تاریخ انتشار: شنبه 1400/05/09 - 15:01
کد خبر: 403325

جاذبه‌های دیدنی تهران را بیشتر بشناسید

اگر عاشق ساعت‌های سنتی هستید، این موزه یکی از خاص‌ترین مکان‌ها برای شما است. موزه زمان یا موزه ساعت تنها موزه‌ای است که سیر تکاملی ساعت‌های دنیا را در خود جای داده و به نمایش می‌گذارد. همه روزه غیر از روزهای تعطیل می‌توانید از ساعت 9 الی 16 از این ساعت‌ها دیدن فرمایید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، بیشتر مردم، تهران را با آلودگی و ترافیک می‌شناسند و فکر می‌کنند تهران هیچ جاذبه‌ گردشگری ندارد. برخلاف باور عموم، تهران نسبت به وسعت شهری تعداد زیادی جاذبه‌ گردشگری دارد که هرکدام جذابیت خاص خود را داشته و هر بیننده‌ای را محو تماشای خود می‌کند.

بیشتر مردم وقتی از جاذبه‌های گردشگری تهران حرف می‌زنند، در اولین مورد به برج میلاد فکر می‌کنند. پس از آن، میدان آزادی، ایران مال، باغ کتاب، دریاچه چیتگر و... به ذهنشان خطور می‌کند. البته برج میلاد بیشتر نماد تهران شده است تا جاذبه گردشگری این شهر؛ بااین‌حال این سازه را می‌توان یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران دانست.

جاذبه‌های دیدنی تهران را بیشتر بشناسید

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه یکی از زیباترین پارک‌های تهران محسوب می‌شود که معماری جالبی دارد. در این پارک تعدادی المان‌های تجسمی به‌کار گرفته شده که زیبای این پارک را دوچندان می‌کند. این پارک برای کوهنوردان و عاشقان پیاده روی بسیار مناسب است؛ زیرا هم می‌توانند ورزش کنند و هم از منظره زیبا و جذاب طبیعت لذت ببرند.

پارک جمشیدیه برای عکاسان هم مکانی عالی است؛ زیرا در این پارک نور مناسب، لوکیشن زیبا و... وجود دارد. در مرکز این پارک یک رستوران و یک چایخانه ساخته شده که بعد از یک ورزش صبحگاهی بهترین مکان برای استراحت است. باغ کتاب یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری تهران به‌شمار می‌رود که بسیار محبوب است.

پارک ملت

یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های تهران، پارک ملت است. این بوستان زیبا و جذاب از شرق به خیابان ولی‌عصر، از جنوب به بزرگراه نیایش، از غرب به مجموعه‌ی ورزشی انقلاب و از شمال به ساختمان مرکزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران محدود می‌شود. این پارک به‌خاطر داشتن فضای خوب و مناسب روزانه میزبان هزاران نفر است که در آن پیاده‌روی، اسکیت سواری می‌کنند.

پارک ملت مکانی مناسب برای کمپ و گشت نیم‌روزی به‌شمار می‌رود. زیباهای این پارک در فصل پاییز دوچندان می‌شود و برای عاشقان عکاسی یکی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی است. اگر دوست دارید برج میلاد را ببینید، باید بدانید فاصله زیادی با این پارک ندارد و به‌راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

جاذبه‌های دیدنی تهران را بیشتر بشناسید

موزه ملی ملک

موزه ملی ملک یکی از زیباترین و جذاب‌ترین موزه‌های ایران به‌شمار می‌رود که زیرنظر آستان قدس رضوی فعالیت می‌کند. در این موزه مجموعه‌ای بی‌نظیر و ارزشمند از سکه‌های ادوار مختلف تاریخی و اسلامی، آثار هنری همچون تابلوهای نفیس نقاشی، اشیای لاکی، تمبر، فرش، آثار خوش‌نویسی در معرض نمایش قرار دارد.

در این موزه باارزش‌ترین کتاب‌های تاریخی، سنگی و... دیده می‌شود که می‌توانید از دیدن آن لذت ببرید و بیشتر با تاریخ و گذشته ایران آشنا شوید. ساعت کاری این موزه تقریبا از ساعت هشت صبح تا چهار بعدازظهر بوده و شما می‌توانید در این ساعات از موزه بازدید کنید و لذت ببرید.

موزه زمان

اگر عاشق ساعت‌های سنتی هستید، این موزه یکی از خاص‌ترین مکان‌ها برای شما است. موزه زمان یا موزه ساعت تنها موزه‌ای است که سیر تکاملی ساعت‌های دنیا را در خود جای داده و به نمایش می‌گذارد. همه روزه غیر از روزهای تعطیل می‌توانید از ساعت 9 الی 16 از این ساعت‌ها دیدن فرمایید.

ساختمان موزه دو طبقه بوده؛ در طبقه اول تاریخچه ساعت‌های مکانیکی نظیر ساعت شاهینی، آونگی، رومیزی، دیواری قرار دارند. در طبقه دوم این ساختمان ساعت‌های تاریخی و سیاسی، ساعت‌های ویژه‌ای چون ساعت کارت زنی، شیفت نگهبانی، ساعت کشتی و همچنین ساعت‌های مچی در انواع دستبندی و دو زمانه به‌چشم می‌خورد. در حیاط این موزه اولین ساعت‌های آفتابی، شنی، آبی و سوختی وجود دارد که می‌توانید ببینید و لذت ببرید.

جاذبه‌های دیدنی تهران را بیشتر بشناسید

ایران مال

بازار بزرگ ایران که در منطقه 22 بین کرج و تهران قرار دارد، یکی از پنج مال بزرگ دنیا شناخته می‌شود. این مجموعه بزرگ امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی نیز دارد. اگر بخواهید به همه فروشگاه‌های این مال بزرگ و وسیع سر بزنید، باید سه روز زمان بگذارید تا بتوانید همه فروشگاه‌ها را ببینید. از افتخارات ایران مال می‌توان به کسب عنوان بهترین مجتمع تجاری چندمنظوره خاورمیانه و دریافت جایزه برترین مال جهان از نظر ابعاد و فضاهای خدماتی، فرهنگی و تفریحی اشاره کرد.

کافه سام

طراحان کافه‌ها از طرح‌های قدیمی و سنتی و مدرن و لاکچری برای دیزاین کافه‌ها استفاده می‌کنند. کافه سام از آن دسته کافه‌های کلاسیک و مدرن است. این کافه برای قرارهای بیش از سه نفر مناسب به‌نظر می‌رسد؛ حتی می‌توانید قرارهای کاری خود را در این کافه رزرو کنید. کافه سام فضای اختصاصی برای تولدها درنظر گرفته است که می‌توانید از آن استفاده کنید. 

منوی متنوع با قیمت‌های مناسب یکی از ویژگی‌های عالی این کافه محسوب می‌شود. امکانات و پرسنل آموزش دیده از دیگر ویژگی‌های کافه سام به‌حساب می‌آید که محبوبیت آن را دوچندان کرده است. اگر اهل کتاب خواندن هستید و دوست دارید مکانی منحصربه‌فرد را برای خواندن کتاب در تهران بشناسید، باید با باغ کتاب آشنا شوید. این باغ زیبا و جذاب بزرگ‌ترین و بهترین مکان برای خرید کتاب‌های کمیاب و مطالعه کتاب است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top