تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/05/21 - 11:35
کد خبر: 404634

یک موشن گرافیست به چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟

شما باید دید هنری داشته باشید، داشتن دیده هنری هم اکتسابی است هم ذاتی، بعضی انسان ها از بدو تولد ذوغ هنری دارند و دنیا را به شکل دیگری نسبت به بقیه ی انسان ها می بینند. این افراد اگر به سمت یادگیری دانش به صورت آکادمیک بروند معمولا انسان های بسیار موفقی در این زمینه می شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، موشن گرافیک را می توان هم به صورت گروهی و هم به صورت انفرادی انجام داد، برای تولید موشن گرافیک نیازمند چند مهارت است که یا می توان در کار گروهی هر کسی یک مهارت را به صورت حرفه ای داشته باشد و به صورت تخصصی آن مورد را انجام دهد و یا افرادی که به صورت فریلنسری کار می کنند مجموع مهارت را یاد بگیرند که البته معمولا خروجی کارهای گروهی بهتر است تا کسی که صفر تا صد یک کار را خودش انجام می دهد. شرکت های معتبری در زمینه طراحی و تولید موشن گرافیک فعالیت دارند که از مهمترین آن ها می توان به شرکت طلوع فیلم که ساخت تیزر موشن گرافیک را به عنوان خدمات اصلی خود در نظر گرفته، اشاره کرد. در اینجا چند مهارت خیلی مهم را برای ساخت موشن گرافیک شرح می دهیم.

یک موشن گرافیست به چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟

ایده پردازی

یکی از مهارت هایی که موشن گرافیست ها حتما باید به خوبی یاد بگیرند دادن ایده جذاب و حرفه ای برای ساخت یک موشن گرافیک است. به طور جدی می توان گفت ایده پردازی مهم ترین بخش ساخت موشن گرافیک است، نه تنها موشن گرافیک بلکه در ساخت فیلم های سینمایی، سریال های تلویزیونی، فیلم های مستند، فیلم های آموزشی، تیزهای تبلیغاتی و... این ایده پردازی اولیه است که اسکلت یک کار را تشکیل می دهد. هر چه قدر ما در این مرحله وقت بگذاریم تا بتوانیم به بهترین ایده برسیم ضرر نکرده ایم، در خیلی از مواقع بهترین ایده ها با ساده ترین مدل های موشن گرافیک بیشترین بازخورد را در بین مردم داشته است ولی بهترین مدل موشن گرافیک با ضعیف ترین ایده نه تنها مثبت نبوده بلکه حتی اثر منفی هم داشته است.

 در مرحله ایده پردازی تا می توانید وقت بگذارید، تحقیق کنید، مطالعه کنید، اگر گروه ایده پردازی تشکیل داده اید با هم ساعت ها صحبت کنید تا به بهترین ایده برسید، از کارفرما راجع به مزیت و حسن های محصولشان بپرسید، بفهمید که نیاز مخاطبان در این مرحله چیست، شما باید بدانید که در کدام مرحله قرار دارید در مرحله ی ری برندیگ یا برندینگ، چند سال از قدمت این شرکت می گذرد، تا حالا چند تیزر تبلیغاتی به صورت رئال یا انیمیشنی و موشن گرافیک ساخته اند. محتوای تبلیغاتی را در چه بستری ارائه داده اند یا می خواهند بدهند. دانستن پاسخ همه ی این سوال ها این امکان را به شما می دهد تا به درست ترین ایده بپردازید.

همانطور که در بالا گفته شد برای رسیدن به یک ایده جذاب معمولا کار تیمی بهتر جواب می دهد مگر در موارد استثنا که یک فرد به تنهایی تسلط بیشتری نسبت به ایده پردازی برای یک برند به خصوص داشته باشد.

دید هنری

شما باید دید هنری داشته باشید، داشتن دیده هنری هم اکتسابی است هم ذاتی، بعضی انسان ها از بدو تولد ذوغ هنری دارند و دنیا را به شکل دیگری نسبت به بقیه ی انسان ها می بینند. این افراد اگر به سمت یادگیری دانش به صورت آکادمیک بروند معمولا انسان های بسیار موفقی در این زمینه می شوند، البته این گونه نیست که کسی که از بدو تولد دید هنری نداشته نمی تواند موفق بشود، شما با داشتن پشتکار و تلاش خیلی زیاد میتوانید به بالاترین مسیرهای موفقیت برسید.

مهارت های نرم افزاری

برای ساخت موشن گرافیک نیاز است که چندین نرم افزار مختلف را به طور کامل بلد باشید که از مهمترین آن ها می توان به فتوشاپ، ایلستریتور، پریمیر، افتر افکت، تری دی مکس اشاره داشت.

فتوشاپ

ابتدایی ترین نرم افزاری که برای ساخت موشن گرافیک باید بلد باشید فتوشاپ است. این نرم افزار الفبای همه ی نرم افزارهای تدوینی و گرافیکی، جلوه های ویژه و... است. کارایی  ابزارها و منوهایی که در این نرم افزار وجود دارد معمولا با همه ی نرم افزارهای دیگر یکی می باشد. در فتوشاپ شما طراحی ها را انجام می دهید، رنگ آمیزی، حتی نورپرداری و دادن سایه ها و ادیت تصاویر. خیلی مواقع نیاز نیست برای ساخت یک موشن گرافیک طراحی اختصاصی انجام دهید و می توانید از وکتورها و مدل های آماده دو بعدی و سه بعدی که درفضای وب به طور وفور یافت می شود استفاده کنید. شما می توانید در فتوشاپ رنگ آمیزی این وکتورها را تغییر دهید یا اینکه چند مدل را با هم ترکیب کنید و شکل جدیدی را طراحی کنید.

ایلسترایتور

این نرم افزار نیز مانند فتوشاپ است و کارایی مشابهی دارد. از این نرم افزار نیز در مزینه طراحی و تدوین عکس ها و انیمیشن ها می توان استفاده کرد. معمولا طراحان حرفه ای برای طراحی مدل های دو بعدی و سه بعدی خود از ترکیب فتوشاپ و این نرم افزار استفاده می کنند تا به خروجی جذاب تری برسند.

افتر افکت 

می توان گفت افتر افکت بیشترین نقش و سهم را در ساخت یک موشن گرافیک دارد. نرم افزار های بسیار زیادی در حوزه ساخت تیزر موشن گرافیک وجود دارد که ما در این جا مهمترین های آن ها را مثل افتر افکت برایتان شرح می دهیم. افتر افکت نرم افزاریست بسیار پرکاربرد و جذاب که برای حرکت دادن به تصاویر و مدل ها استفاده می شود. شما یک تصویر را می توانید در افتر افکت زنده کنید. یک آدمکی را که طراحی کرده اید می توانید کاری کنید که گویی دارد نفس می کشد و زنده است. کاراکتر ها و تصاویر را به حرکت در آورید، نورپردازی حرفه ای طراحی کنید. موشن های مختلفی استفاده کنید، و تصاویر را به هر گونه ای که می خواهید بچرخانید. افتر افکت نرم افزار بسیار پرکاربردی است ولی اینگونه نیست که هر کسی به راحتی بتواند با این نرم افزار کار کند و برای یادیگری این نرم افزار ابتدا باید فتوشاپ، ایلستریتور و پریمیر را یاد گرفته باشید.

پریمیر

پیریمیر یک نرم افزار فوق العاده در زمینه تدوین فیلم های سینمایی، فیلم های آموزشی، تیزهای تبلیغاتی و صنعتی، فیلم های مستند و... است. در ساخت موشن گرافیک کمتر به سراغ پریمیر می رویم، بیشتر برای تدوین پلان ها و کات زدن بین آن ها و رندرینگ نهایی استفاده می شود. بیشترین استفاده موشن گرافیک مرحله صداگذاری و اصلاح رنگ و نور است.

شرکت تبلیغاتی طلوع فیلم با دارا بودن تیم حرفه ای و مجرب که تسلط بسیار خوبی به همه برنامه های گفته شده دارند گزینه مناسبی است برای سفارش تولید محتوای ویدیویی، ساخت تیزر و یا موشن گرافیک تا بتوانید بیش از پیش در کارتان پیشرفت کنید و حرفه ای تر شوید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آشنائی با انواع مختلف ظروف پلاستیکی و کاربردهای آن در صنعت
فرش دستباف گونه چیست؟
نحوه کار صندوق اخذ رای الکترونیکی +فیلم
عضو شورای راهبردی هوش مصنوعی منصوب شد
کشف یک میدان هیدروکربوری جدید
هاشمی: حق‌پخش تلویزیونی حق باشگاه‌هاست
مجری مشهور صداوسیما کفن‌پوش شد +فیلم
غرفه یمن در نمایشگاه کتاب تهران افتتاح شد
باغ فتح آباد +عکس
عیادت خنده‌دار از استاد قرائتی +فیلم
انتخابات در ۸ حوزه الکترونیک برگزار می‌شود+فیلم
موتورسواری نوجوانان قانونی شد؟
خاطره جالب یکی از مدیران سابق بهشت زهرا +فیلم
باشگاه استقلال محکوم شد
تولید یک داروی مهم برای نخستین بار در کشور +جزئیات
پنتاگون هم توقف ارسال تسلیحات به تل‌آویو را تایید کرد
شعار «مرگ بر اسراییل» به زبان فارسی اسم رمز جهانی شد
بیانیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی جهت دعوت مردم در دومین دوره انتخابات مجلس
تحویل ۲۴۰ هزار واحد باقی‌مانده مسکن مهر
۲۰۰ ماموریت جاسوسی بر فراز غزه توسط انگلیسی‌ها
کاهش صادرات گاز در سال گذشته
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top