تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/05/14 - 09:31
کد خبر: 403919

سئو داخلی، خارجی و تکنیکال مهم‌ترین ابزار دست سئوکاران

راهکاری زیادی وجود دارند که سئوکاران از آنها برای سئوی داخلی، خارجی و تکنیکال استفاده می‌کنند. همۀ این موارد اگر به صورت اصولی اجرا شوند، به بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل کمک می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، امروزه سئوکاران به خوبی می‌دانند که چطور باید یک کسب و کار آنلاین را به اصلاح در گوگل بالا بیاورند. آنها برای این کار از مهم ترین ابزارهای بهینه سازی وبسایت از جمله سئو داخلی، سئو خارجی و سئوی تکنیکال استفاده می‌کنند؛ اما دلیل این موضوع چیست و چرا سئوکاران از این ابزارهای برای کسب رتبه‌های برتر در نتایج گوگل استفاده می‌کنند؟ برای پاسخ به این سؤال، این مقاله را تا پایان بخوانید.

چرا سئو داخلی، خارجی و تکنیکال مهم ترین ابزار دست سئوکاران هستند؟

برای داشتن یک استراتژی سئوی قوی، سئوکاران از ابزار مختلف بهینه سازی وبسایت برای کسب رتبه برتر در گوگل استفاده می‌کنند. برای این منظور آنها از از سه گانه زیر استفاد می‌کنند:

هر یک از انواع سئو مهم هستند و باید مرحله به مرحله اجرا شوند. اما سئوکاران پیشنهاد می‌کنند که ابتدا با سئوی داخلی شروع کرد، سپس سئوی تکنیکال و در پایان به سئوی خارجی پرداخت. با این حال، روش کار سئوکاران ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد.

سئو داخلی، خارجی و تکنیکال مهم‌ترین ابزار دست سئوکاران

هر کدام از ابزارهای مهم سئو شامل زیرمجموعه‌های گسترده‌ای هستند که بخشی از آنها را در زیر آورده‌ایم:

سئوی داخلی شامل چه موارد است؟

محتوای باکیفیت: نه تنها بازاریابان بلکه متخصصان سئو نیز معتقدند که محتوا پادشاه است. موتورهای جستجو دائماً الگوریتم‌های خود را بهبود می‌بخشند و اگر محتوای شما بد نوشته شود، کپی باشد، عناوین گمراه کننده داشته باشد، رتبه‌ای به دست نمی‌آورید. محتوا باید باید منحصر به فرد، کاربرپسند و جذاب باشد.

انتشار مداوم محتوا: وقتی نوبت به انتشار مقالات می‌رسد، باید به خاطر داشته باشید که محتوای جدید می‌تواند به طور چشمگیری بر رتبه بندی تأثیر بگذارد. این مهم بدین دلیل است که گوگل همیشه صفحات جدید را در سراسر وب جستجو کرده تا آنها را فهرست بندی کند. بنابراین، سعی کنید همیشه و در یک زمان مشخص اقدام به انتشار محتوا کنید.

ساختاربندی URL: ساختار مناسب URL به این معناست که لینک باید حدالامکان خوانا بوده و شامل کلمه کلیدی مرتبط باشد..

بهینه سازی تگ عنوان و توضیحات متا: تگ عنوان همان موردی است که در زمان سرچ کردن عنوانی در گوگل مشاهده می‌کنید. این عنوان باید جذاب بوده و کلمه کلیدی را شامل باشد. توضیحات متا نیز در زیر تگ عنوان در نتایج گوگل دیده می‌شود که هدفش کمک به کاربر برای درک بهتر محتوای مقاله است.

زیر‌عنوان‌ها (هدینگ‌ها): این مورد استفاده ازH1 ، H2 ، H3 و غیره است. این کار باعث می‌شود تا متن برای کاربر خواناتر شود و به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا ساختار متن را بهتر درک کنند.

متن جایگزین عکس (ALT): استفاده از متن جایگزین عکس (ALT) در تصاویر سایت راهی برای بهبود سئوی داخلی است. به کار بردن این تکنیک نیاز به دانش کلمات کلیدی دارد.

لینک سازی داخلی: لینک دهی داخلی به معنای اتصال مقالات و صفحات دیگر وبسایت به یکدیگر است. سئوکاران از این روش استفاده می‌کنند تا ارتباط بین صفحات مختلف را تقویت کنند تا هم به کاربران و هم به گوگل سیگنال مثبتی را ارسال می‌کنند. در لینک سازی موضوعی به نام انکر تکست (Anchor Text) مهم است.

کیورد ریسرچ: تحقیقات کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ همان جستجو برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط است. هر کسب و کارهای یکسری کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود دارد که باید از آنها در قالب وبلاگ یا صفحات دیگر سایت استفاده کنند. این مرحله بسیار مهم و تخصصی است.

سئوی تکنیکال شامل چه موارد است؟

لینک‌های خراب: داشتن لینک‌هایی که منجر به صفحه خطا (لینک 404) می‌شوندف یک سیگنال بد به کاربر و موتورهای جستجو است. سئوکاران با استفاده از تکنک‌های خاص به ارزیابی و رفع لینک‌های خراب می‌پردازند.

سرعت وبسایت: وب سایت کند به دلایل زیادی بد است! زیرا هم تجربه کاربری منفی ایجاد می‌کند و هم به موتورهای جستجو سیگنال منفی می‌فرستد. کاربران امروز کم حوصله هستند و دوست دارند هر صفحه‌ای از سایت به سرعت باز شود.

بهینه سازی تصاویر: ظاهراً تصاویر غیر بهینه 90 درصد بر سرعت سایت تأثیر می‌گذارند. به همین دلیل، کاهش حجم تصاویر می‌تواند به معنای افزایش سرعت سایت و بهبود تجربه کاربری مثبت باشد.

نسخه موبایل: چیزی نزدیک به 70 درصد از کاربران از نسخه موبایل برای جستجوی در گوگل استفاده می‌کنند. ریسپانسیو بودن سایت یا به عبارتی، بهینه سازی سایت برای موبایل یک کار مهم و ضروری برای کسب رتبه برتر و بهبود سئو است.

سئوی خارجی شامل چه موارد است؟

استفاده از شبکه‌های اجتماعی: حضور بلقوه در این شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به معنای توسعه کسب و کار و بهبود هویت برند باشد. برای مثال، اینستاگرام می‌تواند مهمترین شبکه اجتماعی در ایران برای جذب مخاطب جدید در این رسانه باشد. قرار دادن لینک در استوری و لینک سایت در بین اینستاگرام به عنوان راهکاری برای جذب بلک لینک محسوب می‌شود. دیگر شبکه های اجتماعی مانند لینکدین، فیس بوک، یوتیوب و غیره هم در دسترس هستند.

انتشار رپرتاژ: مهمترین جنبه در سئوی خارجی، مربوط به انتشار محتوا در قالب رپرتاژ در وبسایت با دامنه معتبر است. این کار به موتورهای جستجو این سیگنال را ارسال می‌کند تا وبسایت شما اعتبار دارد. تحقیق در مورد کیفیت لینک‌های خارجی و میزان اعتبار وبسایت‌های انتشار محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است.

بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات سئو کدام است؟

راهکاری زیادی وجود دارند که سئوکاران از آنها برای سئوی داخلی، خارجی و تکنیکال استفاده می‌کنند. همۀ این موارد اگر به صورت اصولی اجرا شوند، به بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل کمک می‌کنند.

سئو داخلی، خارجی و تکنیکال مهم‌ترین ابزار دست سئوکاران

بنابراین، مهم است که با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ معتبر مانند سئولب همکاری کنید زیرا آنها از متخصصان و کارشناسان زبده در امر سئو بهره می‌برند و می‌توانند با ارائه راهکار مفید و مشاوره‌های کاربردی، ابتدا مشکلات سایت را برطرف کرده و سپس سئوی آن را تقویت کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد
کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد
تقلب در کنکور سراسری صفر است
آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود
رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top