تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/06/10 - 17:15
کد خبر: 406451

نکاتی برای مراقبت در زمان قرنطینه کرونا در منزل

ذهن و بدن خود را در حالت استراحت قرار دهید. شب بیش از حد بیدار نمانید. خوب بخوابید و استراحت کنید تا زودتر بهبود پیدا کنید. مشکلی نیست اگر دوست دارید بیشتر بخوابید. طبیعی است که بدن شما به استراحت و خواب بیشتری نیاز داشته باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، همه ما دیگر می دانیم کرونا از طریق تنفس و پس از آن از طریق سطوح آلوده می تواند انتقال پیدا کند. اما با همه این ها باز هم خیلی از ما در دام کرونا می افتیم و گرفتار می شویم. خوشبختانه اگر زود بتوانیم تشخیص دهیم که مبتلا هستیم بهبودی آسان و سریع می شود. در غیر این صورت ممکن است مجبور شویم مراحلی سخت را برای درمان طی کنیم.

شنیده اید که اطرافیانتان به کرونا دچار شده اند و مدتی در قرنطینه بوده اند؟ اگر چنین نیست خدا رو شکر گویید و احساس خوبی داشته باشید که در این دوره خطرناک همه تندرست و سالم هستید و از گزند این ویروس چموش محفوظ بوده اید. اما خیلی اوقات پیش می آید که یکی از اطرافیان ما مثل همکار که برخی پروتکل ها را رعایت نکرده و حال نزدیک ما بوده است به کرونا دچار شده و یا ناقل بوده باشد. در این صورت ممکن است ما را نیز گرفتار کرده باشد. خیلی اوقات پیش می آید که فردی به کرونا دچار بوده است و پس از این که به افرادی که اواخر با آنها رفت و آمد داشته است اطلاع داده است. آن ها نیز تست و آزمایشات اولیه را انجام داده اند. اتفاقا نتیجه آزمایش نیز مثبت بوده است. دقت کنید که همیشه ممکن است علائمی نباشد. اگر یکی از همکاران یا نزدیکانتان کرونا گرفته است شما نیز باید تست بدهید تا در صورتی که شما نیز درگیر شده اید به سرعت مراحل درمان را طی کنید.

نکاتی برای مراقبت در زمان قرنطینه کرونا در منزل

اگر تست کرونا داده اید و نتیجه این تست نشان می دهد که شما کرونا دارید بهتر است سریع تر قرنطینه شوید. در صورتی که تمامی نکات مهم را انجام دهید درمان سرعت می گیرد و می توانید خیلی زود کرونا را شکست دهید و دوباره بهبودی پیدا کنید.  برخی از موارد و کارهایی که باید انجام دهید تا کرونا را در نطفه خفه کنید به شرح زیر هستند. این نکات برای مراقبت از کرونا در منزل هستند و با انجام آنها خطر از فرد کرونایی و خانواده اش دور می شود.

مرخصی بگیرید و در خانه بمانید

اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که باید مرخصی بگیرید و مدتی را در خانه بمانید تا بتوانید سلامتی خود را دوباره به دست بیاورید. اگر کارمند یک شرکت یا مجموعه هستید به سرعت به مدیر خود اطلاع دهید و یک مرخصی بخواهید. این روزها و به دلیل اهمیت این موضوع، همه آگاهی لازم را دارند و معمولا مدیران با مرخصی موافقت می کنند. چرا که جان شما و خودشان و افرادی که آنجا رفت و آمد می کنند در خطر است. ماندن در خانه مهم ترین کاری است که باید انجام دهید. باید مدتی در منزل قرنطینه باشید و با دیگران رفت و آمد نداشته باشید.

به کسانی که با آنها رفت و آمد داشته اید اطلاع دهید

اگر پس از رفت و آمد با فرد یا افرادی متوجه شده اید که کرونا دارید بهتر است به همه آنها اطلاع بدهید تا آنان نیز آزمایش بدهند. اگر آن ها نیز زودتر متوجه شوند که مبتلا هستند و مثل شما مراحل درمان را طی کنند خیلی زود بهبود پیدا می کنند.

نکاتی برای مراقبت در زمان قرنطینه کرونا در منزل

یک اتاق به خود اختصاص دهید

دومین کاری که توصیه می شود انجام شود اختصاص یک اتاق جداگانه است. فردی که کرونا دارد باید در یک اتاق بماند و تا جای ممکن از اتاق خارج نشود. فرد کرونایی باید تنها برای انجام امور ضروری مثل رفتن به دستشویی و حمام از اتاقش خارج شود. در زمان خروج از اتاق نیز خودش و دیگران باید ماسک داشته باشند. ترجیحا از ماسک سه بعدی و ماسکهای با ملت بلون بیشتر استفاده شود تا خطر به کمترین میزان خودش برسد.

اختصاص ظروف اختصاصی

تمامی ظرف هایی که فرد مبتلا به کرونا می خواهد استفاده کند باید از دیگران جدا باشد. به خصوص قاشق، چنگال و لیوان که به طور مستقیم با دهان مبتلا در تماس هستند. همچنین پس از این که فرد کرونایی از این ظروف استفاده کرد باید به دقت ظرف ها شست و شو شوند. پس از شست و شو با اسپری کردن الکل و یا ضدعفونی کننده الکلی از پاکیزه شدن ظرف ها مطمئن شوید. سپس دوباره آنها را آبکشی کنید.

سرویس بهداشتی و حمام

تمامی شیر آلات و سطوحی که فرد کرونایی با آنان تماس داشته است ضدعفونی و پاکسازی شوند. در مدتی که فرد کرونایی از سرویس بهداشتی و حمام استفاده می کند تهویه روشن باشد تا جریان هوا به خوبی برقرار شود. پس از او نیز افراد دیگر خانواده تا حداقل نیم ساعت از سرویس استفاده نکنند. مقداری وایتکس یا ضدعفونی کننده مخصوص سرویس در یک ظرف قرار گیرد. پس از استفاده فرد کرونایی از سرویس بهداشتی در محیط سنگ دستشویی ریخته شود.

مصرف غذاهای پخته و کبابی

بهترین غذاهایی که فرد کرونایی در مدت قرنطینه خانگی می تواند استفاده کند غذاهای آبپز و پخته شده و کباب شده هستند. غذاهایی مثل گوشت و مرغ کبابی شده نیز بسیار عالی هستند. مصرف پروتئین افزایش پیدا کند تا بدن قوای بیشتری برای جنگ با ویروس داشته باشد.

 

میوه بیشتری استفاده شود

دقت کنید که استفاده از میوه های با طبیعت خیلی سرد مثل هندوانه و خربزه در این مدت مجاز نیست. تنها میوه های معمولی که کمتر سردی دارند و یا طبیعتی گرم دارند توصیه می شود. موز و انبه به دلیل گرم بودن و خواص زیادی که دارند سیستم ایمنی را تقویت می کنند.

 

ورزش سنگین انجام نشود

انجام ورزش های خیلی سنگین برای یک فرد مبتلا به کرونا حتی کرونای خفیف مجاز نمی باشد. منظور ورزش های سخت مثل ورزش های هوازی به مدت زمان زیاد و یا ورزش های سنگینی مثل بدن سازی است که باعث از دست رفتن بخش زیادی از انرژی بدن می شوند. نرمش های آرام و کم مانعی ندارد.

 

روحیه خود را تقویت کنید

دقت کنید که استرس و اضطراب باعث می شود که بدن شما تاب مقابله با ویروس کرونا را نداشته باشد. به موارد مثبت فکر کنید. موزیک شاد گوش بدهید. کتاب بخوانید و از تفریحاتی ساده مثل مطالعه و یا کارهای هنری برای گذراندن بهتر اوقات خود استفاده کنید. با این کار زمان راحت تر می گذرد و شما نیز روحیه خوبی خواهید داشت.

 

خوب استراحت کنید

بهترین کاری که در این مدت باید انجام دهید استراحت است. ذهن و بدن خود را در حالت استراحت قرار دهید. شب بیش از حد بیدار نمانید. خوب بخوابید و استراحت کنید تا زودتر بهبود پیدا کنید. مشکلی نیست اگر دوست دارید بیشتر بخوابید. طبیعی است که بدن شما به استراحت و خواب بیشتری نیاز داشته باشد.

نکاتی برای مراقبت در زمان قرنطینه کرونا در منزل

اگر علائم بدتر شد به پزشک اطلاع دهید

اگر در این مدت احساس کردید که علائمی مثل تب در شما در حال افزایش است با پزشک مشورت کنید. می توانید به صورت تلفنی با پزشک مشورت کنید و اگر صلاح دانست برای معاینه نزد او بروید و یا آزمایش مجدد بدهید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top