تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/06/28 - 18:20
کد خبر: 408282

چرا باید به تجهیزات ایمنی در کار توجه کنیم؟

هر کاری و یا شغلی که وجود دارد، بدون خطر نیست؛ مخصوصا کار‌های سختی همچون معدن، کار‌های ساختمانی، آتش نشانی، ریخته‌گری و... بسیار پر خطر هستند و ممکن است که جان و سلامت کارکنان را به خطر بیاندازند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، اساسا امکانات و لوازمی که در فرآیند‌های کاری مورد استفاده قرار می‌گیرند و تا حد ممکن از صدمات، جراحت‌ها و اتفاقاتی که در حین کار ممکن است رخ دهد، جلوگیری می‌کنند "تجهیزات ایمنی" گفته می‌شود. این تجهیزات ایمنی موجب می‌شوند که صدمات جدی و حتی بیمار‌ها در هنگام حوادث به حداقل برسد و سلامت کامل نصیب کارکنان شود. در هنگام کار از تجهیزات مختلفی همچون کفش ایمنی، کلاه ایمنی، لباس ایمنی، دستکش ایمنی و... استفاده می‌شود، هر کدام از این تجهیزات ایمنی وظیفه حفاظت از یک اندام بدن را بر عهده دارند؛ برای مثال کفش‌های ایمنی از پا و دستکش‌ها از دست‌ها و کلاه ایمنی از سر و... به خوبی محافظت می‌کنند.

چرا باید به تجهیزات ایمنی در کار توجه کنیم؟

در هنگام کار اتفاق خبر نمی‌دهد و به صورت آنی و لحظه‌ای ممکن است که رخ دهد؛ بنابراین لازم است که در هنگام کار به وجود تجهیزات ایمنی توجه زیادی داشته باشید و در صورت عدم وجود آن‎‌ها، حتما به تهیه این تجهیزات اقدام کنید تا خدایی نکرده در آینده پشیمان نشوید. در واقع آسیب‌هایی که در هنگام کار در محیط کاری می‌توانند جان کارکنان را به خطر بیندازند عواملی همچون خطرات فیزیکی، خطرات رادیولوژی، خطرات شیمیایی، خطرات بیولوژیکی و حتی خطرات الکتریکی و مکانیکی هستند. نا گفته نماند که در بسیاری از موارد ممکن است که آسیب‌هایی همچون بریدگی، سمیت، سوختگی، خوردگی و... سلامت کارکنان را به خطر بیاندازد. و اما بر طبق آمار‌های موجود پا عضوی است که بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرد.

.

چرا باید از پوتین ایمنی استفاده کنیم؟

همان گونه که قبل‌تر اشاره کردیم بیشترین آسیبی که در هنگام انجام کار ممکن است که برای کارگر رخ دهد، آسیب در قسمت پا است؛ از طرف دیگر پا‌ها به عنوان قلب دوم انسان محسوب می‌شوند، بنابراین لازم است که حتما از این اندام حساس حفاظت کامل به عمل بیاید. لازم است که در حین کار حتما از پوتین ایمنی یا همان کفش ایمنی استفاده شود چرا که کار کردن بدون پا‌های سالم امکان پذیر نخواهد بود. زمانی می‌توان گفت پا‌ها در‌امان هستند که به صورت کامل از انگشتان پا، کف پا، قوزک پا، روی پا محافظت شود و آسیب‌های ممکن برای این قسمت‌ها به حداقل برسد. در واقع پا از ۳۸ مفصل و ۲۶ استخوان تشکیل شده و در عین حال در آن اعصاب و رباط‌ها و حتی عروق خونی دیده می‌شود؛ عقل حکم می‌کند که از این عضو حساس حفاظت به عمل بیاید. اصولا در هنگام کار ممکن است که اجسام تیز وجود داشته باشند و یا یک جسم سنگین سقوط کند با استفاده از کفش ایمنی می‌توان پا‌ها را در برابر این آسیب‌ها محافظت نمود. کفش‌های ایمنی که استفاده می‌شود باید علاوه بر ایمنی که برای پا فراهم می‌کند، راحت و مناسب باشد؛ تا در هنگام کارکردن طولانی مدت از آن‌ها پا‌ها دچار خستگی نشوند. در پوتین‌های ایمنی که تولید می‌شود این راحتی وجود دارد و تمام این نکات رعایت می‌شود؛ و حتی یک سرپنجه فولادی در آن‌ها وجود دارد که از انگشتان و شکستن استخوان پا جلوگیری می‌کند.

چرا باید به تجهیزات ایمنی در کار توجه کنیم؟

راهنمای خرید کفش‌های مناسب برای کار‌های ساختمانی

محیط‌های کاری که کار‌های ساختمانی مختلف در آن انجام می‌شود، یکی از پر خطرترین محیط‌ها هستند. در واقع تمام افرادی که کار‌های مختلفی همچون کارگری، جوشکاری، برقکاری، مهندسی و کارفرمایی و... را در این مکان‌ها انجام می‌دهند؛ ممکن است که اتفاق و حوادث مختلفی همچون لیز خوردن، سقوط اجسام روی پا، افتادن و غیره برای آن‌ها رخ دهد. بنابراین لازم است که در این محیط کاری حتما از کفش‌های ایمنی و مناسب استفاده کرد چرا که این کفش‌ها دارای سرپنجه‌های فولادی هستند البته این نوع سرپنجه‌ها با توجه به کاربرد، در متریال‌های مختلفی ساخته می‌شوند. اما در کار‌های ساختمانی لازم است از کفش ایمنی با سرپنجه فولادی استفاده شود. پوتین ایمنی خوبی که خریداری می‌شود حتما دارای قسمت‌های مختلفی همچون رویه مناسب، زیره کفش ایمنی، سرپنجه مناسب است. اصولا کفشی را انتخاب کنید که در برابر آسیب‌هایی همچون سوراخ شدن، ضربه و حتی حرارت هم مقاومت بالایی از خود به نمایش بگذارد. قسمت زیر کفش باید از آج برخوردار باشد تا لیز خوردن در مکان کار جلوگیری کند و در نهایت از آسیب دیدن شما جلوگیری شود. معمولا کارگران ساختمانی زمان زیادی را در محیط کار، به فعالیت می‌پردازند؛ بنابراین باید کفش‌هایی را انتخاب کنند که وزن کمی داشته باشند و بسیار راحت باشند. در حالت کلی کفشی که وزن سبکی داشته باشد کارایی و عملکرد کارگر را افزایش می‌دهد. زمانی که برای انجام کار پوتین ایمنی مناسب انتخاب شود علاوه بر افزایش ایمنی حتما کیفیت و بهره‌وری کار هم بالا می‌رود.

چرا باید به تجهیزات ایمنی در کار توجه کنیم؟

اهمیت وجود کفش ایمنی در مشاغل مختلف

هر کاری و یا شغلی که وجود دارد، بدون خطر نیست؛ مخصوصا کار‌های سختی همچون معدن، کار‌های ساختمانی، آتش نشانی، ریخته‌گری و... بسیار پر خطر هستند و ممکن است که جان و سلامت کارکنان را به خطر بیاندازند. با وجود این خطرات نمی‌توان نسبت به حوادث بی‌خیال بود و از تجهیزات ایمنی استفاده نکرد. برای مثال زمانی که جریان الکتریسیته در یک مکان وجود دارد می‌توان از کفش ایمنی استفاده کرد لذا این کفش‌ها به خوبی از پا‌ها در برابر این جریان‌ها محافظت می‌کنند. کارکنانی که در این چنین محیط‌هایی کار می‌کنند با خطر‌هایی همچون انفجار و... رو به رو می‌شوند. پوتین‌های ایمنی که ساخته می‌شوند از جنس چرم هستند که معمولا در محیط‌های ساختمانی استفاده می‌شوند و در برابر سوختگی و سوراخ شدن محافظت می‌شوند. در واقع در معادن به این علت که مدت زیادی از کفش‌ها استفاده می‌کنند و در مکان‌های ناهمواری گام بر می‌دارند، کفش‌ها به صورتی ساخته می‌شوند که از خستگی پا جلوگیری کنند. و اما کفش‌های مخصوص آتش نشان‌ها چرم کاملا طبیعی است و با توجه به ضخامتی که دارند در برابر حرارت و آتش کاملا مقاوم هستند و حتی در برابر جریان الکتریسیته عایق هستند.

فروشگاه اینترنتی ایمن آراز

این روز‌ها فروشگاه‌های اینترنتی زیادی به منظور فروش محصولات و تجهیزات ایمنی فعالیت می‌کنند که یکی از معتبرترین و برترین آن‌ها فروشگاه ایمن آراز است. تمام محصولاتی که در ایمن آراز به فروش می‌رسد از کیفیت و قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند و به راحتی و با خیال راحت می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. خرید از این فروشگاه زمان زیادی نمی‌خواهد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید محصولات با کیفیتی را خریداری کنید. در این فروشگاه می‌توانید تنوع محصولات ایمنی را مشاهده کنید، در واقع تمام نیاز‌های مشتری پوشش داده شده است. محصولاتی را که خریداری می‌کنید در اصرع وقت به دست شما رسیده می‌شود و در این رابطه جای هیچ نگرانی وجود ندارد. به راحتی می‌توان به تمام بخش‌های این فروشگاه دسترسی داشته باشید لذا راحتی شما در نظر دارد، ایمن آراز با کیفیت محصولاتش توجه اکثر مشتریان را به خود جلب کرده است.

https://imenaraz.ir/

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top