تاریخ انتشار: 30 آذر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 4144

دیدار برخی نمایندگان با رئیس مجلس برای برکناری محتشمی پور

برخی از نمایندگان ملت با علی لاریجانی برای برکناری حجت‌الاسلام محتشمی‌پور از دبیرکلی کمیته دفاع از مردم فلسطین مجلس دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین حمید رسایی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ، با اعلام این خبر و در تشریح چرایی درخواست 140 نماینده از رئیس مجلس برای برکناری محتشمی‌پور از دبیر کل کمیته دفاع از مردم فلسطین، گفت: پیرو نامه 140 نماینده مجلس برای برکناری وی از دبیرکلی دبیرخانه دفاع از مردم فلسطین مجلس، برخی نمایندگان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و از وی خواستند تا به دلیل مواضع کمیته دانشجویی دبیرخانه دفاع از مردم فلسطین مجلس که در تقابلی آشکار با مواضع مجلس شورای اسلامی در زمینه حمایت جمهوری اسلامی از مردم فلسطین است، از دبیرکلی کمیته دفاع از مردم فلسطین برکنار شود.

رسایی با اشاره به اینکه رئیس مجلس دلایل نمایندگان را در این زمینه شنید، در چرایی درخواست 140 نماینده از رئیس مجلس، گفت: عملکرد وی در انتخابات ریاست جمهوری دهم به خصوص تشکیل کمیته موسوم به صیانت از آرا که مهم‌ترین عامل برای ایجاد توهم در ذهن موسوی و بهانه دادن به دست دشمنان نظام مبنی بر ادعای واهی تقلب در انتخابات بود، ‌از جمله دلایل نمایندگان برای برکناری محتشمی‌پور از این کمیته که زیر مجموعه رسمی مجلس است، بود.

وی سکوت در برابر شعارهای ساختار شکن و انحرافی هواداران موسوی و کروبی همچون از جمله دیگر دلایل نمایندگان برای عزل محتشمی‌پور عنوان کرد و گفت: انتظار جدی از دبیر کل کمیته دفاع از مردم فلسطین مجلس آن بود که در برابر این شعارهای انحرافی موضع بگیرند اما از ایشان هیچ موضعی در این زمینه ندیدیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به نگارش مقاله‌ای از سوی رئیس کمیته دانشجوی دبیرخانه حمایت از فلسطین مجلس شورای اسلامی که در بخش‌هایی از آن نسبت به حمایت‌های کشورمان از مردم مظلوم فلسطین انتقاداتی شده بود، اشاره کرد و گفت: این نشریه هفته گذشته در میان نمایندگان توزیع شد و در بخش‌های آن مواضع نادرستی نسبت به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم فلسطین گرفته شده است که ما از آقای محتشمی‌پور سوال می‌کنیم که آیا وی به زیرمجموعه دبیرخانه حمایت از مردم فلسطین که زیر نظر مجلس است، نظارتی ندارد؟

وی با تاکید بر اینکه اراده‌ای برای ابقای محتشمی‌پور از سوی لاریجانی در دبیرخانه حمایت از فلسطین ندیدیم، افزود: به این دلایل است که ما دیداری با رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار و مستندات خود را برای عزل محتشمی‌پور از دبیرخانه حمایت از مردم فلسطین که زیر نظر مجلس شورای اسلامی است، به لاریجانی ارائه کردیم.

رسایی این را هم اضافه کرد که البته به عقیده ما همچنان آقای محتشمی‌پور یکی از شخصیت‌های مدافع مردم فلسطین است اما متاسفانه به دلیل تعصبات حزبی و علائق جناحی وی نتوانسته رفتارهای غلط هواداران خود را در این زمینه نفی‌کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس که از جمله امضا‌کنندگان نامه برکناری محتشمی‌پور است، خطاب به ویتاکید کرد: اگر برخورد ما با شما سیاسی بود، در ابتدای مجلس هشتم یا پس از انتخابات ریاست جمهوری خواستار عزل شما بودیم که این امر نشاندهنده غیرسیاسی بودن عزل شما است.

وی به جوابیه محتشمی‌پور اشاره کرد و افزود: آقای محتشمی پور در جوابیه‌اش تصریح کرده مقاله توهین‌آمیز نشریه‌اش هیچ اشکالی نداشته تا جایی که هم اکنون نیز هیچ کدام از تریبون‌های وابسته به آقای محتشمی‌پور و همفکرانش در انتشار این مقاله در رسانه‌های خود پرهیز کردند که این امر نشان می‌دهد، متاسفانه این مطالب نادرست و دروغی ناروا به ملت ایران به ویژه دانشجویان است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظر کارشناس داوری در مورد صحنه‌های دیدار استقلال
استقلال همچنان در صدر/ کامبک لحظات پایانی استقلال مقابل ذوب آهن
سرمربی پرسپولیس: می خواهیم قهرمانی فصل گذشته را تکرار کنیم
جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه
حاشیه بازی استقلال مقابل ذوب آهن
ترابی: اورنوف فوق العاده است
نامه تاج به وزیر ورزش و جوانان درمورد فصل آینده لیگ برتر
نمایشگاه مجازی کتاب آغاز به کار کرد
اولین داروی رشد مجدد دندان وارد فاز آزمایش انسانی می‌شود
لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کلمبیا به دلیل اعتراضات
حماس: آماده مقابله با هر گونه حمله اسرائیل به «رفح» هستیم
موافقت حماس با پیشنهاد مصر و قطر برای آتش‌بس در غزه
گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو درباره رفح
برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
رشد ۱۸ دلاری قیمت طلا در معاملات امروز
تامین ۶ میلیارد دلار ارز برای واردات در سال جاری
حاشیه بازی پرسپولیس مقابل نساجی
تساوی سپاهان مقابل استقلال خوزستان
معرفی بهترین تشک یک نفره برای حل مشکل بی‌خوابی دانشجویان
تصمیم‌های داور بازی نساجی و پرسپولیس تایید شد
ارتش ۱۰ نفره پرسپولیس با برد مقابل نساجی موقتا صدرنشین شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top