تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/06/15 - 13:52
کد خبر: 406907

۱۰۶ هزار نفر در رشته‌های بدون آزمون سال ۱۴۰۰ ثبت نام کردند

سخنگوی سازمان سنجش گفت: فرصت انتخاب رشته های بدون آزمون و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی سال ۱۴۰۰ ساعت ۲۴ امروز ۱۵ شهریورماه پایان می یابد و بیش از ۱۰۶ هزار نفر در این رشته ها ثبت نام کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، فاطمه زرین آمیزی افزود: فرصت انتخاب رشته صرفاً با سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ با توجه به اصلاحیه‌های دفترچه انتخاب رشته سه بار تمدید شده و داوطلبان تا ساعت ۲۴ امروز ۱۵ شهریورماه فرصت دارند کدرشته محل‌های انتخابی خود را ثبت کنند.

وی افزود: تاکنون تعداد ۱۰۶ هزار و ۳۳۶ نفر متقاضی تحصیل در رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی با معدل کتبی یا کل دیپلم در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شده اند.

فرصت انتخاب رشته بدون آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ آغاز شد و پس از سه بار تمدید امروز ۱۵ شهریور به پایان می رسد.

براساس شناسنامه کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ که از سوی سازمان سنجش منتشر شده است میزان ظرفیت پذیرش با سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۳۲۹ هزار و ۵۰ نفر است.

شرایط ثبت نام در کدرشته های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی

۱. اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶) حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ یا دارا بودن مدرک پیش‌دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و یا کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای برای متقاضیان الزامی است.

۲. متقاضیان دیپلم فنی و حرفه‌ای و یا کار و دانش نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶) و دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند، باید معدل کل دیپلم متوسطه خود را عیناً دربند ۱۶ تقاضانامه اینترنتی ثبت نام درج کنند.

نکته مهم: دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و قبول شدن، قبولی آنها لغو خواهد شد.

۳. نظر به اینکه گزینش دانشجو در این مرحله بر اساس سوابق تحصیل (معدل کتبی دیپلم)، صورت خواهد گرفت؛ متقاضیان (دیپلمه‌های نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶)، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی، نظام قدیم چهارساله دبیرستان و همچنین دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند) باید معدل کل و یا معدل کتبی خود را به صورت صحیح در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج کنن

متقاضیان توجه داشته باشند در صورت مغایرت معدل کل و یا معدل کتبی واقعی با معدل کل و یا معدل کتبی اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامی، از ثبت نام پذیرفته شدگان ممانعت به عمل آمده و قبولی آنها لغو می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top