تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/08/16 - 11:26
کد خبر: 413078

دانشگاه ها مشکلات رفاهی خود را به ستاد بازگشایی اعلام کردند

سرپرست معاونت امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاه ها مشکلات رفاهی خود را به ستاد اجرایی از سرگیری بازگشایی کامل دانشگاه‌ها ارائه داده اند، درحال جمع بندی برای کمک هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، اردوان ارژنگ، با اشاره به فعالیت‌های ستاد اجرایی از سرگیری بازگشایی کامل دانشگاه‌ها در سازمان امور دانشجویان با توجه به آغاز آموزش حضوری از روز گذشته در برخی از دانشگاه‌ها گفت: تصمیم در خصوص آغاز آموزش حضوری برحسب مسائل منطقه‌ای به خود دانشگاه‌ها واگذار شده است.

دانشگاه ها مشکلات رفاهی خود را به ستاد بازگشایی اعلام کردند

وی ادامه داد: وزیر علوم در نامه‌ای به دانشگاه‌های مرکز استان که دانشگاه‌های معین محسوب شده و رئیس آن، رئیس استانی دانشگاه‌ها محسوب می‌شود، این اختیار را واگذار کرده و باید در این خصوص تصمیم گیری کنند.

سرپرست معاونت امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان یادآور شد: بر همین اساس در این خصوص دانشگاه‌ها تصمیم گرفته و برنامه خود را برای معاونت آموزشی وزارت علوم ارسال کرده‌اند.

وی با اشاره به امور رفاهی دانشگاه‌ها گفت: در بخش خوابگاه‌ها نیز دانشگاه‌ها منتظر هستند تا زمان آغاز آموزش حضوری آنها تعیین تکلیف شود، برخی از دانشگاه‌ها اکنون در حال بازگشایی خوابگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، ضدعفونی کردن خوابگاه‌ها، تهیه اقلام و قرار داد طبخ و توزیع غذا و پایش واکسیناسیون هستند.

ارژنگ درباره اینکه اگر تمام کارها به خود دانشگاه‌ها واگذار شده پس ضرورت ایجاد ستاد اجرایی از سرگیری بازگشایی کامل دانشگاه‌ها در سازمان امور دانشجویان چیست افزود: این ستاد برای سیاست گذاری و حمایت از دانشگاه‌ها تشکیل شده است، یعنی نیازهای دانشگاه‌ها در حوزه‌های رفاهی به این ستاد ارائه می‌شود و تا جایی که سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه دانشجویان در توان دارند به این دانشگاه‌ها کمک می‌کنند.

سرپرست معاونت امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان ادامه داد: در حال حاضر یک سری از نیازها توسط دانشگاه‌ها ارسال شده که بیشتر آنها مشکلات مالی است به عنوان مثال در زمینه قیمت غذا عنوان می‌شود که در بودجه یک قیمتی مطرح شده و در حال حاضر افزایش یافته است و مشکل دانشگاه‌ها تأمین ما به التفاوت این قیمت است که باید بخشی از آن را از درآمد اختصاصی پرداخت کنند و بخشی را هم سازمان کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: اکنون در حال جمع بندی هستیم که چه مقدار می‌توانیم در زمینه‌های رفاهی به دانشگاه‌ها کمک کنیم و چه مقداری را سازمان هدفمندی یارانه‌ها و یا صندوق رفاه دانشجویان می‌تواند کمک کند، و یا اینکه خود دانشگاه چقدر می‌تواند از درآمد اختصاصی به این کار اختصاص دهد تا مشکلات رفاهی را تا اندازه‌ای حل کرده و کارها را جلو ببرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تمامی افراد شاغل به تحصیل در نظام آموزشی کد یکتای تحصیلی می گیرند
نخستین گروه زائران حج تمتع رهسپار مدینه منوره شدند
وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین/ قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
مغزهای کوچک زنگ‌زده در بازی‌های خاص پرسپولیس و استقلال
واکنش احساسی طارمی به خداحافظی با پورتو
ستاره خارجی؛ گزینه مشترک و جذاب استقلال و پرسپولیس شد
همکاری اپل با OpenAI برای ساخت یک غول
آیا عرضه خودرو یکپارچه می‌ماند؟ +فیلم
کتابخانه شخصی رهبر انقلاب چند جلد کتاب دارد؟
چرا انگلیسی‌ها به دنبال پرونده پزشکی حسن روحانی بودند؟
واکنش رهبر انقلاب وقتی به غرفه کتاب‌ فال و طالع‌بینی میرسند +فیلم
جزییاتی جدید از قتل شهردار منطقه ۵ شیراز
مصر اسرائیل را تهدید کرد
حیرت زدگی خبرنگار صهیونیستی از حملات مقاومت فلسطین
سناتور آمریکایی خواستار بمباران غزه با بمب اتم شد
ادعای دوباره سنتکام درباره رهگیری و انهدام پهپاد یمن
شیرین زبانی سفیر آمریکا برای جنایات اسرائیل در رفح
ارتقای روابط ایران و مصر در مسیر هموار
نقشه نافرجام دختر جوان برای اخاذی از پدرش
توضیحات جدید آمریکا درباره رفح و کمک تسلیحاتی به اسرائیل
توصیه فرماندهان نظامی به نتانیاهو
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top