تاریخ انتشار: شنبه 1400/05/16 - 12:09
کد خبر: 404091

چالش‌های عقد و عروسی در ایام کرونا و فضای باز

امروزه که مراسم عقد و عروسی شکل دیگری به خود گرفته اند و بیشتر جوانان خواهان برگزار کردن عقد وعروسی در فضای باز هستند. بد نیست تا سری بزنیم به تهدید ها و فرصت ها و هر آنچه باید در مورد برگزار کردن این مراسمات در فضای باز است را بررسی کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، شب عروسی، یکی از به یاد ماندنی‌ترین شب ها نه فقط برای عروس و داماد بلکه می‌تواند برای تمامی افراد حاضر در مراسم باشد. برای برگزاری عقد در فضای باز و عروسی بیشترین رکنی که باید به آن توجه شود زمان و مکان است.

امروزه که مراسم عقد و عروسی شکل دیگری به خود گرفته اند و بیشتر جوانان خواهان برگزار کردن عقد وعروسی در فضای باز هستند. بد نیست تا سری بزنیم به تهدید ها و فرصت ها و هر آنچه باید در مورد برگزار کردن این مراسمات در فضای باز است را بررسی کنیم.

چالش‌های عقد و عروسی در ایام کرونا و فضای باز

در این زمان که کرونا بر جامعه  حاکم شده تمامی مراسمات را تحت شعاع قرار داد و بسیاری از عروس و دامادها بیش از یکسال منتظر برگزاری مراسمات عقد وعروسی شدند.

یک پیشنهاد ویژه برای شما : باغ تالار والا فضایی اختصاصی جهت برگزاری مراسم عروسی و عقد فضای باز دارد که می توانید به این مجموعه مراجعه نمایید.

عده ای بر این باورند که برگزار کردن این قبیل مراسمات موجب به خطر افتادن سلامتی خود و مهمان هایشان می شود و عده ای دیگر طاقت صبر ندارند و بدنبال برگزار کردن این مراسم حتی با تعداد مهمان انگشت شمار هستند برای فرار کردن از این شرایط بهترین مکان برای برگزاری مراسم عقد و عروسی باغ تالار ها و فضای باز است تا هم احتمال انتقال ویروس کمتر باشد و هم حاضرین مراسمتان در آرامش بیشتری باشند.

باغ تالار ها و سالن عقد در فضای باز از بیشترین امکانات و مزایا برخوردار هستند که انتخابی هوشمندانه است و با توجه به لوکیشن های متعددی که دارند بسیار مناسب تر و به زیبایی مراسمات شما می افزایند.

احتمال سرایت ویروس کرونا در فضای باز بسیار کمتر از فضای بسته لست و این نه تنها برای این ویروس بلکه برای انواع دیگر ویروس ها نیز موثر است.

از دیگر خوبی های برگزاری در فضای باز این است که چیدمان میز و صندلی تقریبا به سلیقه خودتان است البته شما باید اصول را در آن در نظر بگیرید تا فضایی خوب را برای مهمانان خود آماده کنید.

از دیگر دلایل انتخاب برگزاری عقد وعروسی در فضای باز این است که شما می‌توانید عکس و فیلم های جذاب و دلنشین داشته باشید بلاخره این روز قرار برای سالیان ثبت شود پس چه بهتر که با عکس و فیلم هایی زیبا یادآور این روز خاص شود.

تزئینات بخش دیگری از مراسمات همه ما را شامل می شود در فضای باز بیشتر می شود تا سلیقه خودتان را وارد کنید و با گل و شمع و نور دیزاین مراسمتان را انجام دهید.

برای برگزاری این مراسمات شما نیازمند یک برنامه ریزی دقیق و منظم هستید تا کار ها به درستی پیش برود برای آنکه خیال شما راحت شود جلوتر به برنامه ریزی خود و نقشه های خود فکر کنید و پس از مشخص کردن زمان و بعد مکان شروع به حل و فصل تشریفات و دیزاین مراسمتان کنید.

سالن ها و باغ های زیادی عهده میزبانی مراسم عروسی را دارند که باغ تالار شهریار که در جنوب غربی تهران واقع شده، 

برای برگزار کردن مراسمات عقد و عروسی در فضای باز باید به چند نکته توجه کنید:

۱.نورپردازی در مراسم عقد در فضای باز

در فضای باز به خصوص در ساعات شب حتما باید به نور پردازی دقت شود محیط نباید برای مراسم عقد و عروسی کم‌ نور باشد بهتر است در شب های قبل از مراسمتان بررسی کنید تا در صورت مشکلی آن را حل کنید همچنین از وجود ژنراتور های برق اضطراری در صورت قطعی برق اطمینان حاصل کنید تا به مشکل نخورید.

۲.زیبایی بصری و دکوراسیون در جشن عروسی

شما برای مراسم عقد و عروسی خود به خصوص در فضای باز باید حتما زیبایی بصری را در نظر بگیرید. دکور و دیزاین از مواردی است که در ذهن مخاطبان شما ثبت می‌شود همچنین دکوراسیون و زیبایی بصری در عکس ها و فیلم های شما بسیار تاثیرگذار هستند پس از این مورد بعد از انتخاب باغ تالار مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید تا خاطره خوبی با شریک زندگیتان ثبت کنید.

تزئینات در فضای باز بسیار ساده تر از فضای تالار های عروسی است و دقت بر این داشته باشید که در تزئینات افراط نکنید و اجازه دهید فضای طبیعی باغ تالار انتخابی شما همچنان باقی بماند.

۳.وجود حشرات در مراسم عقد در فضای باز

چالش‌های عقد و عروسی در ایام کرونا و فضای باز

سعی بر این داشته باشید که فضای انتخابی کنار آب و مرداب نباشد همچنین اگر در فصل گرما مراسمتان را می‌خواهید برگزار کنید حتما در شب های قبل به مکان انتخابیتان بروید تا از عدم وجود حشرات اطمینان حاصل کنید.

۳.باران در عقد فضای باز

شما همیشه باید احتمال باران را بدهید و برای آن آماده باشید حتی اگر هوا روز مراسم شما آفتابی بود حداقل ۱٪ احتمال باران بدهید و برای آن آماده باشید تا روز خاص شما خراب نشود.

۴‌.نوع پذیرایی و نحوه برخورد پرسنل

اگر خواهان یک مراسم هستید که در یاد ها بماند حتما به سراغ تیم مدیریتی سایت کارکنان بروید تا از عملکرد آنان اطمینان حاصل کنید. متأسفانه بعضی از زوج ها تازه به هنگام مراسم نحوه پذیرایی را میفهمند که گاهی این مورد خوشایند نیست.

در صورتی  که  پذیرایی خوبی از مهمانان صورت بگیرد مراسمتان در یاد هایشان باقی می ماند در ضمن شما برای اطمینان از پرسنل در روز های قبل از مراسم حتما با آن ها دیدار داشته باشید تا هم هماهنگی خوبی پیدا شود و هم اطمینان خوبی صورت گیرد همچنین با تست کردن غذا از کیفیت و طعم غدای شب مراسمتان تا حدودی مطمئن شوید همچنین سرو غدای گرم را در دستور کار قرار دهید.

۵.تهیه وسایل گرمایشی در جشن عقد و عروسی

برای راحتی خود و مهمانان هایتان به خصوص در نیمه دوم سال وسایل گرمایشی تهیه کنید که برگزاری مراسم تان در فضای باز موجب اذیت کسی نشود و همه چیز به خوبی پیش برود.

۶.پارکینگ

چالش‌های عقد و عروسی در ایام کرونا و فضای باز

۷.شمع / باد

اگر برای مراسم خود دیزاین با شمع را انتخاب کردید حتما بررسی جهت باد را در لیست کارهایتان قرار دهید تا دیزاین مراسمتان همچنان دلنشین و مورد پسندتان باشد.

۸.برنامه های سرگرمی در عقد در فضای باز

با توجه به فضایی که در اختیار دارید برنامه هایی تشریفاتی و سرگرمی تهیه کنید تا حاضرین در مراسم یکنواختی را حس نکنند و ساعات خوبی را در مراسم شما داشته باشند.

۹.سایه بان در روز عروسی

در صورتی که مراسمتان در ساعات روز بود سایه بان تهیه کنید تا مهمان ها راضی و مراسم به خوبی سپری شود.

۱۱.محوطه باغ تالار

توجه به میزان فضای باز انتخابی است اما باید در نظر داشته باشید که فضا نباید خیلی کوچک باشد تا آن حس خوشایند را از بین ببرد همچنین فضا نباید خیلی بزرگ باشد تا پذیرایی و تشریفات به نحو احسن انجام شود.

۱۲.نوشیدنی ها در جشن عقد در فضای باز

 

نوشیدنی های مراسم را طبق فصلی که هستید انتخاب کنید مثلا در فصل سرما سعی را بر این داشته باشید که نوشیدنی گرم سرو کنید تا دلگرمی خوبی برای مهمان هایتان باشد.

۱۳.رابطه تعداد مهمانان با میزان فضای باز

شما باید بررسی کنید که برای فضای بازی که در اختیار دارید چه مقدار مهمان مناسب است یا برعکس برای تعداد مهمان هایتان چه مقدار فضای باز و کدام باغ تالار مناسب است تا جشنی ایده آل در پیش داشته باشید.

۱۴.فاصله مهمانان با باغ تالار یا سالن عقد در فضای باز

از مواردی که اهمیت زیادی دارد فاصله اکثریت مهمانان و دسترسی آن ها با فضای شما است به این منظور نباید فاصله میانگین مهمان هایتان زیاد باشد تا با خستگی وارد شوند.

۱۵.رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جشن عقد در فضای باز و عروسی

با اینکه در بالا گفته شد که در فضای باز احتمال انتقال ویروس کرونا کمتر است اما همچنان پروتکل هایی باید رعایت شود به طور مثال شما می توانید با فاصله دار گذاشتن میز ها از سرایت این ویروس تا کمی جلوگیری کنید.

۱۶.امکانات صوتی

اگر گروه موسیقی از طرف باغ تالار هماهنگ شده چند روز قبل از مراسم هماهنگی های لازم را با آنان انجام دهید همچنین اگر گروه موسیقی از طرف خودتان است از امکانات و باند های صوتی تالار عروسی خود اطمینان حاصل کنید.

۱۷.عکس و فیلم بردار عقد فضای باز

حالا که در فضای باز مراسمتان را برگزار می‌کنید فرصت خوبی برای گرفتن عکس های زیبا و فیلم های فوق‌العاده‌ دارید پس سعی کنید لوکیشن و فضا را از قبل به عکاس و فیلم بردار نشان دهید تا هماهنگی خوبی صورت گیرد.

۱۸. برگزاری مراسم عقد و عروسی در روف گاردن

یکی از انتخاب های خاص و ایده آل جشن عروسی و عقد در روف گاردن است. بسیاری از سالن ها بصورت اختصاصی برنامه های خاص و ویژه ای برای میزبانی از چنین مراسمی را دارند. برخی از خدمات دهندگان مجالس عروسی با داشتن اکسسوری ها و تجهیزات فضای روف گاردن را به نحو زیبا و مطلوبی طراحی و دیزاین کرده اند و یک سالن عقد روف گاردن تجهیز شده برای جشن های شما در اختیارتان قرار می دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top