تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/05/25 - 11:23
کد خبر: 404990

اصلاح سهمیه بندی پذیرش دانشجو

«حکمرانی پاسخگو» رویکرد بنیادین برنامه وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که در این زمینه اهداف تحولی را برای نظام آموزش و پژوهش پزشکی در نظر گرفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، برنامه وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت سیزدهم دکتر بهرام عین اللهی منتشر شد. در ابتدای این برنامه آمده است: پاسخگویی و مسئولیت پذیری مولفه‌های اصلی حکمرانی مطلوب در نظام سلامت هستند. در این برنامه، حکمرانی پاسخگو، متعهد، مسئولیت پذیر، آگاه از شواهد، قابل اعتماد، بدون تضاد در منافع و مشارکتجو به عنوان رکن تولیت و زیربنای اصلی کار سازمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مد نظر قرار گرفته است.

اهداف تحول در نظام آموزش و پژوهش علوم پزشکی

۱. بازبینی ساختار و سیاستها و شیوه‌های آموزش عالی علوم پزشکی و بهداشتی کشور مبتنی بر رویکرد جامع نگر به منظور افزایش پاسخ دهی به نیاز سلامتی جامعه

۲. ایجاد تعادل بین دوره‌های پایه و تحصیلات تکمیلی با اولویت نیازهای منطقهای کشو

۳. اصلاح سهمیه بندی پذیرش دانشجو برای تامین نیروی انسانی مناطق کمتر برخوردار

۴. تغییر در معیارها و فرایند ارزشیابی و ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها مبتنی بر ارزیابی تأثیر آنان در حل مشکلات اساسی کشور و ایجاد قطب‌های تحقیقاتی در مناطق مختلف کشور مبتنی بر آمایش سرزمین

۵. اصلاح نقش و مأموریت مرکز ملی تحقیقات سلامت کشور و سایر موسسه‌های مشابه با هدف نهادینه کردن و تقویت پژوهش‌های نوآورانه، کاربردی و جامعه محور، متمرکز بر مشکلات و نیازهای نظام سلامت

۶. تدوین و جاری سازی سند حمایت از پژوهشگران جوان، کسب و کارهای نوپا (استارتآپ) و شتابدهنده های دانش بنیان و هدایت منابع به سمت پروژه‌های مشترک با شرکت‌های دانش بنیان و توسعه پارک‌های علم و فناوری

۷. مأموریت محور کردن و در صورت نیاز ادغام مراکز تحقیقاتی، به منظور ایجاد هم افزایی، همکاری تیمی و توسعه سیاستگذاری مبتنی بر شواهد

این برنامه، با استناد به پیام‌های کلیدی اسناد بالادستی و تکالیف با اولویت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قبال آنها تدوین شده و تحقق نهایی این اهداف را نشانه گرفته است.

برنامه‌های نظام سلامت به منظور دستیابی به اهداف پیشگفت، در چارچوب کارکردهای محوری زیر انجام می‌پذیرد:

آموزش و پژوهش: هدف آموزش توسعه کیفی و کمی هدفمند پاسخگو، جامعه نگر و عادلانه آموزش علوم پزشکی (سلامت) ادغام یافته در عرصه ارائه مراقبت‌های سلامت متناسب با نیازهای جامعه و گسترش مرزهای دانش و تربیت افرادی عالم، متخلق به اخلاق اسلامی و حرفه‌ای، توانمند، کارا، جامعه نگر و پاسخگوی نیازهای سلامت جامعه است.

در جهت پژوهش، فناوری و نوآوری سلامت تولید علم نافع و تحقق مرجعیت علمی، خود اتکایی در تولید دارو، واکسن و تجهیزات و ملزومات پزشکی است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چگونه یک کتاب علمی برای مخاطب عام بنویسیم؟
برداشتن محدودیت توسعه رشته های تخصصی بالینی
در خوابگاه دانشجویان دختر دانشگاه خوارزمی کرج مهار حریق
حضور چهار ساعته مخبر در دانشگاه علم و صنعت ایران
نشست معاون اول رئیس جمهور با شورای دانشگاه علم و صنعت
خریدار تولیدات علمی و پژوهشی دانشجویان هستیم
حاضر به شنیدن سؤالات دانشجویان نشد استاندار خراسان شمالی
حاشیه های روز دانشجو در ارومیه
دانشگاه لرستان و حضور استاندار لرستان در کلاس‌های درس
در ایران جریان اصیل دانشجویی باحق‌طلبی و آرمان‌خواهی شناخته می‌شود
زاکانی: کسانی که به دانشگاه چاقو می‌آورند دیکتاتور هستند
ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ آغاز شد
پوسترهایی به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو
تصاویر| روز دانشجو با حضور اسماعیلی در دانشگاه الزهرا(س)
خضریان: دانشجوی امروز باید برای حفظ استقلال، ایستادگی کند
خزعلی: روز دانشجو، روز سرمایه‌های انسانی و فرهیختگان است
رستمی: بیشترین ارتباط رهبر انقلاب با دانشگاهیان و نخبگان است
نمایندگان مجلس: وظیفه دانشجویان پایبندی به آرمان شهدای ۱۶ آذر است
رئیسی: برخی توصیه کردند امروز دانشگاه نیایم/ دانشجویان باید برای حل مسائل دولت را یاری دهند
متن سخنرانی نماینده بسیج دانشجویی مقابل رئیسی
ساز و کاری برای اعتراض اقشار مختلف فراهم کنید
نظرسنجی
با توجه به نتایج مرحله گروهی، به نظر شما قهرمان جام جهانی 2022 قطر کدام تیم خواهد بود؟








مشاهده نتایج
go to top