تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/05/31 - 17:57
کد خبر: 405436

سبا بابایی سرپرست معنوی کاروان اعزامی سردار دل‌ها به پارالمپیک

سبا بابایی راوی کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» و مادر شهید محمد بابایی، سرپرست معنوی کاروان اعزامی سردار دل‌ها به پارالمپیک توکیو شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ سبا بابایی راوی کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» و مادر شهید محمد بابایی، به‌عنوان سرپرست معنوی کاروان اعزامی سردار دل‌ها به پارالمپیک توکیو دیشب شنبه ۳۰ مرداد وارد این‌شهر شد.

سبا بابایی (کونیکو یامامورا) در سن ۲۲ سالگی از ژاپن خارج شد و در سال ۱۳۳۸ به جایی که اصلاً نمی‌دانسته در کجای جغرافیای جهان است، یعنی ایران، آمد. از این زمان او شاهد اتفاقاتی است که در تاریخ معاصر ما از اهمیت بالایی برخوردارند؛ اتفاقاتی مانند خرداد سال ۴۲. فرزند دوم ایشان (محمد) در همین سال متولد می‌شود و بعدها در جبهه به شهادت می‌رسد. خانه وی در خیابان نیروی هوایی بود که کم‌کم به پایگاه انقلابی‌ها تبدیل شد. در این‌خانه اتفاقات عجیبی تا آستانه پیروزی انقلاب برایش رخ می‌دهد و در نهایت آغاز جنگ، او را به مسیر جدیدی وارد می‌کند که رفتن فرزند اولش به جبهه و بعد، اعزام محمد (فرزند دوم) و شهادت در فکه (۱۳۶۲) از جمله این اتفاقات است. این اجمالی از زندگی ایشان تا سال ۶۲ است.

بابایی تابلویی از دو فرهنگ ایرانی و ژاپنی و از دو مسلک آیین بودایی با گرایش به مکتب شینتو و اسلام با نگاه شیعی است. بعد از جنگ نیز خاطرات جالبی از خانم بابایی را شاهد هستیم. خانم بابایی هیچ‌گاه آرام و قرار ندارد. او گاه مترجم می‌شود، گاه به تدریس در دانشگاه می‌پردازد و گاه نیز در کسوت معلم هنر فعالیت می‌کند. با گروه جانبازان شیمیایی برای سفر به هیروشیما همراه می‌شود و در نهایت، حلقه اتصال ایرانی‌ها و ژاپنی‌ها در ماجرای جانبازان شیمیایی می‌شود.

آن‌سوی قصه زندگی سبا بابایی، مردی به نام اسدالله بابایی قرار دارد؛ یک مسلمان ریشه‌دار اهل یزد که زیبا و هنرمندانه همسرش را همراهی کرد. این زوج در ابتدای زندگی زبان ارتباطی نداشتند، کونیکو یامامورا فارسی نمی‌دانست و بابایی هم ژاپنی بلد نبود؛ در نتیجه این‌دو با هم به زبان انگلیسی صحبت می‌کردند. سبا بابایی تا فرزندان‌شان به دنیا بیایند، فارسی نمی‌دانست و با فرزندانش کلاس اول را خواند.

Koniko Yamamura، به‌تازگی به‌عنوان سرپرست معنوی کاروان پارالمپیک کشور برای اعزام به کشور ژاپن انتخاب شده است. انتخابی که مورد تائید و تشویق ورزشکاران و مدیران ورزشی قرار گرفته است. خانم بابایی به همراه پارالمپین‌های کشورمان، دیشب شنبه ۳۰ مرداد وارد فرودگاه ناریتای توکیو شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top