تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/07/07 - 17:01
کد خبر: 409371

مزایای استخدام در شرکت‌های دانش بنیان

باید توجه داشته باشید که چه علاقه به انجام خدمت سربازی به صورت امریه و چه به صورت سنتی و خدمت در مراکز نظامی داشته باشید، شما ملزم به سپری کردن دوران آموزشی نظامی در یک پادگان آموزشی خواهید بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، با توسعه هر جامعه، ساختارهای آن نیز دچار تغییر می‌شوند، زیرساخت‌ها و شرکت‌های جدید پدید آمده و هر یک نقش خود را در توسعه کشور ایفا می‌کنند. یکی از نوظهورهای جامعه کشورمان در سال‌های اخیر، شرکت‌های دانش بنیان هستند که چند سالی است حسابی بر سر زبان‌ها افتاده‌اند و این سازمان ها در اصل شرکت هایی هستند که پس از گذراندن یک دوره ی ممیزی و ارزیابی توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این نشان را دریافت میکنند. شاید با برخی از این شرکت های خلاق آشنا باشیم، در اصل تاسیس یک شرکت و راه اندازی زیرساخت‌های موجود، استخدام پرسنل و مدیریت‌ آن‌ها، کار ساده‌ای نیست و تنها قشر خاصی از جامعه که کارآفرینان با توان مالی بالا و یا با ارتباطات خاص هستند از عهده آن بر می‌آیند؛ اما با ظهور شرکت‌های دانش بنیان و شرایط مناسب موجود برای رشد‌، شرایط متفاوت شده و حالا این ایده‌های جدید و کارآمد هستند که ارزشمند بوده و لایق سرمایه گذاری محسوب می‌شوند.

 

تعریف شرکت‌های دانش بنیان

طبق تعریف اصلی شرکت‌های دانش بنیان که در قانون آمده است، این شرکت‌ها به منظور «هم افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی (شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری) و تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان به ویژه در تولید نرم افزارهای مربوطه  تشکیل می‌شوند.

به طور کلی مبنای اصلی این شرکت‌ها از تکنولوژی نشات می‌گیرد و اگر روی نام شرکتی نرم افزاری عبارت دانش بنیان را مشاهده کنید، احتمالا این شرکت در حوزه تکنولوژی و علم و فناوری، طراحی اپلیکیشن، نرم افزار و برنامه نویسی فعالیت می‌کند. فرایند ثبت شرکت‌هایی که می‌خواهند تحت عنوان دانش بنیان به فعالیت خود ادامه دهند، همانند سایر شرکت‌ها بوده و از قوانین مرتبط با این موضوع پیروی می‌کنند؛ ولی پس از ثبت شرکت مدیران آن می‌توانند با فراهم نمودن شرایط مشخص شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نشان شرکت دانش بنیان را برای کسب و کار و شرکت خود به‌دست آورند.

مزایای استخدام در شرکت‌های دانش بنیان

مزایای شرکت‌های دانش بنیان

هدف از ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و ارائه این طرح توسط مجلس به دولت، تسهیل در پیشرفت این شرکت‌ها با ارائه راهکارهای مختلف بود که همین موضوع باعث شده تا دارندگان این شرکت‌ها از مزایا و امتیازات متعددی نسبت به رقبای خود بهره مند شوند که برخی از‌ آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • معافیت شرکت‌های دانش بنیان تولیدی نوع یک از پرداخت مالیات بر عملکرد و معافیت انواع دیگر شرکت های دانش بنیان از عوارض مالیات و گمرک و ...
  • تامین محل فعالیت و استقرار شرکت در پارک‌های علم و فناوری، مناطق ویژه اقتصادی و مراکز رشد
  • تامین مالی شرکت‌ها توسط وام‌های با بهره پایین و بلند مدت با پوشش بخش اعظمی از هزینه‌های طراحی، تولید و عرضه محصول یا خدمت
  • حمایت از تولیدکننده و بیمه نمودن فرایند تولید و طراحی و عرضه محصولات در مقابل مخاطرات احتمالی
  • حمایت از شرکت برای فرایندهای مرتبط با صادرات محصولات اعم از اخذ مجوزها و استاندارد‌های بین المللی، نقل و انتقال کالا و هزینه‌ها، بسته بندی و...
  • امکان انجام خدمت وظیفه عمومی در شرکت‌های دانش بنیان به عنوان یکی از مهم‌ترین و قابل توجه‌ترین مزایای فعالیت در یک سازمان دانش بنیان است که در تمامی انواع شرکت های دانش بنیان امکان پذیر میباشد.

برای استفاده از مزایای فوق باید توجه داشت که تمامی این امکانات باید در راستای مقاصد مشخص شده حین قرارداد صورت گرفته و در صورت تخطی از این موضوع، شرکت خطاکار شناخته شده و از هرگونه حمایت بعدی محروم شده و در عین حال، فعالیت‌های آن نیز با مشکل مواجه می‌شود.

 

معافیت سربازی با فعالیت در شرکت‌های دانش بنیان

یکی از مشکلات بزرگ و درگیری‌ها ذهنی هر پسر جوانی که در حال تحصیل است، رسیدن به پایان دوره تحصیلات و فرا رسیدن زمان گذراندن خدمت سربازی است. اگرچه بسیاری این دوران را لازمه شروع زندگی می‌دانند ولی صرف مدت زمانی دو ساله در محیطی که عموماً ارتباطی با رشته و تحصیلات شخص ندارد، می‌تواند زندگی حرفه‌ای را با یک وقفه طولانی مدت مواجه کند. در بسیاری از موارد فردی با فعالیت شغلی مناسب پس از گذراندن دوران سربازی نمی‌تواند موقعیت پیشین خود را حداقل تا مدتی، مجددا بهدست آورده و مسیر پیشرفت را در پیش گیرد. به طور مثال شخصی که علاقه مند به طراحی اپلیکیشن است در دوران سربازی مشغول به انجامی کاری کاملا نامرتبط بوده و حتی امکان از دست دادن موقعیت شغلی خود در طراحی اپلیکیشن را نیز خواهد داشت.

یکی از اتفاقات خوب و تصمیمات مهم که در سال‌های اخیر در این زمینه اتخاذ شده، امکان استفاده از تسهیلات امریه خدمت سربازی به جای خدمت نظامی در پادگان و اماکن نظامی است. برای کسانی که به دانش و استعداد خود برای انجام فعالیت در یک حوزه تخصصی اطمینان دارند، حالا فرصتی وجود دارد تا علاوه بر اشتغال و یادگیری و پیشرفت بیشتر، دوران سربازی خود را نیز پشت سر گذاشته و خود را برای ادامه زندگی آماده کنند. یکی از مشکلات جوانان با خدمت سربازی به خصوص در سال‌های اخیر، در هدر رفت زمان و انرژی در انجام کارهای غیرمرتبط با حوزه تخصصی آن‌ها بوده که حالا با فعالیت در شرکت‌های دانش بنیان، فرد می‌تواند زمان خود را برای انجام کارهایی که در آن‌ها تخصص دارد استفاده کند.

 

شرکت‌های دانش بنیان و پذیرش سرباز امریه

شرکت‌های دانش بنیان زیادی در حال حاضر در حال فعالیت در کشور هستند. اگر شما نیز به دنبال این هستید تا با استخدام در این شرکت‌ها از مزایایی چون سپری کردن دوران خدمت سربازی خود بهره مند شوید و به حوزه‌هایی چون طراحی نرم افزار تحت وب، طراحی وب اپلیکیشن، طراحی پورتال، ساخت اپلیکیشن و طراحی سایت، طراحی PWA و همینطور طراحی سایت با پایتون علاقه مند باشید و یا به طور کلی رشته تحصیلی و استعداد شما در زمینه برنامه نویسی کامپیوتر و طراحی اپلیکیشن‌ها باشد،  شرکت دانش بنیان چتر نیلی به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در این حوزه آماده استفاده از استعداد‌های جوان در این حوزه است.

شرکت دانش بنیان چتر نیلی با ماموریت تولید کسب و کارهای نوپا و ارتقاء کسب و کارهای توسعه یافته از طریق راهکارهای نرم افزاری چون طراحی اپلیکیشن و استفاده از نیروی انسانی با استعداد، توانسته خود را در صنعت نرم افزار کشور در بالاترین رده‌ها نگه داشته و با ارتقاء فعالیت‌ها و ساز و کارهای موجود، سعی در حفظ این جایگاه داشته است. شما نیز می‌توانید در صورت داشتن شرایط لازم برای شروع فعالیت در این شرکت و استفاده از مزایایی چون گذراندن دوره خدمت وظیفه عمومی اقدام نمایید.

مزایای استخدام در شرکت‌های دانش بنیان

مراحل و الزامات برای معافیت سربازی از طریق استخدام در شرکت‌های دانش بنیان

یک شرکت دانش بنیان برای استفاده از کارکنان وظیفه نیروهای مسلح به عنوان نیروی کار خود باید یکی از شرایط زیر را داشته باشد:

  • گزارشات مالی و فروش شرکت باید نشان دهنده حداقل فروش 50 میلیون تومان در یک فصل کاری باشد.
  • تعداد کارکنان فعال در شرکت که به طور تمام وقت مشغول به کار بوده و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، باید حداقل 20 نفر بوده و در صورتی که تعداد کمتر از این مقدار باشد، شرکت صلاحیت استفاده از نیروهای امریه را نخواهد داشت.
  • گزارشات مالیاتی باید نشان دهنده فروش بیشتر از 100 میلیون تومان برای شرکت باشند.

نکات تکمیلی: البته برای جذب نیروی امریه توسط شرکت‌ها، تسهیلاتی نیز وجود دارد و شرکت به ازای هر ده نفر نیروی کار فعال تمام وقت می‌تواند یک نفر را به صورت امریه جذب نماید (تا سقف سه نفر). از طرفی به ازای هر 600 میلیون تومان فروش شرکت در سال نیز امکان جذب یک نفر نیروی امریه وجود خواهد داشت (مجدد تا سقف سه نفر).
به صورت خلاصه وقتی شرکت مشمول افتخار دانش بنیانی میشود یک نفر سرباز امریه را در ابتدا و پس از آن تا سقف سه نفر به ازای هر ۱۰ نفر کارمند یا ۶۰۰ میلیون فروش میتواند اضافه نماید.

مزایای استخدام در شرکت‌های دانش بنیان

در نهایت برای استخدام در یک شرکت دانش بنیان و استفاده از امریه سربازی، لازم است بدانید برای استفاده از این شرایط الزام است از 6 ماه پیش از زمان اعزام به خدمت، در شرکت مربوطه مشغول به کار باشید و این مدت زمان منوط به بهره مندی از بیمه به مدت 6 ماه خواهد بود. در صورت داشتن شرط فوق می‌توانید با دریافت معرفی نامه از شرکت دانش بنیان و ارائه آن به همراه سایر مدارک مورد نیاز، در سایت امریه سربازی کارگروه دانش بنیان ثبت نام خود را انجام دهید.

شرکت دانش بنیان چتر نیلی

باید توجه داشته باشید که چه علاقه به انجام خدمت سربازی به صورت امریه و چه به صورت سنتی و خدمت در مراکز نظامی داشته باشید، شما ملزم به سپری کردن دوران آموزشی نظامی در یک پادگان آموزشی خواهید بود و در صورت پذیرش امریه، پس از سپری کردن این دوره به شرکت مورد نظر منتقل شده و فعالیت‌های خود را انجام می‌دهید. دوران خدمت سربازی به صورت امریه با لحاظ نمودن مدت زمان دوره آموزشی 24 ماه است که امکان استفاده از کسری‌های سربازی تنها در صورت قبول کردن این موضوع از شرکت مورد نظر و سپس کارگروه دانش بنیان ممکن خواهد بود.

شرکت دانش بنیان چتر نیلی با فعالیت در زمینه طراحی اپلیکشین و نرم افزار و همینطور بهره مندی از شرایط ذکر شده، امکان استفاده از نیروی امریه برای گذراندن دوران خدمت سربازی را داشته و شما می‌توانید با مراجعه به سایت شرکت و مشاوره با کارشناسان، از شرایط مورد نیاز مطلع شوید.

 

جمع بندی و نتیجه گیری

شرکت‌های دانش بنیان با انجام فعالیت‌های به روز و مورد نیاز جامعه چون طراحی اپلیکیشن‌های تلفن‌های همراه، اپلیکیشن‌های تحت وب و طراحی سایت و ... توانسته اند فضای مناسبی جهت رشد و پیشرفت برای استعدادهای موجود در کشور فراهم نماید. دولت نیز با حمایت‌های خود سعی در تسهیل انجام امور برای این شرکت‌ها و از بین بردن موانع داشته و در راستای همین امور امکان استفاده از نیروی جوان با استعداد تحت عنوان امریه را برای‌ آن‌ها فراهم نموده که از این طریق واجدین شرایط گذراندن خدمت سربازی تحت عنوان امریه می‌توانند با گذراندن دوران سربازی خود در شرکت‌های دانش بنیان خود را از گذراندن خدمت در مراکز نظامی معاف نمایند و این موضوع برای قشر جوان و در شرف فارغ التحصیلی یک فرصت بزرگ محسوب می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آغاز عرضه خودروهای برقی از هفته آینده
هیأت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی‌ مجلس دوازدهم انتخاب شد
۸۵ میلیون ریال به حساب حجاج سال ۱۴۰۲ برگردانده می‌شود
برگزاری نشست همدلی و همفکری نیروهای انقلاب با حضور ۱۴۰ نماینده منتخب
جمعی از معلمان سراسر کشور فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
تامین ۴.۸ میلیارد دلار ارز در مرکز مبادلات برای واردات از ابتدای سال
شاخص بورس تهران ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد افت کرد
واردات خودروهای کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top