تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/06/30 - 13:56
کد خبر: 408494

دانشگاه تهران در وضعیت قرمز

نظام آموزش عالی و دانشگاهها در طول ۸ سال گذشته و طی یک برنامه ریزی دقیق، متحمل خسارتها و آسیبهایی شدند که جبران برخی از این آسیبها غیر ممکن می نماید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق،  یکی از اساتید دانشگاه تهران طی یادداشتی درباره وضعیت فعلی این دانشگاه انتقاداتی را مطرح کرده است که در ادامه از نظرتان می‌گذرد:

افراطی ترین طیفهای اصلاحات پس از ناامیدی از بر اندازی نظام اسلامی در سال ۸۸ و با هدایت حامیان خارجی خود برنامه ای مدون را برای ویرانی آموزش عالی کشور به اجرا گذاشتند تا روند تولید علم و اندیشه و خودکفایی و خودباوری در دانشگاهها را به بن بست کشانده و از این طریق آینده کشور را تخریب و ج. ا را به زانو درآورند. این تهاجم مخرب در "دانشگاه تهران" که به تعبیر رهبر انقلاب "الگوی سایر دانشگاههاست" به شکلی همه جانبه و مشهود توسط وابستگان جبهه منحله مشارکت و طیفهای بر انداز جناح اصلاحات عملیاتی شد و در نتیجه آن  امروزه دانشگاه تهران در  اسفناک ترین وضعیت علمی، اخلاقی  و فرهنگی خود  پس از انقلاب فرهنگی به سر می برد. برخی از این اقدامات  عبارتند از :

کاهش چشمگیر رتبه علمی دانشگاه تهران در نظامهای رتبه بندی دانشگاهی بین المللی

تبدیل دانشگاه تهران به پایلوت اجرای سند ۲۰۳۰ و در پی آن ترویج بی حجابی و بی عفتی سازمان یافته و قبح زدایی از روابط خلاف شرع و مشروب خواری در برنامه ها و طرح های اجرا شده توسط معاونتهای فرهنگی و دانشجویی دانشگاه  تهران و زمینه سازی برای برپایی حرکتهایی مانند راهپیمایی ضد حجاب در ماه مبارک رمضان و عادی شدن روزه خواری و روابط غیر اخلاقی (مثلا عادی شدن روبوسی دختران و پسران دانشجو در سطح  برخی دانشکده ها) و ممانعت حراست دانشگاه از مقابله قانونی با حرکات سازمان یافته ضد شرعی و خلاف اخلاق فوق از جانب مسئولان دانشگاه و... و.

عادی سازی مصرف مواد مخدر و روانگردانها در دانشگاه و خوابگاهها و ترویج مصرف سیگار در میان دانشجویان  در سایه بی اعتنایی عمدی و مشهود مدیران دانشگاه و تبدیل برخی اماکن وابسته به دانشگاه به کافه ها و پاتوقهای مصرف مواد مخدر و سیگار کشی مختلط دانشجویان دختر و پسر و در آخرین نمونه تبدیل دانشکده علوم اجتماعی به نمایشگاه و فروشگاه مواد آرایشی در تابستان امسال و... و.

رکورد شکنی در سفرهای خارجی با هزینه دانشگاه از سوی رئیس و مدیران ارشد دانشگاه در شرایط کسر بودجه شدید دانشگاه تهران

حذف گرایش‌ها در برخی رشته های راهبردی مانند مطالعات منطقه ای و ...در مقطع دکتری در حرکتی ارتجاعی (در حالی که کشورهای قدرتمند هر سال به این گرایشها توسعه‌ و تنوع می دهند، مدیران دانشگاه تهران گرایشهای موجود را حذف نموده و کشور را در این عرصه به ۲۰ سال قبل بازگرداندند.)

عزل و نصبهای کاملا سیاست زده و جناحی و بر اساس خواست و نظر افراطیون اصلاحات و بقایای جبهه منحله مشارکت (به عنوان نمونه در دانشکده حقوق و علوم سیاسی با وجود دهها استاد تمام و دانشیار، ریاست دانشکده به مدت ۲ دوره در اختیار فردی با درجه استادیاری  بود که  بواسطه رکود عملی و عدم برخورداری از حداقل فعالیت پژوهشی مستحق رکود علمی و اخراج از دانشگاه شده اما به علت وابستگی تام به جناح اصلاحات به ریاست دانشکده فوق منصوب شده بود.)

جذب خلاف قانون اعضای هیات علمی بر مبنای وابستگیهای جناحی و خواست و حمایت چهره های معلوم الحال سیاسی  مثلا جذب فارغ التحصیل دانشگاه غیر معتبر خارجی به واسطه سوابق این فرد در مخالفت با تدفین شهدای گمنام در دانشگاه شریف و یا استخدام خلاف ضوابط و کاملا مشکوک فردی با سابقه همکاری با شبکه بی بی سی فارسی و شبکه ماهواره ای ضد انقلابی "رها "در آخرین ماه حاکمیت روحانی. (این فرد در این شبکه ها با دعوت از جوانان ایرانی به براندازی جمهوری اسلامی و حمایت از رژیم سعودی و تروریستها در بحران سوریه و هتاکی به رهبر انقلاب و...مشغول بود.) به عنوان هیات علمی

همکاری با سفارت انگلستان و ترتیب دادن ملاقات خصوصی یکی از اساتید ضد انقلاب دانشگاه با دیپلمات ارشد انگلیسی در محل باشگاه دانشگاه

و در کمال تاسف مرتکبین این فجایع هنوز بر دانشگاه تهران مسلطند و با خیال راحت به نصب نیروهای وابسته به براندازان جبهه مشارکت در پستهای مدیریتی دانشگاه مشغولند (مانند نصب ریاست دانشکده های علوم اجتماعی و حقوق در روزهای اخیر) و البته با فراغ بال به پاک کردن ردپاهای خود در انواع تخلفات و تباه کاریهای سالهای اخیر در دانشگاه ادامه می دهند.

در این میان سکوت و انفعال عجیب وزیر علوم و تعلل غیر عادی ایشان در قطع این دستان فاسد از مدیریت دانشگاه تهران (و سایر دانشگاههای کشور) بهترین فرصت را برای این گروه برانداز فراهم آورده تا حرکتهای خود برای تبدیل دانشگاهها به مراکز اقدامات ضد امنیتی و اعتراضات و شورشهای پی در پی با هدف گرفتار کردن دولت سیزدهم در تنگنای ناآرامیهای دانشجویی  و به شکست کشاندن منتخب ملت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را کامل کنند!

انتشار اسامی برخی چهره های مسن، غیر انقلابی  وبی انگیزه به عنوان نامزدهای ریاست دانشگاه تهران، امید نیروهای جبهه انقلاب برای ایجاد تحول در این دانشگاه  و نظام آموزش عالی را به یاس تبدیل کرده است! چهره هایی که برخی از آنها به صراحت اعلام کرده اند به احکام صادره از مدیریت کنونی دانشگاه پایبند خواهند بود و دلیلی برای جایگزینی مدیران فعلی دانشگاه با نیروهای انقلابی و هماهنگ با دولت سیزدهم نمی بینند!

در این مقطع که دانشگاه تهران و نظام آموزش عالی در "وضعیت قرمز " قرار دارد و وزیر علوم به جای تبعیت از رئیس جمهور در  استفاده حداکثری از فرصت‌ها، به وقت کشی و تماشای وضع موجود نشسته، امید اساتید و دانشجویان انقلابی به ورود ریاست محترم جمهور در این مسئله و خاتمه یافتن وضع موجود به تدبیر ایشان است.

بدون شک انتخاب چهره ای عالم، انقلابی  و منطبق با بیانیه گام دوم انقلاب(که در سخت ترین شرایط بحران سوریه همراهی با مدافعان حرم و حضور مکرر در آن دیار برای یاری عالمانه سردار آسمانی را بر راحتی و ماندن و اکتفا به فعالیتهای روزمره دانشگاهی ترجیح داده) به ریاست دانشگاه تهران توسط ریاست محترم شورای انقلاب فرهنگی می تواند گام مهمی در جهت تحقق " دولت قوی " در عرصه  دانشگاه و آموزش عالی باشد و دانشگاه تهران و سایر دانشگاهها را از وضعیت سیاست زده، غیر علمی و ضد فرهنگی فعلی به نهاد تولید کننده علم  وحلال مشکلات کشور تبدیل کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top