تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/05/21 - 12:17
کد خبر: 404645

گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» از آخرین تغییرات وام‌های دانشجویی؛

۴ وام دانشجویی که اول سال تحصیلی باید گرفت +جدول

۴ وام دانشجویی که اول سال تحصیلی باید گرفت +جدول

در سال تحصیلی جدید «وام شهریه» برای دانشجویان کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به مبلغ ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته و دکتری حرفه‌ای و دکتری پیوسته ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و دکتری تخصصی ناپیوسته ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روزها گرچه تعطیلات تابستان دانشجویان را «دورتر» از درس و کلاس برده است، اما هستند دانشجویانی که به دلیل وضعیت اقتصادی و فرارسیدن انتخاب واحد با مشکلات مالی روبرو هستند که این مسئله باعث می شود آن ها به سراغ وام های دانشجویی سوق دهد.

نکته قابل توجه تغییرات وام های دانشجویی طی روزهای گذشته است، به طور مثال اخیراً چهار وام شهریه، ودیعه مسکن، ضروری و تحصیلی با مصوبه هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان برای سال تحصیلی جدید (۱۴۰۰-۱۴۰۱) تا سقف ۳۰ درصد افزایش یافت.

۴ وام دانشجویی که اول سال تحصیلی بگیرید +جدول

کدام وام ها افزایش یافته است؟

بر اساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان بلغ «وام تحصیلی» برای همه مقاطع تحصیلی در سال تحصیلی گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان در هر نیمسال بود که با مصوبه‌ جدید به ۱میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

همچنین «وام ودیعه مسکن» برای همه مقاطع تحصیلی در شهر تهران ۲۵ میلیون تومان، در کلان شهرها ۲۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که این مبالغ نیز با ۳۰ درصد افزایش به ترتیب در تهران به ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در کلان شهرها به ۲۶ میلیون تومان و در سایر شهرها به ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

مبلغ «وام ضروری» به تفکیک مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت بود که بر این اساس، در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر تا سقف ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، در مقطع کارشناسی پیوسته و دکتری تخصصی ناپیوسته غیر بورسیه حداکثر تا سقف ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته، دکتری پیوسته و دکتری حرفه‌ای حداکثر تا سقف ۱۳ میلیون تومان افزایش یافت.

و همچنین در سال تحصیلی جدید «وام شهریه» برای دانشجویان کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به مبلغ ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته و دکتری حرفه‌ای و دکتری پیوسته ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و دکتری تخصصی ناپیوسته ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

تمهیدات جدید پرداخت وام به دانشجویان کم برخوردار

همچنین معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم از تمهیدات جدید برای پرداخت وام ودیعه مسکن و وام شهریه به دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی خبر داد. معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم در گفتگویی با رسانه ها گفته است: پرداخت مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان شهریه پرداز به صورت وام به تمام دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ انجام شد.

وی ادامه داد: در سال آینده نیز این دانشجویان با ثبت درخواست وام در سامانه صندوق رفاه، درخواست می‌دهند و مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان شهریه پرداز را صندوق رفاه دانشجویان در قالب وام پرداخت خواهد کرد که بازپرداخت این وام‌ها نظر به مصوبات قانونی پس از اشتغال به کار این دانشجویان شروع خواهد شد.

لغو الزام ارائه گواهی کسر از حقوق برای دریافت وام دانشجویی

همچنین بر اساس تصمیمات جدید صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، با توجه به شرایط موجود، بعضی از دانشگاه‌هایی که خوابگاه ندارند و دانشجو را در خوابگاه‌های استیجاری بیرون از دانشگاه اسکان می‌دهند، مقرر شده در شهرهایی مثل تهران به ازای هر دانشجو ۵ میلیون تومان و برای کلان شهرها ۴ میلیون تومان و سایر شهرها نیز ۳ میلیون تومان وام ودیعه مسکن گروهی به دانشگاه‌ها پرداخت گردد که این مهم برای سهولت و تسریع در اسکان دانشجویان مصوب شده و با هدف ایجاد رفاه و آسایش بهتر برای دانشجو است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top