تاریخ انتشار: شنبه 1400/05/09 - 08:20
کد خبر: 403261

قیمت ریپل

ریپل مانند سایر پلتفرم‌ها و ارزهای فعال در دنیای ارزهای دیجیتال، مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. از مزایای ریپل می‌توان به امنیت بالای آن اشاره کرد به طوری که تقریبا امکان جعل در این روش وجود ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، در این متن قصد داریم که به یکی از ارزهای مطرح بازار ارزهای دیجیتال یعنی ارز ریپل بپردازیم. در ابتدا بهتر است که این موضوع را مشخص کنیم که ریپل هم اسم ارز دیجیتال است و هم اسم یک پلتفرم فعال در حوزه رمزارزها است. در واقع این پلتفرم ریپل بود که ارز ریپل را به وجود آورد. البته که این اتفاق تنها محدود به ارز ریپل نیست و شما می‌توانید ارزهای مشهور دیگری را نیز بیابید که توسط پلتفرم خود به وجود آمده‌اند و نام پلتفرم و کوین تولیدی یکی است. از جمله این ارزها می‌توان به ارز آوی اشاره کرد.

البته که ریپل بیشتر به دلیل شبکه پرداختش شناخته شده است اما همانطور که گفتیم، این پلتفرم ارز اختصاصی خود یعنی ارز ریپل دارد. برای دریافت اطلاعات لحظه‌ای نظیر قیمت ریپل یا معامله و خرید و فروش آن می‌توانید به صرافی کوین باما مراجعه کنید. صرافی کوین باما یکی از صرافی‌های انلاین فعال در حوزه ارزهای دیجیتال است که در داخل کشور فعالیت می‌کند. برای معامله کردن و خرید و فروش ارز مدنظر در این وب سایت بایستی که نخست در آن ثبت نام کنید و پس از طی کردن فرایند ثبت نام که شامل مراحلی نظیر احراز هویت است، قادر خواهید بود از امکانات صرافی کوین باما استفاده کنید و به خرید و فروش ارز محبوب خود بپردازید.

قیمت ریپل

پلتفرم ریپل (Ripple)

پلتفرم ریپل یک پروتکل متن باز است که به منظور انجام تراکنش‌های سریع طراحی شده است. همچنین یکی از مزایای پلتفرم ریپل هزینه پایین استفاده از خدمات آن است. پلتفرم ریپل به‌جای استفاده از سیستم ماینینگ بلاکچین، از یک سیستم دیگری از طریق گروهی از سرورها برای تایید معاملاتش استفاده می‌کند. تراکنش‌های صورت گرفته در این پلتفرم از سرعت بالایی برخوردار هستند و در مدت زمان چند ثانیه تایید می‌شوند و همچنین هزینه کمی دارند.

هدف ریپل آن است که بر معاملات بین‌المللی در دنیا تسلط داشته باشد. ارز دیجیتال تولیدی این پلتفرم، ارز ریپل است و نماد معاملاتی این ارز XRP است. شما می‌توانید با این نماد در صرافی کوین باما، ارز ریپل را شناسایی کنید و اطلاعات مدنظرتان را در صفحه این رمز ارز به دست آورید.

همچنین پلتفرم ریپل به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که به واسطه این پلتفرم بتوانند ارز دیجتیال خود را در RippleNet ایجاد کنند.

ارز ریپل، XRP

ارز ریپل یکی از ارزهای دیجیتال است که برای انتقال دارایی از طریق سیستم ریپل استفاده می‌شود. هدف مدیران مجموعه ریپل از به وجود آوردن این رمز ارز این است که ارز ریپل به عنوان واسطه‌ای برای مبادلات دیگر استفاده شود، چه مبادلات ارزهای دیجیتال و چه ارزهای فیات. در واقع ارز ریپل یک فناوری است به عنوان یک ارز دیجیتال و یک شبکه پرداخت دیجیتال برای انجام معاملات مالی.

از ارز ریپل می‌توان مانند سایر ارزهای دیجیتال، برای انجام تراکنش‌های مالی یا سرمایه‌گذاری بر روی خود ریپل استفاده کرد. همچنین با توجه به این نکته که ذکر شد، ریپل سرعت انجام تراکنش‌ها را بسیار افزایش می‌دهد و هزینه کمی نیز دارد، می‌توان از شبکه ریپل برای انجام سایر تراکنش‌ها مانند تبادل ارزها استفاده کرد. برای مثال شما قصد دارید دو نوع ارز دلار و یورو را به یکدیگر تبدیل کنید. شما می‌توانید به جای استفاده از صرافی‌ها و پرداخت کارمزد بیشتر، ابتدا دلار خود را در شبکه ریپل به ارز ریپل یعنی XRP تبدیل کنید و سپس با استفاده از ارز ریپل خود، یورو بخرید. همانطور که اشاره شد در این روش، کارمزد پرداختی شما در مقایسه با مراجعه به نهادها مالی و صرافی‌ها کمتر خواهد شد.

قیمت ریپل

مزایا و معایب ریپل

ریپل مانند سایر پلتفرم‌ها و ارزهای فعال در دنیای ارزهای دیجیتال، مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. از مزایای ریپل می‌توان به امنیت بالای آن اشاره کرد به طوری که تقریبا امکان جعل در این روش وجود ندارد. دیگر مزایای ریپل عبارتند از سرعت بالای انجام تراکنش از طریق ریپل، کم بودن کارمزد و هزینه تراکنش، قابلیت وام گرفتن یا وام دادن سریع، اتصال به شبکه پرداخت بدون پیچیدگی و دشواری و این که ریپل تورم نخواهد داشت. در واقع چون تمامی توکن‌های ریپل از ابتدا استخراج شده‌اند و از قبل وجود دارند، ریپل تورمی نخواهد داشت.

و اما وقت آن رسیده است که به معایب ریپل بپردازیم. ریپل با وجود روند مثبت و خوبی که داشته است، اما اغلب به دلیل شیوه‌های تجاری اخذ شده توسط مدیران این مجموعه، مورد انتقاد سایرین قرار گرفته است. در ابتدا توسط مجموعه ریپل اعلام شده بود که ریپل قصد دارد بخش عظیمی از توکن‌های XRP را به کاربران شبکه منتقل کند، اما تا اکنون تنها بخش بسیار کمی به کاربران منتقل شده است. آزمایشگاه‌های ریپل، تقریبا نیمی از XRPهای موجود در این شبکه را برای خود نگه داشته است. از دیگر معایب ریپل آن است که تحت شرایطی ممکن است هکرها بتوانند به این مجموعه حمله کنند. البته کمتر مجموعه‌ای است که از دست هکرها در امان باشد.

قیمت ریپل

خلاصه

ارز ریپل یا XRP، توکنی است که برای انتقال ارز در شبکه ریپل از آن استفاده می‌شود و کوین تولیدی پلتفرم ریپل است. هدف اصلی به وجود آمدن ارز ریپل، واسطه بودن در تبادلات سایر ارزها و پول‌های فیات است. همانطور که گفتیم اگر بخواهید دلار و یورو را به یکدیگر تبدیل کنید، با توجه به کارمزد پایین ریپل به نسبت نهادهای مالی نظیر بانک، بهتر است که ابتدا دلار را به ارز ریپل و سپس ریپل خریداری شده را به یورو تبدیل کنید. کارمزد تراکنش ریپل در حدود 0.00001 دلار است.

قیمت هر توکن ریپل هم‌اکنون در حدود 0.5970 دلار است. برای خرید ریپل و دریافت اطلاعات لحظه‌ای می‌توانید به صرافی کوین باما مراجعه کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top