تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/09/02 - 15:39
کد خبر: 414831

علم و فناوری مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی

رئیس سازمان بسیج علمی کشور با تاکید بر اینکه با علم و فناوری می‌توان همه عرصه‌ها را بهبود بخشید، گفت: مسیر کشور ما برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی، مسیر علم و فناوری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ سردار مهدی رحیمی، ظهر سه شنبه در اختتامیه جشنواره جهادگران علم و فناوری استان یزد با تاکید بر اینکه ایران اسلامی باید تلاش کند تا مؤلفه‌های قدرت را در مقابل دشمنان افزایش پیدا کند، اظهار داشت: یکی از قدرت‌های گذشته آمریکا بود که امروزه در حال فروپاشی و از بین رفتن است.

علم و فناوری مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی

رحیمی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب هستند، افزود: مقام معظم رهبری در حوزه‌های اقتصادی، علمی، سیاسی و بسیاری از مؤلفه‌ها مسلط بوده و تمام مباحث جهانی را با یک سخنرانی تأثیرگذار و موثر دچار دگرگونی می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور، دومین مؤلفه اقتدار جمهوری اسلامی را مردم دانست و بیان کرد: نباید در کشور به‌گونه‌ای عمل کنیم که مردم در تنگناهای اقتصادی و مشکلات زندگی غرق شوند زیرا این اتفاق باعث از بین رفتن این مؤلفه مهم اقتدار خواهد شد.

وی یادآور شد: اینکه فعالیت‌ها به سمت دولتی سازی حرکت کند، یک کار بیهود و بی‌نتیجه است بنابراین توجه باید به سمت مردمی سازی سوق پیدا کند و متأسفانه در طول سال‌های اخیر اتفاق نیفتاده و نیازمند تغییر این دیدگاه در دوره چهل‌ساله دوم انقلاب اسلامی هستیم.

رحیمی با تاکید بر اینکه سیاست‌های علم و فناوری بر اساس مردم سازی تنظیم خواهد شد، عنوان کرد: نقشه راه بسیج علمی در کشور تدوین و در تمام مراحل برنامه‌ریزی‌شده و برای عملیاتی کردن آن، قرارگاه جهاد علم و فناوری را در کشور راه‌اندازی کردیم و این قرارگاه مأمن وحدت رویه، هم‌افزایی و یکپارچگی همه فعالیت‌ها در کشور، استان و یک شهر خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور بیان کرد: امروز در کشور فعالیت‌های چشمگیر علمی و فناوری در حال انجام است ولی ملت آثار آن را نمی‌بینند و دلیل آن‌هم این است که یا مسیر حرکتمان اشتباه ترسیم شده و یا اینکه نسبت به هدف اصلی زاویه داریم.

وی گفت: جمهوری اسلامی طبق چشم‌انداز نقشه جامع علمی کشور و طبق نقشه راه بسیج علمی در بلند مدت، به دنبال کسب مرجعیت علمی در جهان است و زمانی که ایران اسلامی جزو منابع علمی جهان به شمار خواهد رفت و دانشمندان تراز اول جهانی از ما کسب علم کردند، آن زمان می‌توانیم به تمدن نوین اسلامی دست یافته و اقتصاد را نجات دهیم و در این صورت، در سیاست هم دست برتر را در جهان به دست خواهیم آورد.

رحیمی با تاکید بر اینکه با علم و فناوری می‌توان سایر عرصه‌ها را بهبود بخشید، اظهار داشت: در غیر این صورت عرصه‌های دیگر توانایی سوق دادن کشور به سمت تمدن نوین اسلامی را ندارند و راه کشور ما برای دست یابی به تمدن نوین اسلامی اتوبان علم و فناوری است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بین تراز قدرت علمی جمهوری اسلامی و تراز قدرت علمی جهان فاصله است، ادامه داد: زمانی به مرجعیت علمی دست خواهیم یافت که این فاصله از بین رفته باشد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در ادامه بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را اولین تهدید برای کشور دانست و افزود: تهدید دوم، مهاجرت این فارغ‌التحصیلان و نخبگان است اما در کشورهای برتر در حوزه علم و فناوری حتی حاضر نیستند که یک نفر از آنها به کشورهای دیگر مهاجرت کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
منتخب مردم قم در مجلس پای درد و دل اهالی هنر و رسانه استان نشست
نظام جمهوری اسلامی امانت الهی است
شام لوکس فضایی ؛ هر نفر ۵۰۰ هزار دلار !
بیانیه مهم وزارت خارجه در واکنش به اعمال تحریم استرالیا علیه برخی مقامات و نهادهای حاکمیتی ایران
اختلالات تغذیه ای در افراد دیابتی نوع ۱ رایج است
نشان «ارادت رضوی» به آموزگار گیلانی رسید
تخصیص کالابرگ الکترونیک موجب جلوگیری از تورم و تامین نیاز اقشار ضعیف می‌شود
برقراری ۳۲ هزار تماس با بخش مجازی نمایشگاه کتاب/ تا ساعت ۲۳ پاسخگوی‌ مردم هستیم
افزایش ۲ برابری فروش نمایشگاه کتاب نسبت به سال گذشته/ غرفه یک ناشر به دلیل تخلف بسته شد
فسادستیز خوزستانی در آستانه زندان!/ آیا دستگاه قضا در اجرا و بررسی مجدد حکم محسن ریسمان‌سنج مداخله می‌کند؟
رئیسی: فردوسی در مسیر تکامل تمدن درخشان ایرانی-اسلامی، نقشی بی‌همتا دارد
رئیس جمهور «قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» را ابلاغ کرد
گزینه‌های ریاست مجلس چه کسانی هستند؟
رئیسی: گلایه مردم در حوزه اینترنت با حساسیت دنبال شود
تاکید مخبر بر عملیاتی شدن قراردادهای سفرهای خارجی رئیس‌جمهور
نروژ: اوضاع در غزه غیرقابل تحمل است
سازمان‌ملل: تشدید تنش نظامی در رفح وحشتناک است
پذیرش قرارداد پیمانکاری به عنوان وثیقه به بانک‌ها ابلاغ می‌شود
افزایش ۵.۳ دلاری قیمت نفت ایران
اعلام نتایج اولیه آزمون اختصاصی تربیت معلم تا ۳ هفته دیگر
رئیس پلیس راهور: فریاد می‌زنیم که خودروها باید ایمن باشد اما اتفاقی نمی‌افتد!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top