تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/06/16 - 14:53
کد خبر: 407037

خط و نشان رستم قاسمی برای متخلفان هیئت مدیره نظام مهندسی

درحالی حدود ۱۵ نفر از اعضای کنونی هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان تهران به دلیل تعارض منافع برای انتخابات رد صلاحیت شده‌اند که وزیر راه و شهرسازی بر رعایت بخشنامه تعارض منافع تاکید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ اخیرا همزمان با نزدیک شدن به ایام نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور حدود 15 عضو کنونی هیئت مدیره نظام مهندسی استان تهران به دلیل تعارض منافع ردصلاحیت شده‌اند. این افراد سه روز برای اعتراض به موضوع رد صلاحیت مهلت خواهند داشت.

محمد اسلامی وزیر سابق راه و شهرسازی اوایل تیرماه امسال با ابلاغ بخشنامه‌ای به شرح زیر به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها تاکید کرد:‌ داوطلبان انتخابات هیئت مدیره که برخلاف تعهدنامه کارکرد داشته‌اند، رد صلاحیت می‌شوند.

« در جهت ارتقای سلامت اداری و بر اساس اختیار ناشی از ماده 123 آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال 1375 اعلام می شود به دلیل اینکه تمام داوطلبان عضویت در هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها در زمان ثبت نام برای انتخابات دوره فعلی به صراحت تعهد به رعایت عدم تعارض منافع را تقبل و امضا کرده‌اند، لذا طبق تعهد نامه موصوف و مفاد نظامنامه رفتار حرفه ای اخلاقی در نظام مهندسی ابلاغی به شماره 15288/100/02 مورخ 9 تیر 1395 توسط وزیر وقت راه و شهرسازی که در تاریخ 25 خرداد 1400 در روزنامه رسمی کشور منتشر شده است، هر یک از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها که در دوره تصدی علیرغم وظایف هیئت مدیره آن سازمان مندرج در بندهای 5 و 8 ماده 15 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و بندهای 5 و 8 ماده 73 آیین‌نامه اجرایی قانون موصوف و بر خلاف تعهد نامه و نظام نامه فوق الاشاره هر نوع ارجاع کار از طریق سازمان استان از کارشناسی موضوع ماده 27 نظارت کنترل نقشه داشته اند و همچنین مسئولین ارجاع خدمات در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از جمله ریاست سازمان مذکور مرتکب تخلف حرفه ای شده اند می بایست به قید فوریت و برای برخورد قانونی حداکثر ظرف مدت یک هفته به مراجع انتظامی موضوع ماده 101 آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اصلاحی سال 94 برای برخورد قانونی معرفی شوند شورای مذکور موظفند خارج از نوبت به تخلفات مذکور رسیدگی کنند.

لازم به ذکر است این اشخاص به دلایل موصوف حائز شرایط برای داوطلبی جهت عضویت در هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیستند و هیئت اجرایی و دستگاه نظارت موظفند این موضوع را در زمان احراز صلاحیت افراد لحاظ کنند.»

با بخشنامه وزیر راه و شهرسازی اعضای هیئت مدیره‌های سازمان‌های نظام مهندسی و روسای این سازمان‌ها که بر خلاف تعهدنامه امضا شده کارکرد داشته و ارجاع کار داشته‌اند، رد صلاحیت شده و اجازه حضور در نهمین دوره انتخابات سازمان‌ نظام مهندسی ساختمان را نخواهند داشت.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در نشست با مدیران استانی با تاکید بر برگزاری به موقع و با کیفیت انتخابات اعضای هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان گفت: در موضوع نظام مهندسی، نیازمند اصلاحاتی هستیم. حدود 600 هزار نفر مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند و باید حافظ منافع مهندسان در کشور بود.

وی با اشاره به این که قانون نظام مهندسی ساختمان حتما اصلاح می‌شود و هم‌اکنون اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان در دستور کار است، افزود: نباید ازمنافع سازمان نظام مهندسی ساختمان تنها عده خاصی بهره‌مند شوند. بلکه همه اعضا و مهندسان باید از این تشکل صنفی و بستری که وجود دارد استفاده کنند و بهره‌مند شوند.

وی بر برگزاری به موقع و با نظم انتخابات نظام مهندسی ساختمان تاکید و تصریح کرد: بخشنامه تعارض منافع موضوع مهمی است که باید در دستور کار همه دست‌اندرکاران و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها قرار بگیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
پاسخ مثبت ۲مربی سرشناس به قلعه نویی
مسلخ ۵ ساعته برای بازیکن پرسپولیس
حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
انفجار فوتبالی در مونیخ و منچستر
مربی برزیلی از برزیل ایران خاطره خوب دارد
خوش‌آمدگوییِ مادر ۲ شهید سمنانی به رئیسی +فیلم
رئیس جمهور در بدو ورود به سمنان چه گفت؟ +فیلم
تهران رکورددار چند قلوزایی
تسلیحات استفاده شده در عملیات وعده صادق +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top