تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/06/31 - 09:10
کد خبر: 408585

راهکارهای پذیرش سریع مقاله چیست؟

آشنایی با راهکارهای پذیرش سریع مقاله به پژوهشگران کمک می‌کند با صرف وقت و هزینه کمی بتوانند با انتظارات مجله هماهنگ شده و مقالات خود را منتشر کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسکانیوز، مقاله داشتن برای دانشجوی دکترای در آستانه فارغ‌التحصیلی از نان شب واجب‌تر است، چرا که در حال حاضر تنها معیار سنجش علم افراد، داشتن یا نداشتن مقاله است. در این راستا، با عرفان پاکزاد دانشجوی دکتری شهرسازی اسلامی و مدرس دانشگاه هنر اصفهان درباره راهکارهای پذیرش سریع مقاله از سوی مجلات گفت‌وگو کردیم.

با بیان این که نوشتن مقاله معمولاً زمان زیادی لازم دارد که شامل بخش‌های پیش نگارش، نگارش و ارسال است، اظهار کرد: راهکارهایی وجود دارد که پژوهشگران به کمک آن می‌توانند زمان ارسال مقاله یعنی اتمام مقاله تا گرفتن پذیرش را کاهش بدهند.

مجلات سریع را انتخاب کنید

این دانشجوی دکتری شهرسازی اسلامی با اشاره به این که هر مجله زمان میانگینی برای بررسی و پذیرش مقاله دارد، افزود: به همین دلیل، اگر پژوهشگران بتوانند مجله را درست انتخاب کنند، تفاوت معناداری در زمان چاپ مقالات‌شان ایجاد می‌شود. بهتر است با استفاده از ژورنال فایندرهای قوی مثل الزویر مجله را انتخاب و میانگین زمان چاپ مقالات آن را بررسی کنند.

مجله‌ای متناسب با موضوع مقاله انتخاب کنید

وی با تصریح بر این که یکی از دلایل اصلی ریجکتی مقالات همخوان نبودن محورهای مجله و موضوع مقاله پژوهشگر است، گفت: پژوهشگران باید حتما پیش از ارسال مقاله این موضوع را بررسی کنند. در این راستا، باید قسمت aim and scope (معرفی مختصر مجله) را بررسی کرده و مطمئن شوند موضوع انتخابی‌شان جزئی از محورهای مجله است یا نه. aim هدفی است که مجله در تلاش برای انجام آن است و scope محدوده و نحوه انجام این کار توسط مجله است.

فرمت مجله را درنظر بگیرید

پاکزاد در ادامه خاطرنشان کرد: هرچند بیشتر مجلات فرمت‌های نزدیک به هم دارند، اما تفاوت‌های کمی هم وجود دارد که اگر رعایت نکنند، مقاله برای اصلاح، پس فرستاده می‌شود، حتی ممکن است به طور کلی رد شود. برای پیشگیری از این مشکل، کافیست وارد قسمت راهنمای نویسندگان مجله شده و فرمت مقاله را کامل رعایت کنید.

پیشنهاد دادن داور به مجله

این مدرس دانشگاه هنر اصفهان در پایان با بیان این که پژوهشگران می‌توانند با پیشنهاد داور به مجله، کار خود را سرعت ببخشند، اظهار کرد: به این معنا که داور خود مجله آماده یا در دسترس نبود، مجله می‌تواند از این افرادی که پژوهشگر معرفی کرده استفاده کند. در نتیجه، تهیه فهرستی چهار نفره از استادان قوی و مسئولیت‌پذیر همراه با مشخصاتی مانند اسم و فامیل انگلیسی، ایمیل آکادمیک دانشگاه و دلیل انتخاب در یک فایل ورد، می‌تواند به افزایش سرعت انتشار مقالات کمک کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top