تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/07/26 - 08:41
کد خبر: 411182

برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است؟

جمعیت کشور ترکیه 80 میلیون نفر است؛ پایتخت آن نیز آنکارا است ولی شهر محبوب و پیشرفته آن استانبول می‌باشد که شما می‌توانید آن را یک مقصد جدی در نظر بگیرید. زبان رسمی این کشور ترکی است اما شما می‌توانید با تسلط به انگلیسی در ترکیه به راحتی زندگی کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، افرادی که قصد دارند به ترکیه مهاجرت کنند؛ اولین سؤالی که از خودشان می‌پرسند این است که برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است؟ برای پاسخ به این سؤال باید موارد مختلفی را بررسی کنید تا به جواب برسید و اینکه برای مهاجرت و اخذ اقامت در ترکیه روش‌های گوناگونی وجود دارد که باید با تمامی آن‌ها آشنا شوید. در ادامه به جواب سؤال خود می‌رسید.

کشور ترکیه یکی از کشورهای مهاجر پذیر است و تقریباً بالای 150 هزار ایرانی هرساله به این کشور مهاجرت می‌کند. برای اینکه به جواب سؤال برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است برسید باید مقصد نهایی خود را انتخاب کنید. ترکیه شهرهای مختلفی دارد.

برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است؟

هزینه مهاجرت به ترکیه چقدر است؟

جمعیت کشور ترکیه 80 میلیون نفر است؛ پایتخت آن نیز آنکارا است ولی شهر محبوب و پیشرفته آن استانبول می‌باشد که شما می‌توانید آن را یک مقصد جدی در نظر بگیرید. زبان رسمی این کشور ترکی است اما شما می‌توانید با تسلط به انگلیسی در ترکیه به راحتی زندگی کنید.

برای پاسخ به سؤالتان باید خیلی چیزها و سؤالات را بررسی کرد که از جمله این سؤالات عبارت‌اند از:

  • چه هزینه‌هایی برای زندگی در ترکیه باید بپردازیم؟
  • برای گرفتن اقامت و مهاجرت به ترکیه چه کارها و هزینه‌هایی لازم است؟
  • مدارکی که باید تهیه کنیم چه چیزهایی هستند؟

 قبل از هر چیزی شما باید با خودتان تصمیم بگیرید که از چه راهی می‌خواهید مهاجرت کنید و اقامت ترکیه را بگیرید.

 

شرایط زندگی در ترکیه چگونه است؟

ترکیه در سالیان اخیر پیشرفت چشم گیری داشته است و کل دنیا شاهد این پیشرفت‌ها بوده‌اند. دولت ترکیه به دنبال اقدامات بسیار مهمی در جهت بهبود امکانات و کیفیت زندگی افراد و مهاجران انجام داده است. البته نباید این را فراموش کرد که این کشور از نظر آب و هوا وضعیت اقتصادی در سطح خوبی قرار دارد.

هزینه زندگی در ترکیه نسبت به کشورهای دیگر پایین تر است و شما می‌توانید با حقوقی که در این کشور دریافت می‌کنید زندگی خوب و با کیفیتی داشته باشید. شما بعد از مهاجرت در ترکیه با هزینه‌هایی مثل خوراک، خدمات، برق و اجاره روبه رو می‌شوید که با توجه به چیزهایی که گفته شد این هزینه‌ها بسیار مقرون به صرفه هستند.

البته زندگی در شهرهای بزرگ مثل آنکارا و استانبول کمی گرانتر از باقی شهرها و روستاهای ترکیه است و شما قبل از مهاجرت باید از تمامی موارد و هزینه‌ها آگاه شوید.

این کشور به دلیل داشتن وضعیت اقتصادی مناسب توانسته است جایگاه بسیار خوبی در بین کشورهای پیشرفته جهان کسب کند. این کشور با داشتن 11 درصد نرخ بیکاری در وضعیت مساعدی قرار ندارد ولی از نظر امنیتی این کشور بسیار امن است و شما می‌توانید به خیال راحت در این کشور زندگی کنید.

بررسی روش‌های مهاجرت به ترکیه و هزینه‌ آن‌ها

برای دریافت اقامت ترکیه روش‌های مختلفی وجود دارد که هرکدام از آن‌ها هزینه مختلفی را شامل می‌شود. بعد از مطرح کردن این روش‌ها شما می‌توانید کامل جواب سؤال برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است را بگیرید.

مهاجرت به ترکیه با روش‌های مثل ازدواج، کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری امکان پذیر است؛ سروش فردا به طور کامل و با تحقیقات زیاد چند تا از روش اصلی را برای شما به طور خلاصه داخل این مقاله توضیح خواهد داد؛ پس با ما همراه باشید.

برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است؟

مهاجرت از طریق کار

اقتصاد ترکیه در سالیان اخیر بسیار پیشرفت کرده است و فرصت‌های زیادی را برای مهاجران فراهم کرده است؛ اما همانطور که می‌دانید گرفتن مجوز کار در ترکیه کار سختی است و بیشتر برای خود افراد ترک زبان کار راحتی است و خارجیان باید همه‌جوره خود را ثابت کنند تا دولت ترکیه مطمئن شود در آینده پیشرفتی وجود دارد.

از افراد بااستعداد و باهوش همیشه استقبال می‌شوند؛ در زمینه پزشکی و فناوری همیشه افراد نخبه و باهوشی که به دنبال مهاجرت به کشور پیشرفته هستند؛ وجود دارد. ترکیه با روی باز آن‌ها را می‌پذیرد. این کشور در صورتی ویزای کاری می‌دهد که فرد از طریق کارفرما پیشنهاد شغلی داشته باشد.

برای گرفتن ویزای کاری شما می‌توانید به این کشور مهاجرت کرده و سپس به دنبال شغل مورد علاقه خود بروید بعد از اینکه شغل خود را پیدا کردید و توانستید کارفرما را راضی کنید می‌توانید به کشور خود بازگردید و به گرفتن ویزا کاری اقدام کنید.

به نظر شما برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است؟ البته از نظر مهاجرت از طریق کار مد نظرما می‌باشد. هزینه ویزا کار به مدت یک سال تقریباً 615.20 لیر است و ویزای کار دائمی 615.70 لیر است. البته باید در نظر داشته باشید که این هزینه‌ها به اضافه هزینه اقامت که 72 لیر است حساب می‌شود.

مهاجرت از طریق تحصیل

افرادی که می‌خواهند با روش تحصیل به این کشور مهاجرت کنند باید این را بدانند که برای درس خواندن در دانشگاه های این کشور باید به زبان ترکی مسلط شوند البته دانشگاه‌هایی نیز وجود دارد که به زبان انگلیسی افراد را قبول می‌کنند و برای آن‌ها شما نیاز دارید تا مدرک انگلیسی خود را بگیرید. می‌خواهم با تکرار سؤالی که پرسیدیم به جواب آن از طریق تحصیل برسیم. برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است؟

شما برای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه باید هزینه‌ای را بپردازید این هزینه برای افراد ترک زبان کاملاً رایگان است اما اگر می‌خواهید در دانشگاه دولتی مشغول به تحصیل شوید باید 100 تا 4000 یورو بپردازید اما برای دانشگاه خصوصی شما می‌توانید هزینه 2000 یورو در یک سال را بپردازید.

برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است؟

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

شما می‌توانید با ثبت شرکت در ترکیه ویزا خود را بگیرید. مواردی که باید به آن توجه کنید این است که شما با ثبت شرکت و استخدام 5 نفر از افراد ترک زبان می‌توانید اقامت خود را به راحتی بگیرید اما این کار هزینه بالاتری نسبت به روش‌های دیگر دارد.

شما بعد از ثبت شرکت موظف هستید که مالیات بپردازید و مالیات برای صاحبان شرکت 20 درصد اعلام شده است. در قوانین این کشور آمده است که شما با خرید ملک نیز می‌توانید برای خود و همسر و فرزندان زیر 18 سال خود تابعیت درخواست کنید. برای خرید ملک در ترکیه گرفتن ویزا و تابعیت شما باید یک ملک به ارزش 250000 دلار  نیاز دارید و به مدت 3 سال نباید این ملک فروخته شود.

جمع بندی

برای اطلاع از روش‌های بیشتر برای مهاجرت و رسیدن به پاسخ کامل سؤال برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است می‌توانید به سایت سفیر سروش فردا مراجعه کنید. در نظر داشته باشید که قبل از مهاجرت باید از هزینه‌ها و موارد مختلفی آگاه شوید. اگر راه خود را اشتباه انتخاب کنید؛ در آینده‌ای نچندان دور به مشکلات بزرگی برخورد می‌کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top