تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/05/21 - 23:01
کد خبر: 403731

با وزیر پیشنهادی علوم دولت رئیسی بیشتر آشنا شوید؛

محمدعلی زلفی گل کیست؟

محمدعلی زلفی گل در سال ۱۳۷۱ در نهمین گردهمایی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای داخل و خارج از کشور در دانشگاه فردوسی (مشهد مقدس) شرکت نموده و با ارائه مقاله علمی مستخرج از پایان نامه کارشناسی ارشد خویش، رتبه اول را در بخش علوم پایه کسب نمود.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طی چند روز گذشته حدس و گمان های زیادی درباره وزرای پیشنهادی دولت حجت الاسلام رئیسی معرفی شده اند، اما یکی از افراد ثابت در این لیست ها، محمدعلی زلفی گل  استاد و دبیر انجمن شیمی، دانشمند برگزیده بین المللی و رئیس سابق دانشگاه بوعلی سینا همدان به عنوان وزیر علوم است.

محمدعلی زلفی گل کیست؟

محمدعلی زلفی گل کیست؟
محمد علی زلفی گل در سال ۱۳۴۵در روستای صالح آباد از حومه شهرستان آشتیان (استان مرکزی) متولد شد. مدارک کارشناسی را در سال ۱۳۶۹ از دانشگاه اراک، کارشناسی ارشد را در سال ۱۳۷۲ از دانشگاه صنعتی اصفهان و دکترای خود را در سال ۱۳۷۶ از دانشگاه شیراز اخذ نمود.

محمدعلی زلفی گل در سال ۱۳۷۱ در نهمین گردهمایی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای داخل و خارج از کشور در دانشگاه فردوسی (مشهد مقدس) شرکت نموده و با ارائه مقاله علمی مستخرج از پایان نامه کارشناسی ارشد خویش، رتبه اول را در بخش علوم پایه کسب نمود. در مقطع دکترا نیز به عنوان دانشجوی دکترای نمونه دانشگاه شیراز انتخاب شده و مورد تقدیر قرار گرفت. بلافاصله پس از فارغ التحصیلی در مقطع دکترا، در دانشگاه بوعلی سینا به عنوان استادیار مشغول به تدریس و تحقیق شد. 

زلفی گل به ترتیب در سال های ۱۳۸۰ و ۱۳۸۴ به رتبه های علمی دانشیاری و استادی ارتقاء یافت. از سوی انجمن شیمی ایران به عنوان شیمیدان برجسته زیر ۴۰ سال کشور در گرایش شیمی آلی، انتخاب و جایزه دکتر ارشیا آزاد به ایشان اهدا شد.

محمدعلی زلفی گل کیست؟

یک درصد دانشمندان پر استناد رشته شیمی جهان
از سال ۱۳۸۳ نام ایشان در لیست یک درصد دانشمندان پر استناد رشته شیمی جهان، در پایگاه اطلاعات و آمار علمی ISI قرار گرفته و مورد تقدیر مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری واقع شد. انجمن شیمی ایران در سال ۱۳۹۲ ایشان را به عنوان شیمیدان برجسته گرایش شیمی آلی کشور انتخاب نموده و مورد تقدیر قرار داد. سالهای متعدد پژوهشگر برتر دانشگاه، استان و همچنین نه سال متوالی استاد برتر آموزشی گروه شیمی آلی دانشگاه بوعلی سینا را در کارنامه علمی خود دارد.

زلفی گل در جنگ تحمیلی دچار عارضه شیمیایی شده و هم اکنون جانباز شیمیایی محسوب می شود. وی که از لحاظ سیاسی اصولگرای میانه رو به حساب می آید، به اعتقاد بسیاری از سیاسیون در دولت سیزدهم مسئولیتی همچون وزارت علوم را بر عهده خواهد گرفت.

کارنامه علمی دکتر محمدعلی زلفی‌گل
ایندکس اچ محمدعلی زلفی گل (H-Index) ۵۵ است. تعداد ارجاعات به مقالات بین الملی ایشان بالغ بر ۱۳۷۰۰ است. کسب رتبه اول پژوهش­های بنیادی در بیست و یکمین جشنواره بین‌­المللی خوارزمی، اخذ جایزه از سازمان کنفرانس اسلامی(COMSTEC)  و دریافت نشان درجه دو ملی پژوهش از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۰ از دیگر افتخارات علمی کسب شده توسط اوست. همچنین در سال ۱۳۹۴ به عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب شد و در همین سال جایزه علمی علامه طباطبائی بنیاد ملی نخبگان کشور را نیز دریافت کرد.

محمدعلی زلفی گل کیست؟

زلفی گل تاکنون در چاپ بیش از ۵۳۰ مقاله در مجله های بین المللی تحت نمایه ISI مشارکت جدی داشته، که اکثر این مقالات در سمینارها و همایش های علمی ملی و فراملی نیز ارائه شده است. او تجربیات علمی خود را در کتابی با عنوان "مبانی سنتز ترکیبات آلی با نگرشی نوین" تدوین و تالیف نموده که، این کتاب تا کنون چهار بار تجدید چاپ شده و به عنوان تنها منبع فارسی در سرفصل رشته های شیمی و شیمی آلی مورد تایید شورای برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور از سال ۱۳۹۴ معرفی شده است. 

زلفی گل از سال ۲۰۱۸ به عنوان ادیتور مجله بین المللی انجمن شیمی ایران که توسط انتشارات اشپرینگر منتشر می شود، نیز منصوب شد. همچنین عضو هیئت تحریریه چندین مجله علمی داخلی، خارجی و بنیاد ملی نخبگان کشور است.

زلفی گل در زمینه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی هم قلم زده است که تا کنون ۲۰ مقاله فارسی در زمینه های علم سنجی، سیاست گذاری علم، پژوهش و فرهنگ از او منتشر شده که این مقالات به همراه برخی از نقطه نظرات ایشان در کتابی به نام "دانش برای دانایی" به چاپ رسیده است. مقاله حاوی نظریه مهاجرت ژنهای او مورد توجه جامعه علمی و اجرائی کشور واقع شد. او مجری و همکار ۲۰ طرح تحقیقاتی دانشگاهی و ملی نیز بوده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1400/06/07 - 12:31

جناب آقای دکتر محمدعلی زلفی‌گل حقوق کارمندان دانشگاه تهران کم است لطفاً زیاد فرمائید
تورهای مسافرتی آفری
چه صیغه ای است هر که بیشتر خورده و برده، طلبکارتر است؟!
فواد ایزدی از بمباران منزل همسر مرحوم طالب زاده در لبنان خبر داد
فیلم/این بار زائران به کمک خادمان حرم امام رضا آمدند
نمایندگی ایران مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا را تایید کرد
دستور رئیسی برای حمایت از فعالین فضای مجازی
احتمال حمله تروریستی جشنواره کن را مختل کرد
بونجاح و پرسپولیس؛ شایعه یا واقعیت؟!
قانونی که دل زوج های جوان را شاد و مسؤولان را سربلند کرد
رئیسی قهرمانی تیم ملی تکواندو را تبریک گفت
متکی: آقایان عزیزی و ذوالنور گزینه‌های امنا و صبح ایران برای ریاست مجلس نیستند
برنامه‌ریزی برای احداث ۶۶ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی
توزیع ۱۵۰ هزار جلد کتاب در پادگان‌های نیروی زمینی ارتش در سال ۱۴۰۲
مسئول اسرائیلی: آمریکا به این نتیجه رسیده که حماس، حذف‌شدنی نیست
خانواده‌های اسرای صهیونیست: نتانیاهو باید فورا برکنار شود
تظاهرات گسترده معترضان علیه نتانیاهو در تل‌آویو
بازار ارز توافقی در مرکز مبادله ایران راه‌اندازی می‌شود
۲.۳ میلیارد دلار ارز به کالای اساسی اختصاص یافت
هشدار طغیان رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر در ۱۰ استان
شناسایی بیش از ۴۳۰۰ میلیارد فرار مالیاتی
آمادگی سازمان اورژانس تهران به مناسبت مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره)
برای نخستین بار در ایران عمل اهدای عضو پس از ایست قلبی انجام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top