تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/08/27 - 23:25
کد خبر: 414335

لزوم تغییر سرفصل دروس دانشگاهی

رضا مهدی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشورگفت: اکثر برنامه‌های درسی و حتی رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های ایران کهنه و قدیمی هستند و با نیاز‌ها و تحولات جامعه تناسب ندارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا مهدی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، درباره اهمیت تغییر سرفصل‌های دروس دانشگاهی اظهار کرد: اکثر برنامه‌های درسی و حتی رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های ایران کهنه و قدیمی هستند و با نیاز‌ها و تحولات جامعه تناسب ندارند.

 لزوم تغییر سرفصل دروس دانشگاهی

او افزود: تغییر و تحول در برنامه‌های درسی و رشته‌های تحصیلی دانشگاهی ضرورت است و خیلی از متخصصان جامعه و کارشناسان علوم تربیتی و آموزش عالی و روسا و استادان دانشگاه‌ها هم به این موضوع واقع هستند و سال هاست که این مسئله در حال مطرح شدن است تا برنامه‌های تحصیلی دانشگاه‌ها بروز و بازنگری شوند و تغییر یابند.

مهدی تصریح کرد: اصولا برنامه‌های درسی باید به صورت مستمر همسو با تغییر و تحولات محیطی و حتی تغییرات فناوری در جامعه بروز شوند. به عنوان مثال، وقتی از فضای مجازی می‌توانیم استفاده کنیم و دروس را به صورت آنلاین و در شبکه الکترونیکی عرضه کنیم، قطعا این برنامه‌های درسی شاید پاسخگوی نوع یاددهی و یادگیری و روش‌های مجازی نباشد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: باید برنامه‌های دانشگاهی مطابق با تغییرات صنعت، نظام بانکداری، تولید، خدمات و ... تدوین شوند. برنامه‌های موجود زمانی که انجام شده اند با توجه به نیاز‌های آن زمان و جامعه و صنعت و خانواده بوده اند و هم اکنون بایستی تغییر کنند.

مهدی با بیان اینکه بازنگری و تغییر برنامه‌های دروس دانشگاهی و حتی رشته‌های دانشگاهی با توجه به پیشرفت دانش و تحول در بازار کار و اشتغال بسیار مهم و حیاتی است، تاکید کرد: باید درباره نحوه انجام این کار فکر کنیم، نه اینکه درباره ضرورت داشتن یا نداشتن آن فکر کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top