تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/07/26 - 20:13
کد خبر: 411290

احتمال کاهش ۵ تا ۱۰ درجه دمای هوا

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از ۲۸ مهر تا ۲۹ مهر، در گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل، بارش شدید باران، کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» ‌به نقل از فارس؛ صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز و فردا بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد در استان‌های اردبیل و گیلان همچنین شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی داریم و در این دو روز در بخش‌هایی از استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی ابرناکی و بارش پراکنده دور از انتظار نیست. 

احتمال کاهش ۵ تا ۱۰ درجه دمای هوا

وی ادامه داد: روز چهارشنبه ۲۸ مهر با نفوذ جریانات شمالی، فعالیت سامانه بارشی شدت یافته و در استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، اردبیل و برخی مناطق آذربایجان‌های شرقی و غربی بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: این شرایط روز پنجشنبه ۲۹ مهر در سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از شمال شرق کشور حاکم است. 

ضیائیان ادامه داد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری بیشینه بارش‌ها در استان‌های گیلان و مازندران و شرق اردبیل خواهد بود، با تضعیف فعالیت سامانه بارشی در اواخر وقت پنجشنبه و روز جمعه در استان‌های مازندران، گیلان و دامنه‌های البرز، ابرناکی و بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: از چهارشنبه ۲۸ مهر تا روز ‌پنج‌شنبه ۲۹ مهر،  در گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل، بارش شدید باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۱۰ درجه و در ارتفاعات رشته کوه البرز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در این راستا بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، تاخیر یا احتمال لغو پروازها و یخبندان جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت‌: توصیه می‌شود اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در تردد جاده‌های کوهستانی، لزوم آمادگی راهداری‌های مناطق کوهستانی سردسیر برای مواجهه با برف و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارات محصولات زراعی و باغی، در دستور کار باشد.

وی گفت: از امروز تا پایان هفته در نیمه شمالی کشور روند کاهشی دما پیش‌بینی می‌شود. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل خزر و ارتفاعات البرز و پنجشنبه و جمعه در شمال‌شرق و دامنه جنوبی البرز کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۱۰ درجه خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روزهای پنجشنبه و جمعه در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اظهار کرد: از امروز تا پایان هفته در نواحی جنوب‌غرب کشور و استان‌های ساحلی خلیج‌فارس وزش باد شدید گاهی گرد و خاک انتظار داریم، ضمن آنکه غرب تنگه هرمز و خلیج فارس مواجه و متلاطم است.

وی اضافه کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده قسمتی ابری، اواسط روز وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در شرق آسمان تهران صاف است، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۵ و ۱۴ درجه خواهد بود. 

ضیائیان افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه بالای صفر همچنین همدان با کمینه دمای یک‌درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهند بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top