تاریخ انتشار: شنبه 1400/05/16 - 12:54
کد خبر: 404099

نام جهاد دانشگاهی در بین ۱۰ موسسه برتر در زمینه ناباروری

طیبی گفت: براساس مطالعات انجام شده در زمینه موسساتی که بیشترین تولیدات علمی را در زمینه ناباروری داشته اند، نام پژوهشگاه رویان به چشم می‌خورد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی  در خصوص چگونگی ایجاد این نهاد اظهار کرد: به عنوان دانشجویان قبل از انقلاب این احساس را داشتیم که به لحاظ علمی و فناورانه که زیرساخت اصلی پروسه اقتصادی و اقتدار دفاعی کشور است در این زمینه به عمد عقب نگهداشته شده ایم  یا اگر صنعتی در این زمینه داریم این صنعت عمدتاً مونتاژ و کپی دیگر کشور ها است در واقع  تجهیزات هایتک آن از خارج کشور وارد می‌شود هر چند این امر یک موضوع طبیعی بود، زیرا غربی‌ها در انقلاب صنعتی به اهمیت توسعه و فناوری در ایجاد اقتدار اقتصادی نظامی و دفاعی پی برده بودند.

او ادامه داد: طبیعی بود که نخواهند دیگر کشور‌ها به این فناوری‌ها دست پیدا کنند، اما با توجه به روحیه خود باوری که در بین مردم توسط امام در مردم ایجاد شد،  این فکر در دانشگاه‌های کشور  وجود داشت که ما چگونه خود را در زمینه  انجام کار بزرگ علمی  اثبات و زیرساخت‌های اصلی پیشرفت کشور را فراهم کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی بیان کرد: با اعلام نارضایتی امام(ره)  از وضعیت دانشگاه‌ها انقلاب فرهنگی شکل گرفت و در ۱۶ مرداد ۱۳۵۹ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی وقت این نهاد باهدف و ماموریت توسعه فرهنگی به عنوان زیرساخت اصلی توسعه همچنین توسعه علمی و فناورانه به عنوان زیرساخت اصلی اقتدار اقتصادی و علمی تصویب شد.

طیبی بیان کرد: در حوزه نظامی و دفاعی ما خودمان را به عنوان بنیانگذار دفاع علمی و فناورانه جنگ می‌دانیم، زیرا در این حوزه کار‌های بسیار بزرگی انجام دادیم.

بی نیازی از کشورهای خارجی برای درمان ناباوری

او گفت: تمام تمرکز دانشگاه روی کار‌های علمی و فناورانه و لجستیک جنگ قرار گرفت همچنین فعالیت هایمان  را در حوزه پزشکی با بحث ناباروری شروع کردیم و این در حالی بود که هموطنانمان برای درمان این مسئله افراد به خارج از کشور مراجعه می‌کردند، اما امروزه هم تیم‌های علمی بسیار قوی داریم و به حدی رسیده ایم که یکی از فناوری‌های نوین این حوزه مانند سلول درمانی و استفاده از سلول‌های کشنده طبیعی را خواهیم داشت.

رئیس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: در حوزه ناباروری نازایی هیچ نیازی به رفتن خارج کشور نیز و فناوری‌های نوین در این حوزه برای درمان این بیماری و حتی بیماری‌های صعب العلاج در حوزه ناباروری استفاده می‌کنیم.

طیبی بیان کرد: براساس مطالعات انجام شده در زمینه موسساتی که بیشترین تولیدات علمی را در زمینه ناباروری داشته اند و این موضوع را کاربردی کردند خوشبختانه  پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی دربین ۱۰ نهاد این حوزه  در سراسر دنیا قرار دارد و این موضوع برای کشورمان افتخار بسیار بزرگی است.

او افزود: همچنین در حوزه علوم سلولی،  سلول درمانی را شروع کرده‌ایم و خیلی زود خودمان را به مرز علمی رساندیم وتا علم را تبدیل به فناوری کردیم و امروز کارهای بزرگی مانند درمان پارکینسون که فعالیت بسیار نوینی در دنیا است، انجام می دهیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب +عکس
جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی
بسته ویژه اینترنت رایگان برای معلمان
واکنش رهبرانقلاب به خیزش دانشجویی در جهان +فیلم
یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟
رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند +فیلم
۷ جاذبه دیدنی که شما را به سبزوار می‌کشاند
تنها مرکز چاپ نمایشگاهی در تهران
۵ جراح بینی برتر شهر مشهد در سال ۱۴۰۳
دیدار معلمان با رهبر انقلاب +عکس
اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
واکنش وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
نکته اخلاقی آیت‌الله جاودان درباره گناه
واکنش رهبر انقلاب به نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه +فیلم
مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top