تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/05/12 - 11:40
کد خبر: 403662

بیمه تکمیلی برای دانشجویان دکتری تخصصی و دستیاران پزشکی

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به مطالبات صنفی و رفاهی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی پزشکی گفت: موضوع بیمه تکمیلی این گروه از دانشجویان به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، نشست مجمع دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور‏، با حضور رحمان خدابنده لو مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد.

این نشست با هدف هم‌اندیشی و تبادل نظر در خصوص اهداف و برنامه‌های این مجمع در سال جاری و همچنین ارزیابی چالش‌ها و مسائل‌ مربوط به حوزه دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی برگزار شد و اعضای این مجمع به بیان نظرات، پیشنهادات و راهکارهای خود برای حل مشکلات پرداختند.

رحمان خدابنده‌لو مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت اظهار داشت: این دومین مجمع دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی پس از آغاز تشکیل این شورا در سال ۹۸ است.

وی خطاب به کاندیداهای و اعضای مجمع دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: به دلیل شرایط کرونایی، جلسه به صورت محدود برگزار شده است. هر یک از کاندیداها، افرادی دغدغه‌مند هستند و می‌خواهند به پیشرفت امور صنفی، آموزشی و رفاهی دانشجویان و پیگیری مطالبات آنها، کمک کنند.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات خوبی که در راستای مطالبات صنفی و رفاهی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی طی دو سال گذشته انجام شده، گفت: موضوعات تعهدنامه‌ها، کشیک‌های دستیاران و رزیدنت‌ها و تعیین سقف ساعات کاری این افراد، بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی و افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه دستیاران از جمله این اقدامات است.

وی افزود: مذاکراتی با بیمه تامین اجتماعی طی دو سال گذشته انجام دادیم و همچنین طی تفاهمنامه‌ای که با بیمه سلامت اواخر سال ۹۸، به وقوع پیوست، تلاش کردیم جامعه هدف خود را تحت پوشش درمانی قرار دهیم و خوشبختانه این تفاهمنامه به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد تا همه دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی از این بیمه برخوردار شوند.

خدابنده‌لو یادآور شد: در موضوع تامین اجتماعی، جلسات متعددی با معاونت حقوقی و کمیسیون‌های مختلف مجلس تشکیل شد مبنی بر اینکه، دستیاری را از لحاظ حقوقی و قانونی، به عنوان شغل در نظر بگیریم که متاسفانه هنوز این امر محقق نشده اما امیدوارم با پیگیری‌های انجام شده، بتوانیم دست‌اندرکاران امر را مجاب کنیم که دستیاری به عنوان شغل، قلمداد و دستیاران از تسهیلات برخوردار شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: در خصوص بیمه تکمیلی هم، اقدامات خوبی طی یک سال گذشته انجام داده‌ایم و با رایزنی‌هایی که شده، امیدوارم بتوانیم به ‌زودی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی را تحت پوشش این بیمه قرار دهیم که البته طی دو ماه آینده، این موضوع به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد اولین جلسه بعد از پایان پیک پنجم و تحقق شرایط بهتر به لحاظ شرایط کرونایی، نخستین جلسه مجمع جدید به صورت حضوری برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات شورای مرکزی دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی، انتخابات عضو دانشجویی هیات نظارت بر شوراهای صنفی و انتخابات دبیر کل شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: نیاز بود که این انتخابات حتی در این شرایط کرونایی به صورت مجازی برگزار شود.

خدابنده‌لو اظهار داشت: دلیل اهمیت این انتخابات صنفی این بود که یکسری از اعضای شورا فارغ‌التحصیل شده‌اند و یکسری نیز طی دو سال گذشته، زحمات زیادی در راستای پیگیری مطالبات دانشجویان انجام داده‌اند و لازم بود افراد جدید در قالب دومین مجمع، پا به عرصه شوراهای صنفی بگذارند و بعد از معرفی و انتخاب شورای مرکزی و همچنین هیات نظارت بر شوراها، در راستای پیگیری مطالبات جامعه هدف، اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به استقبال و مشارکت خوب دانشجویان در این انتخابات، گفت: جای امیدواری است که مشارکت دوستان در برگزاری این انتخابات بالاست و اکنون ۱۸ نفر از افراد برای انتخابات شورای مرکزی، کاندید شدند و این نشانگر آن است که دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی نسبت به احقاق حقوق و مطالبات دوستان خود دغدغه‌مند هستند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با تشکر از اعضای سابق شورای مرکزی مجمع دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی (Ph.D) وزارت بهداشت دوره گذشته، خاطرنشان کرد: امیدوارم، اعضای جدید شورا بتوانند در راستای پیگیری احقاق حقوق صنفی و رفاهی دانشجویان دکتری تخصصی و دستیاران، گام‌های سازنده‌ای بردارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top