تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/05/19 - 08:21
کد خبر: 404409

معرفی رشته‌های دانشگاهی/ بخش بیستم و پنجم؛

بازار کار و آینده شغلی ۴ رشته برتر گروه آزمایشی «هنر»

بازار کار و آینده شغلی ۴ رشته برتر گروه آزمایشی «هنر»

فارغ‌التحصیلان رشته سینما به عنوان گروهی از هنرمندان جامعه در انتقال مفاهیم فرهنگی، هنری و اجتماعی نقش عمده‌ای دارند. این فارغ‌التحصیلان توانائی عهده دارشدن مسئولیتهای موجود در هنر سینما اعم از کارگردانی، فیلم نامه نویسی، فیلمبرداری، تدوین را دارا بوده، می‌توانند جذب مراکز هنری و آموزشی گردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کنکور سراسری ۱۴۰۰ با حضور بیش از یک میلیون داوطلب در تیرماه برگزار شد، حالا داوطلبان منتظر اعلام نتایج و انتخاب رشته تحصیلی خود در مقطع کارشناسی هستند. در این میان اصلی ترین دغدغه این روزهای داوطلبان و خانواده ها انتخاب یک رشته آینده دار و مناسب برای بازار کار است. خبرنامه دانشجویان ایران به همین بهانه به معرفی رشته های موجود در دوره کارشناسی کرده است.

در ادامه به بررسی پنج رشته از گروه آزمایشی هنر می‌پردازیم؛

سینما

معرفی رشته سینما و آینده شغلی

فارغ‌التحصیلان این رشته به عنوان گروهی از هنرمندان جامعه در انتقال مفاهیم فرهنگی، هنری و اجتماعی نقش عمده‌ای دارند. این فارغ‌التحصیلان توانائی عهده دارشدن مسئولیتهای موجود در هنر سینما اعم از کارگردانی، فیلم نامه نویسی، فیلمبرداری، تدوین را دارا بوده، می‌توانند جذب مراکز هنری و آموزشی گردند.

رشته سینما از جمله رشته های گروه هنر است که رویدادها و موضوعات زندگی انسان را ثبت می کند و آنها را در قالب تصویر و صدا عرضه می کند. سینما از چهار بخش تدوین گری، کارگردانی، فیلمبرداری و فیلم نامه نویسی تشکیل می شود.

صنایع دستی

آینده شغلی، بازار کار، درآمد

یکی از استادان رشته صنایع دستی در دانشگاه می گوید: پاسخ به این سوال و به زبان دیگر حل این مشکل به یاری دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته صنایع دستی امکان پذیر است. افرادی که با تجربه علمی و عملی‌ای که در دانشگاه آموخته اند می توانند خواست مردم و سلیقه روز را دریابند و با خلاقیت و ابتکار صنایع دستی ایران را برای حضور در بازارهای داخلی و خارجی کارآمد سازند و همین نشان می دهد که موقعیت کاری برای فارغ التحصیلان این رشته زیاد است چون تجربه نشان داده است که نوآوری و بهبود در زمینه های مختلف در محیط سنتی خود به خود توسعه و اشاعه پیدا نمی کند و تنها به یاری توسعه تعلیم و تربیت امکان پذیر است و چنین کاری نیز از عهده متخصصان رشته صنایع دستی بر می آید که با دایر کردن کارگاههای صنایع دستی در نقاط مختلف کشورمان به مردمی که این صنایع را نسل در نسل فرا گرفته اند، راه و روشهای جدید و طرحهای نو را بیاموزند.

طراحی صنعتی

آِینده شغلی، بازارکار و فرصت های استخدامی

طراح صنعتی می تواند در دفاتر طراحی کارخانجات صنعتی ( لوازم خانگی، اسباب بازی، مبلمان و دکوراسیون، ماشین‌ آلات، ماشین‌های سنگین، ماشین‌های ساختمانی، جواهرات، بسته‌بندی، محیط زیست و…) ، دفاتر خصوصی طراحی صنعتی، شرکت های طراحی داخلی، سازمان های مرتبط با مبلمان شهری، ایده پردازی تبلیغاتی و مدل سازی کامپیوتری مشغول به کار شود. یک طراح صنعتی در صورتی در بازار کار موفق است که بتواند توانایی های خود را در عمل ثابت کند که این موضوع نیاز به چند سال کسب تجربه و اجرای موفق پروژه های مختلف دارد.

هنرهای تجسمی

آینده شغلی و بازار کار

رشته هنرهای تجسمی جزو شاخه هنر است و به خلق حجم های بصری از طریق عناصر بصری و کیفیت های بصری می پردازد. در واقع هنرمند هنرهای تجسمی به خلق صور مفهومی یا تندیس های قابل لمس می پردازد.

علاقه مندان به رشته های هنرهای تجسمی برای ورود به این رشته ابتدا باید از بازار کار و آینده شغلی رشته های هنرهای تجسمی، حوزه های فعالیت رشته هنرهای تجسمی، گرایش های رشته هنرهای تجسمی و لیست دانشگاه های دارای رشته هنرهای تجسمی مطلع باشند. در ادامه به همین موضوعات پرداخته ایم.

گزارش از یاسین قاسمی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top