تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/08/11 - 14:43
کد خبر: 412635

تبیین مصادیق استکبار، از وظایف اصلی جنبش دانشجویی

عضو شورای مرکزی اسبق دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه تبیین مصادیق استکبار از وظایف اصلی جنبش دانشجویی است، گفت: هر جا ما به غرب اعتماد کردیم و با رویکرد و خط سازش به کشورها و دولت‌های مستکبر نزدیک شدیم ضربه خوردیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ مرتضی جعفرپور دانشجوی دکترای علوم سیاسی و از ادوار اتحادیه دفتر تحکیم وحدت با اشاره به نزدیک شدن به 13 آبان و روز ملی استکبارستیزی گفت: استکبارستیزی هویت دینی مردم و نظام ما و ایران اسلامی است و جزو کارویژه‌های جنبش دانشجویی نیز هست، یعنی استکبار ستیزی از وظایف اولویت‌دار تشکل‌های دانشجویی است و تبیین مصادیق استکبار را می‌توان یکی از وظایف اصلی جنبش دانشجویی عنوان کرد.

تبیین مصادیق استکبار، از وظایف اصلی جنبش دانشجویی

وی افزود: ۱۳ آبان از نقاط برجسته استکبارستیزی در طول تاریخ ما است و استکبار ستیزی یکی از آرمان‌های اصلی انقلاب ما بوده و برخاسته از ویژگی مخالفت اسلام با هر گونه ظلم و ستم علیه دیگران و همچنین ستم پذیری است.

جعفرپور تاکید کرد: اگر بخواهیم تعریفی از استکبار داشته باشیم می توانیم بگوییم مخالفت با هر گونه ظلم و ستم علیه دیگران و ستم پذیری، که از  ویژگی‌های اسلام است. به عبارت دیگر یعنی ظلم نکردن و زیر بار ظلم نرفتن، که امام راحل از این به عنوان یکی از برنامه های انقلاب نام می‌برند و می فرمایند برنامه ما این است که نه ظلم کنیم و نه ظلم بشنویم.

این دانشجوی دکترای علوم سیاسی گفت: می‌توان گفت در دهه های گذشته هر جایی که ما قدمی در مخالفت با ظلم و زیر بار زور نرفتن برداشتیم، در راستای استکبار ستیزی حرکت کرده‌ایم، یعنی آنجایی که برای مقابله با نفوذ دشمن کاری کردیم، آنجایی که پیشرفت‌های علمی، دفاعی و... داشتیم. یعنی  آنجایی که موفقیت های سیاسی در عرصه های بین المللی داشتیم، آنجایی که در عرصه‌های داخلی موفقیت‌هایی را داشتیم و... می‌توان گفت در راستای استکبار ستیزی مد نظر امام خمینی رحمه الله بوده و یکی از ارکان اصلی انقلاب، حرکت کردیم.

وی افزود: گاهی گفته می‌شود استکبار ستیزی موجب انزوای ملت ما می شود، یعنی اگر ما رویکرد سازش با آمریکا و غرب داشتیم الان مشکلی نداشتیم، این از تلاش هایی است که دشمنان برای کمرنگ کردن روحیه استکبارستیزی مردم ما انجام می دهند.

جعفری پور ادامه داد: دشمنان از یک سو ادعای مقابله با نفوذ انقلاب اسلامی را دارند و می‌گویند باید برای مقابله با نفوذ انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی فکری کرد از طرفی هم ادعای منزوی شدن ملت ما را مطرح می‌کنند!

وی تصریح کرد: اینطور مطرح می‌شود که اگر کشوری به یک نظام بیگانه وابسته باشد عزت و اقتدار بیشتری دارد. یکی از نکات انحرافی که کشورهای مستکبر و رسانه‌های آمریکایی و غربی دنبال آن هستند تبیین همین موضوع در افکار عمومی و جامعه نخبگانی و دانشگاهی ما است وسعی دارند این را نهادینه کنند که اگر جمهوری اسلامی رویکرد سازش با آمریکا و غرب داشت الان مشکلی نداشت! این در حالی است که یک کشور وقتی می‌تواند اقتدار و عزت داشته باشد که با تکیه بر اقتدار درونی خود ایفای نقش و بازیگری کند و  در عرصه های مختلف مستقل باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: ما تجربه ارتباط با کشورهای مستکبر را در دوران طاغوت داریم که تجربه این تعامل مشخص است. ما تجربه ارتباط با آمریکا را در رژیم گذشته داشتیم که متاسفانه برای ملت و کشور مشکلاتی پیش آمد.

جعفرپور تصریح کرد: امروز مردم و مسئولین به این نتیجه رسیده اند که بخشی از مشکلاتی که در کشور ما وجود دارد به خاطر تحریم‌های داخلی و بعضاً سوء مدیریت هایی است که در کشور وجود داشته و این را جریان غرب گرای حاضر می‌خواهد به بحث ارتباط و سازش با مستکبران گره بزنند.

وی اظهار داشت: استکبارستیزی به هیچ وجه به معنی مقابله با دنیا نیست، قطعاً جمهوری اسلامی به دنبال تعامل و گفتگو با دنیا است اما اینکه  استکبارستیزی که یکی از اصول انقلاب است را کنار بگذاریم و فراموش کنیم و به دنبال سازش با مستکبران باشیم و ظلم و زورگویی را بپذیریم به این امید که از مشکلات کشور کاسته می‌شود و مشکلات ما حل می‌شود این ساده لوحی است.

جعفرپور ادامه داد: شما می‌بینید در منطقه ما کشورهایی هستند که روابط خوبی با آمریکا دارند ولی دارای مشکلات عدیده داخلی هستند. کشورهایی مثل ترکیه چندین سال است که به دنبال سازش با کشورهای غربی و آمریکا بودند ولی الان نتیجه آن را می‌بینند.

این دانشجوی دکترای علوم سیاسی با اشاره به رویکرد برخی دولت‌ها و مسئولان کشورمان برای تعامل با غرب و امریکا، تاکید کرد: در سال‌های گذشته برخی مسئولان به دنبال سازش با غرب آمریکا بودند اما در نهایت اتفاقی رخ نداد و مشکلات هم بیشتر شد. البته این هم از ابتدا مشخص بود و رهبر انقلاب هم می فرمایند هیچ وقت نباید به آمریکایی ها و قدرت های خارجی خوش بین باشیم.

وی گفت: متأسفانه هر جا ما به غرب اعتماد کردیم و با رویکرد و خط سازش به کشورها و دولت‌های مستکبر نزدیک شدیم ضربه خوردیم و متاسفانه این رویکرد منجر به توقف پیشرفت‌های ما هم شد و هر جا ما معطل این کشورها نماندیم و نگاهمان به خارج نبود و روی پای خودمان ایستادیم پیشرفت کردیم و اتفاقات خوبی رخ داد. درس صنایع نظامی و دفاعی این کاملا مشخص است و می‌تواند برای مسئولان و مردم ما الگو باشد.

جعفرپور اضافه کرد: هرجا نگاه ما به توان خودمان باشد و روی پای خودمان بایستیم آنجا گشایش‌های خوبی را خواهیم داشت و آنجایی که دولتها نگاه صرف به خط سازش و غرب آمریکا داشتند قطعاً چیزی عایدمان نخواهد شد. در مذاکرات هم هرجا ما با دست پر و با قدرت و با مولفه های اقتدار ای که با توان داخلی برای ما ایجاد شده با طرف مقابل مذاکره کردیم توانستیم از منافع ملت دفاع کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: استکبارستیزی ماهیت و ذات اصلی انقلاب و جمهوری اسلامی است و تا زمانی که این مهم در قلب و ذهن مردم ایران باشد توطئه‌های دشمن نتیجه ای برایشان نخواهد داشت. برای همین هم هست که دشمنان برای جدا کردن استکبارستیزی از مردم و مسئولان راه های مختلف را انتخاب کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top