تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/09/03 - 07:45
کد خبر: 414906

«خبرنامه دانشجویان ایران» در گزارشی بررسی کرد؛

صفر تا صد شرایط شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۱ +جدول

صفر تا صد شرایط شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۱ +جدول

آزمون دکتری ۱۴۰۱ همانند سایر آزمون هایی که توسط سازمان سنجش برگزار می شود دارای شرایطی برای داوطلبان است. در نتیجه داوطلبان برای شرکت در این کنکور موظف اند قبل از خرید کارت اعتباری و تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام آزمون دکترا، از شرایط و ضوابط ثبت نام و شرکت در این آزمون مطلع شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آزمون دکتری ۱۴۰۱ همانند سایر آزمون هایی که توسط سازمان سنجش برگزار می شود دارای شرایطی برای داوطلبان است. در نتیجه داوطلبان برای شرکت در این کنکور موظف اند قبل از خرید کارت اعتباری و تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام آزمون دکترا، از شرایط و ضوابط ثبت نام و شرکت در این آزمون مطلع شوند.

متقاضیان ورود به مقطع دکتری در تمامی رشته محل های سراسری و دانشگاه آزاد باید در آزمون یکپارچه که توسط سازمان سنجش برگزار می شود شرکت نمایند که یکی از الزامات شرکت در این آزمون تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام می باشد .

بیشتر بخوانید:

جدول گروه‌های امتحانی و ضرایب دروس و مواد امتحانی مربوط در کنکور دکتری

سایت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ همان سایت sanjesh.org می باشد و همزمان با آغاز فرآیند ثبت نام لینک دانلود دفترچه ای تحت عنوان دفترچه ثبت نام آزمون دکتری در آن قرار می گیرد تا متقاضیان شرکت در آزمون دکتری آن را دریافت و به دقت مطالعه نمایند .

بیشتر بخوانید:

دانلود دفترچه آزمون دکتری سال ۱۴۰۱

در دفترچه ثبت نام دکتری تمامی جزئیات لازم در مورد این آزمون نوشته شده است که یکی از مهم ترین قسمت ها شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۱ می باشد . داوطلبان در صورت داشتن تمامی شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ می تواند پس از پرداخت هزینه تعیین شده ، نسبت به تکمیل فرم اینترنتی اقدام نمایند . در ادامه گزارش شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ را به صورت مختصر شرح می دهیم .

شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ از دو بخش شرایط عمومی و اختصاصی تشکیل شده که داوطلبان می بایست قبل از ثبت نام تمامی بندها و جزئیات مربوط به این دو بخش را مطالعه کنند از این رو برای آشنایی بیش تر داوطلبان در ادامه به بررسی شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۱ پرداخته شده است .

بیشتر بخوانید:

شرایط عمومی شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۱

متقاضیان شرکت در آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ باید دارای تمام شرایط عمومی این کنکور باشند تا بتوانند در موعد مقرر ثبت نام کرده و سر جلسه آزمون حاضر باشند تا در صورت کسب نمره حدنصاب وارد مراحل بعدی پذیرش شوند. در ادامه شرایط عمومی شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۱ ارائه شده است.

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

همانند شرایط عمومی ، شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ نیز در دفترچه راهنمای ثبت نام دکتری درج می شود که برای آگاهی داوطلبان، در ادامه شرایط اختصاصی شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۱ ارائه شده است.

در ادامه تبصره های مربوط به شرط اختصاصی اول را بررسی میکنیم:

تبصره ۱ شرط اختصاصی اول

فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشکی که قصد شرکت در آزمون دکتری را دارند می بایست قبل از اقدام به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام مطمئن شوند که از لحاظ تعهد خدمت به وزارت بهداشت و در صورت قبولی برای ادامه تحصیل از نظر وزارت بهداشت مشکلی وجود نداشته باشد، در غیر این صورت مشمول محرومیت از ثبت نام آزمون دکتری می شوند.

تبصره ۲ شرط اختصاصی اول

تحصیل در مقطع دکتری به صورت تمام وقت می باشد بنابراین داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها ، سازمان ها و نهاد های دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل در این مقطع دریافت و آن را نزد خود نگه دارند .

تبصره ۳ شرط اختصاصی اول

رشته امتحانی انتخابی داوطلبان برای شرکت در آزمون دکتری می بایست متناسب با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی آنها و مطابق ستون مربوط به رشته های مرتبط دفترچه ثبت نام دکتری باشد .

تبصره ۴ شرط اختصاصی اول

دارندگان مدرک معادل تحصیلی در صورت علاقه به ثبت نام آزمون دکتری می بایست شرایط مندرج در آیین نامه " شرکت دارندگان مدارک معادل و غیر رسمی در آزمون های ورودی مقاطع بالاتر " که در تاریخ ۲۸ مرداد ماه سال ۹۲ به دانشگاه ها ابلاغ شده را دارا باشند .

تبصره ۵ شرط اختصاصی اول

کلیه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال های ۷۷ تا ۸۱ به دور های مذکور راه یافته اند ، منعی برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری ندارند .

تبصره ۶ شرط اختصاصی اول

صرفا تائیدیه تحصیلی و یا قبولی در آزمون جامع دارندگان مدرک معادل ، مجوز ثبت نام در دانشگاه نبوده و ادامه تحصیل افرادی که دارای مدارک استخدامی ، داخلی و یا با عنوان " معادل " می باشند ، با رعایت تبصره ۴ منوط به تائید دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری می باشد .

بیشتر بخوانید:

اعلام نتایج آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ اعلام شد +جدول

در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری شرایط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجی به صورت جداگانه ذکر شده است و داوطلبان خارجی می توانند جهت اطلاع از شرایط شرکت در این کنکور دفترچه مذکور را به دقت مطالعه نمایند.

گزارش از محمد رمضانی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات
قابلیت های هوش مصنوعی به این نرم افزار شکل بهتری داده است
فایننشال تایمز از توانایی‌های پنهان حزب الله لبنان می گوید
هشدار نارنجی هواشناسی درباره بارش‌های اردیبهشتی
ائتلاف خطرناک ستاره‌های پرسپولیس در رختکن +جزئیات
راز لبخند سردار حاجی‌زاده در عید فطر؟ +فیلم
فیلم جدید از دیدار فرماندهان ارشد با رهبرانقلاب +فیلم
افشای همکاری مسعود رجوی با ساواک +فیلم
اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
سرنوشت قایدی برای فصل بعد
پرمصرف‌ترین داروها در ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top