تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/05/12 - 14:20
کد خبر: 403692

مسابقات مناظره الگوی سایر نهادهای دانشجویی شد

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گفت: تجربه برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی نشان داد که توانسته به الگویی برای سایر دستگاه‌های فرهنگی و دانشجویی تبدیل شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، در آستانه چهل و یکمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی، نشست خبری تشریح فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی این نهاد به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی امروز سه‌شنبه ۱۲ مردادماه با حضور عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و مهدی عباسی، سرپرست سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی برگزار شد.

مهدی عباسی در این برنامه گفت: سازمان دانشجویان تلاش کرده است با پذیرش و درک شرایط ناشی از شیوع کرونا و تطبیق فعالیت‌های خود با آن، برنامه‌های فرهنگی برای بخش عظیمی از جوانان جامعه و مشخصاً دانشجویان طراحی و برگزار کند تا پل ارتباطی بین دانشگاه و جامعه در زمان کرونا همچنان برقرار باشد.

وی به مسابقات مناظره دانشجویی اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه محلی برای رشد فکری و فرهنگی دانشجویان است. جریان دانشجویی در کشور باید منبع آگاهی‌بخشی و روشنگری، ترویج فرهنگ نقد منصفانه در روند و فرآیند برنامه ریزی توسعه کشور باشد. از این رو برگزاری مناظرات و گفت‌وگوهای دانشجویی، مسابقات مناظرات تخصصی، مناظره ملی به انگلیسی و مناظره بین‌المللی به زبان فارسی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: مسابقات مناظره دانشجویی تا کنون در ۹ دوره برگزار شده و در آستانه برگزاری دهمین دوره آن هستیم. تجربه برگزاری دوره‌های متعدد مسابقات مناظره دانشجویان، نشان داد که این مسابقات توانسته به الگویی برای سایر دستگاه‌های فرهنگی و دانشجویی تبدیل شود.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی ادامه داد: در راستای محرومیت زدایی دبیرخانه «مهر باران» را تأسیس کردیم و در طی سال فعالیت‌های جهادی گوناگونی پیگیری می‌شود. هم‌اکنون نیز پویش دانشجویی «قلک آبی» با هدف کمک به روستاهای محروم استان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده است.

وی اظهار داشت: باور داریم کادرسازی، شبکه‌سازی و تربیت نیروهای متعهد و توانمند در جهاد دانشگاهی به حل بخش بزرگی از مشکلات جامعه کمک خواهد کرد که بر اساس همین ضرورت، سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، شبکه‌سازی دانشجویی را دستور کار قرار داده است.

عباسی تاکید کرد: هم‌افزایی میان توان‌های دانشجویی به ویژه در عرصه‌های فرهنگی و علمی، شناسایی دانشجویان مستعد و ایجاد سازوکار کارآمد تأمین نیروی انسانی مورد نیاز بخش‌های گوناگون جهاد دانشگاهی از مهم‌ترین اهدافی است که همواره دنبال کرده‌ایم.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های دانشجویی سازمان دانشجویان، برگزاری اردوهای فرهنگی دانشجویی است که در طول سال قریب به ۲۰۰ اردوی دانشجویی با محوریت‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه ترویج اندیشه امام، انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری در کنار مجموعه گسترده‌ای از فعالیت‌های گردشگری دانشجویی دستور کار سازمان در آیندخواهد بود.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی تاکید کرد: طرح سراسری دومین دوره مدرسه بازی‌پردازی و برگزاری لیگ مسابقات طراحی بازی دانشجویی، طرح ملی چاپ کتاب و راه اندازی و مدیریت وبسایت اطلس مفاخر ایران برگزاری اردوی ملی مهر باران نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی سازمان تا پایان سال خواهد بود.

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام محرم نیز گفت: در حوزه فعالیت‌های اعتقادی، توسعه فعالیت‌های حسینیه مجازی دانشجویان ایران دستور کار قرار گرفته است.

عباسی همچنین عنوان کرد: تمام دانشجویان سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سامانه شهر دانشجو به آدرس http://www.studentcity.ir/ به صور رایگان عضو سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی شده و از برنامه‌های مختلف و متنوع این سازمان استفاده کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top