تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/05/12 - 14:28
کد خبر: 403696

جنبش دانشجویی توانسته است بدون محافظه‌کاری پای اصول خود بایستد

مهدی عباسی مهر، مدیر سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در طی برنامه رونمایی از کتاب تشکل تراز بیان کرد: جنبش دانشجویی بسیار بهتر از مجموعه‌های دیگر سعی کردند آرمانخواهی و عدالتخواهی خود را حفظ کنند و مثل احزاب جریان حوزوی نشدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو؛ طی برنامه‌ای که امروز در کافه کتاب اسم برگزار شد، از کتابی با عنوان تشکل تراز به نویسندگی مجتبی رئیسی از اعضای سابق جنبش عدالتخواه دانشجویی رونمایی شد.

این رونمایی که در کافه کتاب اسم برگزار شد، با حضور تعدادی از فعالین حال و سابق تشکل‌های دانشجویی بود و در آن حجت‌الاسلام مجتبی عرب، مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه شریف و مسئول بنیاد نهضت و مهدی عباسی مهر، مدیر سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مجتبی رئیسی به بیان سخنرانی پرداختند.

صحبت‌های مهدی عباسی مهر، مدیر سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این برنامه بدین شرح است:

مجتبی رئیسی از زمانی که از جنبش دانشجویی جدا شدند،  کار تدوین این کتاب را شروع و زحمت زیادی برای آن کشیدند. ما نمونه‌ی بی‌بدیل و بی‌نظیری جز مقام معظم رهبری در قامت جنبش دانشجویی نداریم و ایشان در جایگاه‌های مختلف، صحبت‌های متفاوتی دارند. ایشان در دیدارهای دانشجویی در قامت یک استاد به تمام معنا هستند. رهبری در اینگونه دیدارها متفاوت ظاهر می‌شوند و حرف‌های متفاوتی نیز دارند. ایشان یک ارتباط جداناشدنی با طلبه و دانشجویان دارند و وجه تمایز ایشان با آقایان دیگر در همین مسئله است و به معنای واقعی کلمه ایشان روشنفکر و مجتهد تام هستند.

آن سرچشمه و موتور محرک نظام همین دانشجویان هستند که رهبری بسیار به آنان بها می‌دهند. با تمام عیب و ایرادهایی که به جنبش دانشجویی وارد است اما بسیار بهتر از مجموعه‌های دیگر در حال فعالیت هستند و سعی کردند آرمانخواهی و عدالتخواهی خود را حفظ کنند و مثل احزاب جریان حوزوی نشدند. این همه مشکلاتی که در کشور وجود داشت و دارد و تنها از جنبش دانشجویی صدا بلند شد و این نشان از این دارد که جنبش دانشجویی اصالت خود را حفظ کرده است. به عبارتی جنبش دانشجویی در مقایسه با مجموعه‌های دیگر سلامت نفس و حفظ هویت خود را حفظ کرده است و آنان در مواجهه با مقامات نظام حرف خود را صریح می‌زنند. رهبری نیز این موضوع را می‌فهمند و درک می‌کنند و به همین خاطر هرساله با دانشجویان جلسه دارند.

یکی از سرمنشأهای انقلاب اسلامی، تشکیلات اسلامی و جنبش دانشجویی است. ما در هیچ جا جریان منظم تشکیلاتی مانند جنبش دانشجویی نداریم و بی‌بدیل است. البته همیشه جریان ضدجنبش و غرب‌زده نیز وجود دارند که می‌گویند کارهای جنبش دانشجویی بی‌اثر است و مگر آنان چندنفر هستند که بتوانند کاری انجام دهند. این جنبش دانشجویی توانسته است در خیلی از مسائل حرف برای گفتن داشته باشد و بقیه جامعه را با خود همراه کند. جنبش دانشجویی توانسته است در خیلی از بزنگاه‌ها پای اصول خود بایستد و دنبال تصاحب جا یا نهادی نبوده است. رهبری نیز همیشه می‌گویند که در عین سیاسی بودن باید آرمان‌خواه و مؤذن  باشیم.

اگر جنبش دانشجویی بنابر ظرفیت خود، کارهایی را انجام دهدریال می‌تواند خیلی از کارهای ناممکن را حل کند. جنبش دانشجویی یک زمانی وارد مطالبه‌گری تخصصی شد و رهبری نیز حمایت کردند و نتایج آن را می‌بینیم. برای تداوم این جریان باید تا جایی که می‌توانیم اهتمام بورزیم. همین کتاب تشکل تراز نشان از این دارد که اینگونه دغدغه‌ها ادامه دارد و ما نیز امیداوریم که این مسیر مطالبه‌‌گری درست و مطلوب همیشه ادامه داشته باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top