تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/06/18 - 21:37
کد خبر: 407300

حسین گلستانی

ایران فقط ونک نیست!

ایران فقط ونک نیست!

اگر قرار است که مقابل تهدیدات این بازه سنی بایستیم، بهتر است بدانیم تا مخاطب را نشناسیم قطعا نمی‌توانیم به او خدمت کنیم. باوربفرمایید نوجوان‌های دهه‌هشتادی کف جامعه با نوجوان‌های دهه‌هشتادی میدان ونک به بالا، کاملا متفاوت هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» حسین گلستانی*// هنگامی که دیدند میشود از موتور به جای وانت استفاده کرد و آن‌را مدتی اجرا کردند، گفتند : نه به وانت و این یک اتفاق عجیب و غریب چون برای استفاده از یک ابزار، راه‌حل جایگزین پیدا کردند و بعد از مدتی بررسی و اجرای پنهانی توانستند یک کمپین راه بیندازند و مقابل آن بایستند. قطعا اینگونه نبود! در پس این اتفاق نه سلبریتی‌ها بودند و نه سلطنت‌طلبان. همه‌چیز از یک استوری ساده در اینستاگرام آغاز شد و باعث شد که ما به یک اتفاق روزانه که قبل‌تر به آن توجه نمیکردیم، توجه بکنیم. همین! قدرت رسانه و اقدام دسته جمعی یعنی همین.

روزانه با رخدادهای زیادی مواجه هستیم و اگر بخواهیم قدرت اثرگذاری داشته باشیم باید ببینیم آیا تابحال به این مسئله فکر کرده‌ایم که حلقه ارتباطی این رخدادها با جامعه در کجاست؟ آیا این رخداد میتواند در جامعه اثر بگذارد؟ رخداد بارزدن بیش از حد موتور از آن جهت مورد توجه قرار گرفت که در ذهن مخاطب وانت را که وظیفه‌اش جابجایی همان میزان بار است را به تصویر کشیدیم. در واقع اگر هر واژه دیگری به‌جز وانت در آن هشتگ می‌آمد، نمی‌توانست اینگونه خود را نمایان کند. پس برای جریان‌سازی یک امر، باید تصویرسازی مناسبی در ذهن مخاطب ایجاد کنیم.

باید گفت کارفرهنگی ترکیبی از چندواژه مذهبی یا استفاده از چفیه و تسبیح نیست. کار فرهنگی تعریفی مشخص دارد که در آن باید تمام ابعاد مختلف از حیث مسائل تربیتی، اقتضائات جامعه و تهدیدها را مورد بررسی قرار داد. سوای که اینجا مطرح می‌شود این است که سازندگان این نماهنگ آیا هدفشان شروع جریان‌سازی و مقابله با تهدیدها بوده؟ دقیقا کدام تهدید مدنظرشان است؟ خاطره تلخ لایو مینانامدار با آن نوجوان را یادتان هست؟ دست‌به‌دست شدن ویدئوهای ساسی‌مانکن را چطور؟ اگر متفکران حوزه فرهنگ و تربیت در جبهه فرهنگی انقلاب که هنگام انتشار ویدئو ساسی‌مانکن دادشان به آسمان رسیده بود، کار جایگزین را ویدئوی دهه‌هشتادیا می‌دانند که باید گفت بهتر است فکری به حال خود کنیم و نسبتمان را به جبهه فرهنگی مشخص کنیم.

اگر قرار است که مقابل تهدیدات این بازه سنی بایستیم، بهتر است بدانیم تا مخاطب را نشناسیم قطعا نمی‌توانیم به او خدمت کنیم. باوربفرمایید نوجوان‌های دهه‌هشتادی کف جامعه با نوجوان‌های دهه‌هشتادی میدان ونک به بالا، کاملا متفاوت هستند.

عدم شناخت کامل از نیازها و تهدیدها، مواجهه ما را با مسائل، سطحی کرده است. رویکردی که در نماهنگ میبینیم، ترکیبی از ادبیات مجازی و ادبیات دینی می‌باشد. حرب لمن حاربکم را با بلاک کردن دشمنان تبیین می‌کنیم و میزان ارادت را بارگذاری عکس کربلا بعنوان پروفایل می‌خواهیم نشان دهیم. در واقع ظاهرسازی دینی بدون توجه به واقعیت درحال رخ دادن است. نحوه ترویج و تبلیغ دین برای نوجوانان باید عمیق و دقیق صورت بگیرد. مفهوم‌ها باید با ساختارادبی متناسب با آن رده سنی توزیع گردد. یکی از ضعف‌های جدی ما عدم توجه به قهرمان‌ها یا شخصیت‌سازی برای فعالیت‌های هنری در این حوزه می‌باشد. پیشنهاد می‎‌کنم دوستان به جای هزینه کردن برای فعالیت‌های موقت و لحظه‌ای، کمی تامل کنند و برای احیای قهرمان‌های خاموش و یا شخصیت‌سازی با محوریت مسائل و مشکلات رصد شده اقداماتی را صورت دهند.

در میدان نبرد، حمله همه‌جانبه دشمن دلیلی برآن نمی‌شود که ماهم در همان لحظه پاسخ بدهیم. باید با بسیج کردن توانایی‌ها و امکانات فکری اساسی کنیم و با انجام اقدامات زیرساختی به سمت تولیدمحتوا برای مخاطب نوجوان برویم و فراموش نکنیم که کارهای سفارشی، پاسخگو نخواهد بود.

*فعال سابق دانشجویی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top