تاریخ انتشار: شنبه 1400/06/13 - 15:01
کد خبر: 406666

آتش به اخیاری دانشجویان در زندان خراسان جنوبی

گروه جهادی منتظران ظهور از استان تهران در چند روز گذشته در خراسان جنوبی حضور یافتند و دو هزار نفر زندانی از خدمات آنها بهره مند شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ اردوهای جهادی روایت زندگی جوانان مومن و جهادگری است که یکی از بهترین و لذت بخش ترین دوران زندگی خود را برای خدمت به نیازمندان کنار گذاشته اند و با دلی سرشار از عشق و اراده آهنین بدون هیچ خواسته و ادعایی جاده‌های صعب العبور را طی می‌کنند تا به دورترین و محروم ترین نقاط ایران برسند.

آری یکی از مهم ترین دغدغه‌های رهبری معظم انقلاب کمک به محرومان در همه نقاط کشور است و جهادگران اردوهای جهادی در نقاط محروم روستایی، نقاط کم برخوردار، عشایری و حاشیه شهرها چندین سال است که کمر همت بسته و فعالیت‌های جهادی را در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و درمان، آموزشی، علمی و غیره انجام می‌دهند.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با جوانان جهادگر، اردوهای جهادی را همطراز با جهاد سازندگی اوایل انقلاب دانسته و تاکید کرده‌اند: "یک روز نیاز حرکت دفاعى در درون جامعه بود، یک روز نیاز حرکت دفاعى در مرزهاى کشور بود، یک روز نیاز به علم و دانش است، یک روز نیاز به تحکیم عقاید و ایمان‌هاست، یک روز نیاز به خدمت‌گزارى است. شما سفیران کار و تلاش خواهید شد. وقتى شما در یک محیطى حاضر می‌شوید؛ در کویر، در کوهستان، در نقاط دور از دسترس، در میان مردم محروم مشغول کار می‌شوید، جوانى که در آنجاست، از شما الهام می‌گیرد و شما می‌شوید سفیر تلاش و کار و خدمت و جهاد و مجاهدت."

دانشجویانی نخبه ای که گردهم جمع شده اند تا گروهی را تشکیل دهند تا خدمت به نیازمندان و محرومان را به بخشی از کار و زندگی روز مره خود تبدیل کنند.

نیروهای انسانی حاضر در چنین اردوهایی نیز بدون کمترین چشم داشتی و با روحیه‌ای جهادی و ایثارگونه، به دنبال محرومیت زدایی از مناطق محروم و کمتر دیده شده کشور هستند، بازتاب کلی چنین عملی در دراز مدت کاهش فاصله طبقاتی، ساماندهی اقتصادی مناطق محروم و شناسایی آن‌هاست، مناطقی که بسیاری از آن ها از ابتدایی ترین امکانات نیز محروم هستند.

شرایط کنونی، دیگر شعار دادن کافی نیست و باید همانند داوطلبان خط جهاد، وارد عرصه میدان شد و محرومیت را پایان داد و امید را در دل مردم روشن کرد، امیدی که این روزها توسط دشمنان مورد هدف قرار گرفته و سعی در ناامید کردن مردم از نظام و انقلاب هستند.

پس بیراه نیست که می گویند کار جهادی بر  روی زمین نمی ماند و چرا که در روزهای گرم درحالی که شیوع ویروس چند مجهوله کرونا تمام معادلات و مناسبات انسانی را به جابه جا کرده است وهمه برنامه‌ها را به بعد از کرونا موکول می‌کند، اما جوانانی پر شور با حضور در استان خراسان جنوبی شتاب بیشتری به کار خود داده اند  گروهی از دندان پزشکان جوانی که به تجربه لذتی دامن گیر در کارجهادی حضور یافته اند وحالا طعم زدودن محرومیت را با شیرینی هیچ موفقیتی معامله نمی‌کنند.

ترویج اردوهای جهادی و برگزاری این اردوها نمونه‌ای بارز از اقدام آتش به  اختیاری است که مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره کرده اند، شاخصه بارز اردوهای جهادی تربیت نسلی انقلابی و مؤمنی است، که حافظ آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی است، شاخصه ای که می تواند سدی محکم در مقابل تهاجمات گسترده دشمنان اسلام باشد.

اگر چند دقیقه‌ای پای صحبت اعضای ثابت این گروه بنشینی خیلی زود دست گیرتان می‌شود که فعالیت‌های این دندانپزشکان جوان تنها به درمان بیماری‌های دهان و دندان خلاصه نشده است. آن‌ها در مرزهای شهرشان نماندند. نگاه‌شان را به دورترها، به به خراسان جنوبی استانی کویری و مرزی فرستادند.

لذت خدمت به زندانیانی با جرائم سبک و سنگین به تازگی به  خدمات گروه جهادی منتظران ظهور اضافه شده است. برنامه درمان بیماری‌های دهان و دندان در زندان‌ها موفق بودند و حالا چند روزیست در استان خراسان جنوبی حضور یافتند وراهی ندامتگاه شدند تا به درمان دندان زندانیان بپردازند.

روزی که گروه‌شان برای اولین بار تشکیل شد آنقدر کم‌تعداد و بی‌تجربه بودند که در سایر گروه‌های جهادی ادغام می‌شدند و با آنها به مناطق محروم می‌رفتند، با این حال پس از گذشت سال‌ها از آن روزها، حالا به جایی رسیده‌اند که گروه‌شان به الگویی برای سایر گروه‌های جهادی پزشکی تبدیل شده است و بسیاری از این گروه‌ها برای انجام کارهای‌شان با اعضای گروه جهادی «منتظران ظهور» مشورت و حتی از آنها درخواست نیرو می‌کنند.

لبخندی بر لبانشان جاریست و از اینکه هم می‌توانند به درمان مشکلات دندان زندانیان بپردازند وهم اینکه درکنارش بتوانند گرهی از زندگی زندانیان جرائم غیر عمد باز کند خدا را شاکر هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گروه جهادی منتظران ظهور یکی از گروه‌های جهادی موفق از استان تهران است که در زمینه دندان پزشکی فعالیت دارند.

سرهنگ مهدی هنری افزود: گروه جهادی منتظران ظهور  متشکل از 30 نفر که از این تعداد 20 نفر دندان پزشک و10 نفر دستیار بودند در پنج زندان استان در شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس، طبس ون هبندان فعالیت کردند.

وی به عرصه فعالیت این گروه جهادی اشاره کرد و گفت: گروه جهادی منتظران ظهور در مدت حضور خود در 5 زندان استان در مجموع به دو هزار نفر معادل 700 میلیون تومان خدمت ارائه کرده است.

هنری افزود: در این مدت ترمیم دندان برای 250 مورد، عکسبرداری دیجیتال برای 80 مورد، عصب کشی 100 مورد، کشیدن داندن 1400 مورد و ویزیت رایگان هزار نفر انجام شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین سه نفر از زندانیان جرائم غیر  عمد توسط گروه جهادی منتظران ظهور آزاد می‌شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
وزارت بهداشت از مدیران خود خبر دارد؟/ چرا مسئولی برای اتفاقات یک مهمانی غیرقانونی پیام تسلیت صادر می‌کند؟
چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
خلق یک جام با حذف استقلال و پرسپولیس!
پزشک سپاهان بیشتر از بازیکنان این تیم دوید!
واکنش عجیب خطیر بعد از شنیدن خبر برکناری‌اش
آمار شهدای غزه به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
آخرین جزئیات از تولید فیلم سلمان فارسی
جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر فوتبال با مترو
۲۴کشته در اثر ریزش بزرگراه
دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی
سرقت های سریالی قهرمان کشتی در تهران
بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (روش‌های رایگان و زود بازده)
لیست فیلم‌هایی که کاش حافظه‌ام پاک میشد تا دوباره میدیدم!
اسکای دایوینگ، تجربه ای متفاوت و هیجان انگیز در دبی
راهنمای خرید لوازم اورجینال مزدا
شناسایی پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های منطقه امام‌زاده ابراهیم شفت +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top