپ‌ها، لباس‌ها و گیره‌ها کاربرد دارد. اما تحقیقات نشان می‌دهد که بین 5 تا 10 درصد افراد به این فلز آلرژی دارند و حساسیت‌های شدیدی نشان می‌دهند.
  • کادمیوم: این فلز سمی و سرطان‌زا نیز متأسفانه در برخی از بدلیجات بی‌کیفیت به‌منظور سنگین‌تر شدن و ایجاد زرق‌وبرق بیشتر به کار برده می‌شود. از همین رو قبل از خرید بدلیجات حتما به مواد به کار رفته در آن توجه نمایید.
  • کبالت: این فلز به دلیل سختی بالا، طول عمر طولانی و قیمت مناسب در بسیاری از بدلیجات استفاده می‌شود. کبالت به نسبت نیکل حساسیت کمتری ایجاد می‌کند اما حدود 6 درصد از افراد به این فلز حساسیت نشان می‌دهند.
  • مس: مس نیز از فلزاتی است که برخی افراد به آن حساسیت نشان می‌دهند. جالب است بدانید که برای ایجاد رنگ زیبای رز گلد مقادیری از مس موردنیاز است.

فلزات حساسیت‌زای دیگری مانند سرب، کروم و برنج نیز وجود دارند که می‌توانند باعث ایجاد حساسیت‌هایی در بدن بشوند. با دانستن این نکات می‌توانید هنگام انتخاب بدلیجات، اجناسی را خریداری کنید که مواد ذکر شده در آنها به کار نرفته باشد.

چگونه حساسیت به بدلیجات را از بین ببریم؟

       چگونه حساسیت به بدلیجات را از بین ببریم؟

در این قسمت به بررسی راه کارهایی می‌پردازیم که بتواند از شما در برابر حساسیت به بدلیجات محافظت کند:

 استفاده از کیت آزمایش نیکل

اگر به بدلیجات علاقه دارید ولی بدن شما به آن حساسیت نشان می‌دهد می‌توانید با استفاده از کیت نیکل یاب که مانند یک مداد است، متوجه شوید که در کدام بدلیجات نیکل به‌کاررفته و از خرید آن جلوگیری کنید.

پوستتان را خشک کنید

هر زمان که می‌خواهید از بدلیجات استفاده کنید، دقت داشته باشید که پوستتان کاملاً خشک باشد. به‌این‌ترتیب می‌توانید از بروز حساسیت‌های پوستی جلوگیری نمایید. همچنین توجه داشته باشید که عرق کردن می‌تواند در بروز حساسیت نقش عمده‌ای داشته باشد.

استفاده از مرطوب‌کننده

استفاده از یک لایه مرطوب‌کننده می‌تواند با ایجاد یک لایه محافظ، نقش مؤثری در جلوگیری از تماس پوست با بدلیجات و در نتیجه جلوگیری از حساسیت شود. البته برای خرید بدلیجات محصولاتی نیز وجود دارند که ضد حساسیت هستند و در ادامه این محصولات را بررسی می‌کنیم.

استفاده از محصولات هایپو آلرژیک

محصولاتی تولید می‌شود که روی جعبه آنها عبارت Hypo-allergenic نوشته شده است. این محصولات که تحت عنوان بدلیجات کم حساسیت زا تولید می‌شوند، می‌توانند یک راه بسیار مؤثر جهت رفع حساسیت‌های پوستی باشند.

استفاده از لاک ناخن

نقل‌قولی وجود دارد از دکتر سایداباکس، متخصص ایموتولوژی که این‌طور ذکر شده: «روی قسمت‌هایی مانند گیره گردنبند و گوشواره را یک لایه لاک ناخن بمالید، به‌ این‌ ترتیب مواد حساسیت‌زا با پوست شما برخورد نمی‌کند.»

 

حذف خوردگی سطح بدلیجات

یکی از عوامل مهم ایجاد حساسیت خوردگی های سطحی بدنه بدلیجات است. با براق کردن سطح بدلیجات میتوانید خوردگی های آن را پاک کرده و احتمال ایجاد حساسیت را کاهش دهید. در ادامه خواهیم گفت که چگونه بدلیجات را براق کنیم. برای رفع سیاهی و خوردگی بدلیجات می توانید از یک مسواک نرم و خمیر دندان استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که پس از پایان کار سطح آن را تمیز کرده و خوب خشک نمایید.

خرید بدلیجات باکیفیت، یک روش مؤثر جهت پیشگیری از بروز حساسیت

زمانی که قصد انتخاب بدلیجات را دارید باید مشخصات آن را به‌دقت بررسی کنید. مثلاً اینکه محصول موردنظر از چه فلزاتی ساخته شده؟ سنگ‌های کار شده روی آن چه ویژگی‌هایی دارند؟ توصیه ما به شما استفاده بدلیجات از جنس استیل است. استیل از عمده فلزهایی است که افراد معمولاً به آن هیچ‌گونه حساسیتی نشان نمی‌دهند و درعین‌ حال محصولات ساخته شده از فلز استیل، کیفیت و دوام خوبی هم از خود نشان می‌دهند.

نکات پایانی

همواره به یاد داشته باشید که استفاده از بدلیجات مرغوب و با کیفیت میتواند تضمین کننده زیبایی و سلامتی شما باشد. امروزه نیز با تولید انواع مختلف بدلیجات ضد حساسیت، این مشکل بسیار کمتر از گذشته به چشم میخورد. امید می‌رود که موارد ذکر شده در خصوص خرید بدلیجات ضد حساسیت بتواند به شما جهت جلوگیری از حساسیت به بدلیجات کمک کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top