تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/06/14 - 16:05
کد خبر: 406804

انتقاد شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر به توقف واکسیناسیون دانشجویان

شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر در نامه‌ای به رئیس این دانشگاه نسبت به توقف واکسیناسیون دانشجویان انتقاد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» خبرگزاری دانشجو، شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر در نامه‌ای به احمد معتمدی، رئیس این دانشگاه نسبت به توقف واکسیناسیون دانشجویان انتقاد کرد که متن نامه به شرح زیر است:

انتقاد شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر به توقف واکسیناسیون دانشجویان

پیرو اخباری که مجددا از طرف مرکز بهداشت دانشگاه در خصوص لغو دوباره واکسیناسیون دانشجویان تا آینده نامعلوم منتشر گردید بار دیگر بر آتش شائبه عدم مدیریت صحیح در تخصیص واکسن به دانشجویان در سطح دانشگاه دمیده شد. اخبار موثق دیگری چه از طریق صفحات مجازی و چه از طریق ارتباطات فردی در دست می‌باشد که در دانشگاه‌های دیگر کشور چه در تهران و چه در شهر‌های دیگر واکسیناسیون هر چند با سرعت کم، اما آغاز گردیده است.

پیگیری روند واکسیناسیون در دانشگاه امیرکبیر عملا از نبود واکسیناسیون دانشجویان در همه سطوح خبر می‌دهد و مدیریت بهداشت دانشگاه تنها به دادن اطلاعیه‌های قطره چکانی و بی سرانجام و مبهم بسنده می‌کند. آنچه بیش از پیش خاطر دانشجویان را مکدر ساخته است تکرار بی برنامگی‌ها و عدم توجه به مطالبات دانشجویان مشابه تقریبا همگی رویداد‌های تحت مدیریت دانشگاه در گذشته است. اما این بار تعلل در این مورد به هیچ عنوان در پیشگاه افکار عمومی دانشجویان قابل توجیه نبوده و مسئولیت جان دانشجویان و آینده درسی آنان که با آموزش بی کیفیت مجازی رو به تباهی می‌رود مستقیما بر عهده همه کسانی است که در تامین واکسن دانشجویان تلاش و ممارست کافی را انجام ندهند.

انتشار اخباری در خصوص ارائه برنامه مدون برای واکسیناسیون خانواده اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه در حالی که واکسن برای تزریق دانشجویان دانشگاه وجود ندارد چیزی جز تبعیض و عدم در اولویت قرار دادن دانشجویان نیست و به هیچ عنوان قابل قبول نیز نمی‌باشد. در حالی که هر یک دوز واکسن می‌تواند جان یک دانشجو را نجات دهد یا مسیر آموزشی او را از نابودی رهایی دهد لازم است دانشگاه در این خصوص شفاف سازی موثری انجام دهد به طوری که مشخص گردد این تزریق واکسن در صورت صحت اخبار منتشره دقیقا براساس چه اولویتی بوده و در شرایطی که واکسن برای دانشجویان از طرف وزارت بهداشت تامین نمی‌گردد و حتی امکان ارائه یک برنامه مشخص نیز وجود ندارد واکسینه کردن خانواده اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه چه ارتباطی به دانشگاه دارد که از واکسن‌هایی که می‌شد برای تزریق به دانشجویان استفاده گردد به این نحو استفاده شده است.

در آخر با توجه به انتشار اخبار واردات انبوه واکسن در روز‌های آینده قطعا می‌توان امید داشت که در صورت پیگیری صحیح از طرف مجموعه مدیریت و مرکز بهداشت دانشگاه واکسیناسیون دانشجویان در همه سطوح طبق اولویت‌های اعلامی آغاز گردیده و هر چه زودتر دانشجویان از این بلای خانمان سوز رهایی یابند.

امید است مدیریت دانشگاه حداقل این بار با ارائه یک برنامه دقیق منظم و عادلانه این مطالبه حیاتی دانشجویان را پاسخ دهد و در صورت وجود کوچکترین روزنه برای تامین واکسن این مهم را در دستور کار قرار داده و به سرانجام رساند. قطعا این پتانسیل در دانشگاه صنعتی امیرکبیر وجود دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زمان پرداخت پاداش پایان خدمت به معلمان بازنشسته ۱۴۰۲
آیا نقش جوش مقاومتی در تولید مدرن را می دانید؟
یرگزاری نخستین رویداد حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه در ورزش بانوان
امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی و سازمان سمت
اعلام زمان ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی
ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دکتری دانشگاه آزاد آغاز شد
پذیرش بدون آزمون در پژوهشگاه تربیت‌بدنی‌ و علوم ورزشی
معاونان دفتر نهاد نمایندگی رهبری در ستاد وزارت بهداشت منصوب شدند
نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۳ اعلام شد
فرایند اختصاص سهمیه‌های جذب اعضای هیات علمی به دانشگاه
رشد ۳۸۰۰ هزار واحدی شاخص کل بورس در ابتدای معاملات
آغاز مهلت عودت ارز اربعین از امروز
خالکوبی بازیکن استقلال ناخواسته شکار شده؟
اولین تصاویر از محل حمله تروریستی مسلحانه در پاکستان +فیلم
بازیکن جنجالی استقلال جدا شد
آفتی به نام سهمیه/ از سهمیه فرزندان هیئت علمی چه می‌دانیم؟
روزهای نخست کاری وزیر علوم/ تغییر رئسای دانشگاه‌ها در دستور کار است؟
تجربه‌ای بی‌نظیر در ژاپن: سفری ویژه نوروزی با آژانس سفرنامه
مصاحبه شنیدنی مرحوم زهره حمیدی +فیلم
شارژ بن‌کارت‌های زنان‌ بعد از ۵ ماه وقفه
وضعیت نابسامان مرز مهران و کمبود اتوبوس +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top