تاریخ انتشار: شنبه 1400/05/30 - 14:31
کد خبر: 405303

برکات و بقای نظام اسلامی وابسته به مسجد است

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: در دفاع مقدس حدود ۹۷ درصد شهدا و عمده پشتیبانی‌های جبهه، منبعث از پایگاه مسجد بود و امروز و فردا هم عموم برکات و بقای جامعه و نظام اسلامی وابسته به مسجد است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» حجت الاسلام محمدحسن رحیمیان به مناسبت فرارسیدن بیست و یکم اوت روز جهانی مساجد به تبیین نقش و جایگاه مسجد در نظام اسلامی و کارکردهای آن پرداخت و اظهار کرد: اساسی‌ترین و محوری‌ترین پایگاه برای شکل‌گیری جامعه اسلامی مسجد است. مگر نه آن است که پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله به محض ورود به مدینه پیش از آن که به محل سکونت خود بیندیشد به ساخت مسجد اقدام کردند.

 

وی ادامه داد: مسجد مرکز آموزش معارف دین و تربیت و پرورش مردم در پرتو بندگی و قرب خداوند است. مسجد، محور پیوند آحاد جامعه اسلامی با یکدیگر و کانون اتصال به ولایت و امامت امت اسلامی است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه نمونه نقش مسجد در عصر حاضر، انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: انقلابی که نقطه عطفی را در تاریخ رقم زده از پایگاه مسجد سر برآورد و در دفاع مقدس حدود ۹۷ درصد شهدا و عمده پشتیبانی‌های جبهه، منبعث از پایگاه مسجد بود و امروز و فردا هم عموم برکات و بقای جامعه و نظام اسلامی وابسته به مسجد است. البته مسجدی که در قرآن و احادیث معصومین علیهم السلام توصیف شده است.

رحیمیان در ادامه به تبیین جایگاه مسجد از منظر امام خمینی(ره) پرداخت و ابراز کرد: حضرت امام خمینی(ره) درباره همه چیز نگاهی جز نگاه اسلام ناب نداشت و کافی است به عنوان نمونه به این جمله ایشان توجه کنیم که «مسجد سنگر است» جمله‌ای که یک کتاب معنی در خود دارد. سنگری برای حفظ و ترویج دین، صیانت جامعه اسلامی و پایگاه خنثی‌سازی تهاجمات دشمنان.

وی با اشاره به روایتی از پیغمبر اکرم صلی‌الله علیه و آله که «إذا نَزَلَتِ العاهاتُ وَالآفاتُ عوفِیَ أهلُ المَساجِد؛ هرگاه آسیب‌ها و آفت‌ها فرود آیند، اهل مساجد در امان‌اند»، اظهار کرد: در زمان آن حضرت آنچه از آسمان فرود می‌آمد یا وحی بود یا باران. اما گویا این فرمایش، ناظر به این زمان است که امواج فساد و تباهی از طریق اینترنت وماهواره‌ها بر مردم فرومی‌بارد و در چنین شرایطی فقط آن‌هایی که در مساجد سنگر می‌گیرند در امانند و سالم می‌مانند.

تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: ظرفیت و نقش مسجد آنگاه فعلیت می‌یابد و شکوفا می‌شود که مسجد از امام جماعتی برخوردار از شرایط احراز باشد، از جهت علمی، اخلاقی و معنوی. امام جماعتی که با همه توان و تمام وقت در اختیار مردم و با مردم باشد و با مردم زندگی کند.

رحیمیان افزود: به خوبی می‌توان پیش بینی کرد که اگر مثلاً برای هر هزار نفر یک مسجد که دارای چنین مدیر و امام جماعتی باشد، داشته باشیم، جامعه اسلامی واقعی شکل خواهد گرفت و در چنین جامعه‌ای است که ناهنجاری‌ها و بسیاری از گرفتاری‌ها به حداقل خواهد رسید. در همین شرایط موجود چقدر سراغ دارید که انسانی که از کودکی همراه والدین خود با مسجد و نماز و قرآن و عترت پیوند خورده باشد، دزد یا معتاد یا شرور و چاقو کش و....‌از آب در آمده باشد؟

وی در پایان به تبیین نقش مساجد جهان اسلام و نیز مسجد مقدس جمکران در دفاع از سایر مساجد و مخصوصا مسجدالاقصی پرداخت و خاطرنشان کرد: از آنجا که مسجد جایگاه و پایگاه مؤمنان و بندگان خدا در سراسر جهان است و عرصه بندگی خداوند متعال و اخوت دینی فراتر از مرزهای جغرافیایی و قومی است، حمایت از کل مساجد جهان و دفاع از همه مؤمنان بلکه دفاع از همه مظلومان را لازم می دانیم و بدیهی است دفاع از سرزمین اسلامی فلسطین و به خصوص مسجد الاقصی را به هر نحو ممکن بر خود واجب می دانیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top