تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/05/24 - 18:12
کد خبر: 404955

پذیرش دانشجو در ۷ رشته جدید در دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی در نیمسال تحصیلی آینده در ۷ رشته جدید دانشجو می پذیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه شهید بهشتی، علی اکبر افضلیان، از پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید در نیمسال تحصیلی آینده خبر داد و افزود: در سال تحصیلی پیش‌رو در هفت رشته جدید در مقاطع مختلف پذیرش دانشجو خواهیم داشت؛ در مقطع دکتری، رشته مطالعات زنان و حقوق خانواده؛ در مقطع کارشناسی، رشته مهندسی مواد و متالورژی؛ در مقطع کارشناسی ارشد، ۵ رشته شامل حقوق انرژی، فیزیولوژی کاربردی، فیزیولوژی تندرستی، آسیب شناسی گرایش تمرینات اصلاحی و آسیب شناسی ورزشی و مهندسی چوب و صنایع سلولزی گرایش صنایع سلولزی برای نخستین بار دانشجو پذیرش خواهد شد. در توسعه رشته‌های تحصیلی دانشگاه، نیازهای واقعی کشور و جامعه مورد توجه بوده است.

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی در خصوص عملکرد معاونت آموزشی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ گفت: دانشگاه شهید بهشتی در نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نیز مانند دو نیمسال قبل کلاس‌ها را به صورت غیرحضوری برگزار نمود. در این نیمسال بیش از ۵۰۰۰ کلاس درس با مشارکت ۱۲۰ مدرس اعم از اعضای هیات علمی دانشگاه و اساتید مدعو ارائه شد.

این مقام مسول دانشگاه شهید بهشتی با برشمردن اقدامات و برنامه‌های معاونت آموزشی در زمان همه‌گیری ویروس کرونا تصریح کرد: با برگزاری کارگاه‌های متعدد و نیز ارسال راهنماهای لازم از اعضای محترم هیات علمی درخواست شد تا ارائه کلاس‌های غیرحضوری را به تدریس خلاصه نکرده، بلکه فرایند یادگیری را مدیریت کنند. این فرایند شامل برنامه‌ها و اقدامات استاد درس از جمله، تدریس غیرحضوری، معرفی منابع علمی و آموزشی، کلاس‌های مباحثه و حل تمرین، ارزیابی مستمر، و نیز مشارکت‌های دانشجو در فرایند یادگیری - که استاد تعیین کرده است - می‌باشد.

وی در ادامه بیان کرد: سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه با همت همکاران مرکز آموزش‌های الکترونیکی و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز راهنمایی ریاست دانشگاه و حمایت معاونت مالی، پشتیبانی و مدیریت منابع، و همچنین گروه‌های پشتیبانی فنی در دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها به خوبی آموزش دانشگاه در دوران کرونا را تداوم بخشید. کلیه دروس به سامانه LMS دانشگاه منتقل شده و از آن طریق فرایند یادگیری مدیریت و کلاس‌های درس به صورت برخط اجرا شده است.

افضلیان افزود: برنامه‌ریزی و نظارت آموزشی، امور خدمات آموزشی دانشجویان و فعالیت‌های مربوط به دانشجویان استعداد درخشان و دانشجویان غیرایرانی با تلاش همکاران در واحدها و ستاد دانشگاه علی‌رغم شرایط سخت کاری ناشی از محدودیت‌های وضع شده در حضور کارکنان در دانشگاه با جدیت پیگیری و اقدام شده است. با کمک سامانه جلسات آنلاین دانشگاه، جلسات دفاعیه رساله و پایان‌نامه و نیز شوراها و نشست‌ها دانشگاه بدون وقفه ادامه داشته است.

وی در خصوص برنامه‌ریزی‌ها برای نحوه برگزاری کلاسهای درس در ترم آینده تاکید کرد: مسئولین مربوط در تلاش هستند تا سطح واکسیناسیون در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را به حدی برسانند که تشکیل کلاس‌های درس به صورت حضوری از ابتدای سال تحصیلی آتی میسر باشد. لیکن به دلیل تردیدهایی که در این زمینه وجود دارد، بر اساس مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه مقرر شده است، کلاس‌های دروس نظری به صورت غیرحضوری طوری برنامه‌ریزی شوند، که اگر شرایط اجرای حضوری آنها در ابتدا یا در طول نیمسال فراهم شد، قابل تبدیل به حالت حضوری باشد. در صورت اجرای حضوری کلاس‌های درس، سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه همچنان فعال بوده و تجارب ذی‌قیمت بدست آمده در دوران کرونا در بهبود فرایند یادگیری بکار گرفته خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو در نیمسال آینده به تفکیک مقاطع تحصیلی خاطرنشان شد: دانشگاه در سال تحصیلی ۰۱-۱۴۰۰ ظرفیت پذیرش دانشجو از طریق کنکور را بالغ بر ۵۴۱۰ نفر اعلام کرده است، که از این تعداد ۴۹۲ نفر در مقطع دکتری، ۳۱۶۱ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۷۵۷ نفر در مقطع کارشناسی هستند. بعلاوه، ظرفیتی بالغ ۵۴۲ نفر برای پذیرش دانشجوی استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top