تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/07/14 - 14:05
کد خبر: 410023

رئیسی: در نظام بانکی اشکالاتی وجود دارد

جلسه روز چهارشنبه هیات وزیران به ریاست رئیسی برگزار شد و در این جلسه آقای علی صالح‌آبادی که از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رئیس جدید بانک مرکزی معرفی شده بود، از دولت رای اعتماد گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، رئیس جمهور پس از انتخاب رئیس کل جدید بانک مرکزی با تأکید بر اینکه نقش بانک مرکزی درحفظ ارزش پول ملی و کنترل تورم بسیار اساسی است، گفت: بانک مرکزی باید به صورت جدی بر عملکرد بانک‌ها نظارت دقیق و نه نظارت توصیه‌ای داشته باشد.

آقای رئیسی رمز موفقیت در عرصه اقتصاد را سلامت در نظام اقتصادی دانست و گفت: امکانات و پول زیادی در اختیار بانک مرکزی قرار دارد که اگر بر آن نظارت نباشد، قطعاً مشکل‌آفرین خواهد بود. اینکه در هر فسادی اقتصادی ردی از بانک و شبکه بانکی به چشم می‌خورد، گواه آن است که در نظام بانکی کشور اشکالاتی وجود دارد.

در نظام بانکی اشکالاتی وجود دارد/ بانک مرکزی  از منفعت مردم، نظام و کشور کوتاه نیاید/ تاکید دوباره بر هماهنگی تیم اقتصادی دولت با معاون اول رئیس جمهور

رئیس جمهور از رئیس کل بانک مرکزی خواست با نظارت جدی و دقیق بر نظام بانکی کشور، حفظ منافع ملت را اساس کار خود قرار دهد و به خاطر هیچ منفعتی در مقابل منفعت ملت، کشور، ارزش پول ملی و منافع اساسی کوتاه نیایید.

رئیسی با اشاره به اینکه یکی از وعده‌های دولت هماهنگی تیم اقتصادی بوده است، گفت: الحمدلله هماهنگی خوبی بین تیم اقتصادی دولت ایجاد شده است و شاید فلسفه اینکه رئیس کل بانک مرکزی را وزیر اقتصاد معرفی می‌کند، همین لزوم هماهنگی تیم اقتصادی دولت است.

آقای رئیسی با بیان اینکه قبلاً هم اعلام کردم و در این جلسه نیز تأکید می‌کنم که مسئولیت ایجاد هماهنگی در تیم اقتصادی دولت بر عهده معاون اول قرار دارد، گفت: مجموعه تیم اقتصادی دولت باید برای برون‌رفت از مشکلات کنونی اقتصادی، با معاون اول هماهنگ باشند

رئیس جمهور گفت: همواره تأکید کرده‌ام که لازم است با استفاده از نظرات همه کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی فارغ از نگاه سیاسی آنها، و با هماهنگی همه‌جانبه ان‌شاء‌الله تصمیمات محکم و مؤثری برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور گرفته شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیدار حکیم و سید حسن خمینی
تا پایان سال، شاهد ۲ میلیون اتصال دیگر به فیبر نوری خواهیم بود
سهم پایین و ۷ دهم درصدی تحقیق و توسعه از GDP
ابراز امیدواری سفیر عربستان در مورد آزادی هرچه زودتر دو حاجی ایرانی
اقدام عجیب یکی از بخش‌های دانشگاه خوارزمی
پیام هشدار القسام به ساکنان تل‌آویو
تصویری از ابر ماه آسمان تهران
حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به روستاهای لبنان
سیلاب در پاکستان/ ۲۰۹ نفر جان باختند
یک صهیونیست به اتهام ارتباط با ایران دستگیر شد
تصاویر هوایی از پایانه مرزی مهران
نماهنگ/ راهپیمایی اربعین؛ قوت دنیای اسلام
شهادت ۹ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به غزه
گزارش خبرنگار بی‌بی‌سی از وحشی‌گری اسرائیل علیه مردم فلسطین!
فیلم/ آرزو بدری سلامت و تحتِ درمان‌ است
دلبستگی به غرب و آمریکا یکی از شاخص‌های افرادی است که انقلابی نیستند
عکس/ حال و هوای کاظمین در آستانه اربعین
ظهوریان: اتابک با وزات صمت آشنا نیست
جدایی ناگهانی تیری آنری از تیم ملی فرانسه
ورود دستگاه VAR تا فرداشب
موافقت کمیسیون عمران مجلس با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top