تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/07/22 - 17:13
کد خبر: 410854

معاون رییس جمهور در دیدار با بانوان استانی به فارس؛

اساس انجام هر کاری، علم و تحقیق است

وی با اشاره به مشکلات شغلی زنان عضو هیأت علمی دانشگاه گفت: زنان عضو هیات علمی دانشگاه مانند بسیاری دیگر از زنان غیر دانشگاهی با مشکلاتی مواجه هستند که می تواند بر سطوح عاطفی، و عملکرد آنها تاثیر بگذارد. ما اخیرا مراجعاتی از سوی اعضای هیأت علمی داشتیم که خواستار رفع مشکلاتشان در زمان فرزند آوری شدند.

به گزارش سرویس زنان «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ خانم دکتر انسیه خزعلی روز پنجشنبه در دیدار با بانوان نخبه، اساتید دانشگاه و نماینده تشکل‌های غیردولتی، اظهار کرد: علم موجب قدرتمندی و قوت است  اساس انجام هر کاری، علم و تحقیق است. علم مقدس است و باعث روشنایی، شناخت،بینایی و  استقامت در مسیر است.به شرط آنکه علم  با تقوا همراه و به عمل تبدیل شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، اضافه کرد: مشکلات و مسائل بانوان نخبه استان فارس حتما مورد توجه قرار خواهد گرفت. البته برخی از این مشکلات پیگیری شده و منتظر هستیم که به نتیجه برسیم.

وی با اشاره به مشکلات شغلی زنان عضو هیأت علمی دانشگاه گفت: زنان عضو هیات علمی دانشگاه مانند بسیاری دیگر از زنان غیر دانشگاهی با مشکلاتی مواجه هستند که می تواند بر سطوح عاطفی،  و عملکرد آنها تاثیر بگذارد. ما اخیرا مراجعاتی از سوی اعضای هیأت علمی داشتیم که خواستار رفع مشکلاتشان در زمان فرزند آوری شدند.

خانم خزعلی ادامه داد: نامه ای به وزیر نوشته شده و درخواست کردیم که برای فرزند آوری اساتید  تا دو سال ماندگاری سنوات داشته باشیم  تا بتوانند به وظایف دیگری که دارند رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه مسئولیت ها باید نوع حکم و قانون را تحت تأثیر قرار بدهد، گفت: باید عدالت برای اعضای هیأت علمی جوانی که در سن باروری هستند و می خواهند جنبه دیگری از زندگی آنها دیده شود برقرار شود. عدم برقراری عدالت باعث می شود که زندگی بانوان به تجرد و یا فرزنددار نشدن منتهی شود که این موارد باید مورد توجه قانون گذاران و برنامه ریزان قرار بگیرد.

خانم دکتر خزعلی با اشاره به درخواستهای حاضران عنوان کرد: حمایت ها و  پشتیبانی های درخواست شده از طرح ها و برنامه ها  مدنظر قرار می‌گیرد، وحمایت مادی و معنوی از دانشگاه فرهنگیان و حمایت از همسران شهدا قطعا در دستور کار دولت قرار دارد.

وی یادآور شد: . بحث تبدیل وضعیت استخدام فرزندان شهدا را از مسیر قانونی پیگیری می کنیم.

معاون رییس جمهور بیان داشت: بدون تردید خانواده شهدا نیاز به تغذیه روحی و معنوی دارند. مسئله مادی و تأمین روال عادی زندگی خانواده های شهدا هم باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی ابراز کرد: جای بسی خوشحالی است که بانوان فعال و توانمندی در استان فارس مشغول به فعالیت در حوزه های مختلف هستند

خانم خزعلی عنوان کرد: هرچند  بانوان فارس در حوزه سمن ها و اشتغال در آمار پایین به نظر می رسند  اما در بخش صنایع دستی شاهد حضور پررنگ بانوان فارس هستیم و بیش از هشتاد درصد از مدیریت و اشتغال در این حوزه بر عهده بانوان این استان است. امیدواریم شاهد این اتفاق خوب در بخش بازاریابی و صادرات هم باشیم‌.

وی یادآور شد: بحث فرهنگی مرتبط با مسائل مربوط به دختران دانشجو، افزایش انگیزه مادری و همسری، وضعیت آموزش و پرورش و تلاش برای کاهش آسیب‌های جامعه اهمیت بسیاری دارد که در کوتاه مدت قابل حل نیست اما باید همت کنیم تا این مشکلات را به حداقل برسانیم.

خانم دکتر خزعلی ادامه داد: اگر وعده ای برای رفع کامل این آسیب ها داده می‌شود وعده هایی غیر قابل تحقق است. این آسیب ها یک شبه رفع نمی شود اما باید به منظور کاهش این آسیب‌ها در مرحله نخست برای متوقف کردن و جلوگیری از رشد آنها گام برداریم. اگر بتوانیم سالانه چند درصد کاهش آسیب هارا در جامعه شاهد باشیم کار بزرگی انجام داده ایم.

وی عنوان کرد:  متأسفانه شرایط جامعه، رسانه‌ها، فضای مجازی و مسائل اقتصادی در رشد آسیب‌های جامعه مؤثر هستند اما به دلیل کسری بودجه دولت شاید نتوان به سادگی به برطرف کردن این مشکلات پرداخت. ما باید زیرساخت های اقتصادی قوی و تأمین مالی کافی برای کاهش این آسیب‌ها داشته باشیم.

معاون رییس جمهور افزود: این حرکت نباید فقط متکی به دولت باشد و باید حرکتی مردمی و فراگیر آغاز شود. ما از توانمندی های مردمی کم بهره می بریم این توانمندی ها جهت دهی و ساماندهی نشده است و یکی از برنامه های معاونت زنان تقویت این توانمندی‌هاست تا بتوانیم با پوشش نیروهای جهادی و کمک سازمانهای مردم نهاد کار مستقل و موثری را پایه گذاری کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
پاسخ مثبت ۲مربی سرشناس به قلعه نویی
مسلخ ۵ ساعته برای بازیکن پرسپولیس
حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
انفجار فوتبالی در مونیخ و منچستر
مربی برزیلی از برزیل ایران خاطره خوب دارد
خوش‌آمدگوییِ مادر ۲ شهید سمنانی به رئیسی +فیلم
رئیس جمهور در بدو ورود به سمنان چه گفت؟ +فیلم
تهران رکورددار چند قلوزایی
تسلیحات استفاده شده در عملیات وعده صادق +فیلم
علی باقری: ایران نشان داد ضامن امنیت منطقه است
فواید بی‌نظیر ریواس
به آمریکا گفتیم کاری به شما نداریم و هدف اسرائیل است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top