تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/07/12 - 20:01
کد خبر: 409919

مصدومین زلزله کوهرنگ به ۱۲ نفر رسید

سرپرست مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون زلزله صبح چلگرد، ۲۲ پس‌لرزه داشته است که بزرگترین آن ۳.۷ ریشتر و کمترین آن ۲.۳ ریشتر بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ خسرو کیانی امروز در ستاد مدیریت بحران استان در کوهرنگ که در پی زلزله در این منطقه تشکیل شد، اظهار داشت: حوادث از طرفی به دلیل خسارات مالی و جانی که اتفاق می‌افتد تهدید هستند اما از طرفی فرصت نیز هستند که باید از این فرصت‌ها بصورت صحیح استفاده شود.

مصدومین زلزله کوهرنگ به ۱۲ نفر رسید

سرپرست مدیریت بحران استان با بیان آمادگی نسبی و همکاری بین بخشی دستگاه‌ها در حوادث اتفاق افتاده، بیان کرد: با آمادگی دستگاه‌های مختلف، حادثه زلزله کوهرنگ به خوبی مدیریت شد.

وی با بیان اینکه 4 مرکز علمی کشور این زلزله را رصد کردند، گفت: طبق رصد این 4 مرکز، زلزله منطقه کوهرنگ از 5.6 ریشتر تا 6 ریشتر برآورد شد که رصدها نشان می‌دهد این زلزله در 33 کیلومتری چلگرد، 38 کیلومتری قلعه خواجه خوزستان در عمق 10 کیلومتری اتفاق افتاد.

کیانی با بیان اینکه نزدیک‌ترین گسل در شعاع 150 کیلومتری، گسل زردکوه در 28 کیلومتری بوده است، عنوان کرد: همچنین گسل اردل در 36 کیلومتری قرار داشته است.

سرپرست مدیریت بحران استان در پایان با اشاره به خاطرنشان کرد: تاکنون زلزله صبح چلگرد،  22 پس‌لرزه داشته است که بزرگترین آن 3.7 ریشتر و کمترین آن 2.3 ریشتر بوده است که نشان می‌دهد زلزله 5.7ریشتری خوشبختانه زلزله اصلی بوده است. ارزیابی خسارت در حال انجام است که پس از ارزیابی کامل، اطلاع‌رسانی می‌شود.

مصدومیت 12 نفر / حال یک نفر وخیم است

همچنین مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در این جلسه با اشاره به نگرانی اولیه در صبح امروز پس از حادثه زلزله کوهرنگ، اظهار داشت: در ابتدای روز با اعلام وضعیت قرمز، 60 نیروی اورژانس 115 به منطقه زلزله‌زده جهت کمک به مصدومان اعزام شدند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است، بیان کرد: 12 نفر در این حادثه مصدوم شدند که 7 نفر درمان سرپایی و 5 نفر بستری شدند، از 5 نفر بستری سه نفر آن‌ها نیز مرخص شدند اما دو نفر دیگر همچنان بستری هستند که یکی از آن‌ها حال وخیمی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان خاظرنشان کرد: کارشناسان بهداشت در این منطقه همچنان حضور دارند تا جهت نظارت بر بهداشت محیط، آب شرب و سلامت روان به مردم کمک کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top