تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/07/07 - 09:13
کد خبر: 409294

چگونه مشمول صورتحساب سنگین برق نشویم؟

سخنگوی صنعت برق گفت: از تعداد ۳۰ میلیون مشترک، قبوض ۷۵۰ هزار مشترک بر اساس نرخ خرید برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تعیین می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایلنا، مصطفی رجبی‌مشهدی درباره افزایش نامتعارف تعرفه برق در برخی استان‌های کشور اظهار داشت: ما بر اساس قرائت و اندازه‌گیری ارقام کنتور هر مشترک؛ تعرفه را که بصورت پلکانی است، صادر می‌کنیم. در تابستان به دلیل افزایش استفاده از کولر بخصوص در مناطق گرمسیری و یا آب و هوای شرجی مصرف برق بیشتر می‌شود و به این ترتیب صورت‌حساب‌های قبوض برق هم متناسب با آنچه هیات وزیران تعیین کرده به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون هیچ تغییری جز یک بار که سالانه در اردیبهشت ماه اعمال می‌شود، هیچ تغییری در تعرفه‌ها صورت نگرفته که بر اساس آن برای کسانی که زیر الگو مصرف می‌کنند ۷ درصد افزایش قیمت و برای مشترکینی که بیش از الگو مصرف دارند، ۱۶ درصد هم بیشتر می‌شود. مضافا اینکه مشترکینی که مازاد دو برابر الگوی هر منطقه مصرف دارند میزان مازاد مصرف‌شان با متوسط خرید برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر محاسبه می‌شود که فعلا ۸۰۰ تومان بابت هر مگاوات است. 

سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر ۸۲.۵ درصد مشترکان برق زیر الگوی مصرف هستند و فقط افزایش ۷ درصدی تعرفه را در قبوض خود داشته‌اند، ۱۷.۵ درصد مشترک پرمصرف هستند و از این میزان ۲.۶ درصد مشترکانی هستند که مازاد بر دو برابر الگو مصرف دارند.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد ۳۰ میلیون مشترک؛ قبوض ۷۵۰ هزار مشترک بر اساس نرخ خرید برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تعیین می‌شود. 

رجبی‌مشهدی بیان داشت: مشترکان با اقدامات لازم مصرف خود را به میزان مصرف اکثریت مشترکان با زیر الگوی مصرف برسانند تا مشمول صورت حساب سنگین نشوند و مضافا اینکه با کاهش مصرف کمک کنند که در تابستان که محدودیت داریم زمینه تامین برق برای سایر مشترکان فراهم شود، ضمن اینکه محدودیت‌های صنایع هم برطرف می‌شود.

وی یادآور شد: از ابتدای اجرایی شدن طرح برق امید تاکنون حدود ۱۰ میلیون مشترک حداقل یک بار شامل تعرفه صفر و برخورداری از تخفیف صددرصدی شده‌اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top