تاریخ انتشار: جمعه 1400/05/15 - 20:02
کد خبر: 404172

نامه انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر به رئیس دولت سیزدهم

انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه امیرکبیر طی نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی، نکاتی را پیرامون وضعیت فعلی جامعه و همین‌طور لزوم داشتن رفتارهایی مناسب توسط دولت سیزدهم خصوصاً در برابر مردم و نخبگان جامعه یادآور شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه امیرکبیر طی نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی، نکاتی را پیرامون وضعیت فعلی جامعه و همین‌طور لزوم داشتن رفتارهایی مناسب توسط دولت سیزدهم خصوصاً در برابر مردم و نخبگان جامعه یادآور شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

ریاست محترم جمهور، جناب حجت الاسلام رئیسی

سلام علیکم

ضمن عرض تبریک به جنابعالی، حال که به طور رسمی ریاست قوه مجریه را بدست گرفته اید، ذکر نکاتی چند را ضروری دانستیم که در ادامه عرض میکنیم.

جناب رئیسی حضرتعالی طی شعارهای انتخاباتی، ایضاً در سخنرانی مراسم تنفیذ، مکرراً عبارت مردم سالاری را به کار بردید که در وهله اول بسیار خرسندکننده است ولیکن زین پس آنچه در سنجه قرار می گیرد میزان پایبندی دولت سیزدهم به این شعارها است.

آقای رئیس جمهور، اکنون در منصبی قرار گرفته‌اید که بی واسطه ترین و تاثیر گذارترین ارکان نظام، در ارتباط با مردم و زندگی روزمره آنها است. متاسفانه در این سال‌ها مردم حلقه مفقوده تصمیم گیری های دولت بوده‌اند؛ مشخصا‌ً نادیده گرفتن مردم و به هیچ انگاشتن درک و اندیشه آنها منجر به افزایش شکاف‌های اجتماعی و فاصله گرفتن ملت از دولت شده است. از این رو مسئولیت محول شده به جنابتان از هر دوره دیگری در جمهوری اسلامی حساس‌تر است.

چرا که آنچه در این سال‌ها از دست رفت، اعتماد و امید مردم، نه تنها به دولت، بلکه به سبب عدم مسئولیت پذیری مسئولین، آنچه در منطقه بحرانی قرار دارد؛ اعتماد به کلیت نظام است. عدم برخورد مسئولانه و حساب شده و همچنین عدم آگاهی مسئولین از نحوه برخورد درست با مردم و اعتراض مردم خود باعث دوچندان شدن مشکل شده است.

فلذا پاره‌ای از اقداماتی که باید صورت گیرد عبارت است از:

عبور از سطح دیالوگ نقطه‌ای، محرم دانستن مردم و پرهیز از شعارهای غیرعملی که نتیجه‌ای جز غبار آلود شدن فضای کشور ندارد، عدم برخورد قهری با اعتراضات بحق و مسالمت آمیز و تبدیل بی‌دلیل آن‌ها به مسائل امنیتی، پذیرش مسئولیت اقدامات و توجه به صدای مردم.

مطمئنا اگر آحاد جامعه احساس کنند مسئولین کشور نیز در مشکلات همراه آن‌ها هستند، متقابلاً همراهی ملت با دولت به ارمغان خواهد آمد. بدیهی است در این میان اهتمام به پاسخ گویی به قشر نخبگانی جامعه و جنبش دانشجویی رشد جامعه را در پی خواهد داشت.

ما دانشجویان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به عنوان عضوی از جنبش دانشجویی انقلابی ، در طی مسیر چهار ساله پیش رو، از نقد و تذکر سازنده به دولت سیزدهم برای پیش بردن مسائل مذکور فروگذار نخواهیم بود. باشد که شما نیز در دولت سیزدهم در تحقق دولت مردمی ساعی و تلاش‌گر باشید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top