تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/09/09 - 00:13
کد خبر: 415666

ورود جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز به مشکلات مردم استان

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز گفت: این تشکل در زمینه‌هایی تلاش می‌کند تا موضوعات و مشکلات و دغدغه‌های مردم را شناسایی و در حد توان خود حل و فصل کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز با حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، دیدار کردند.

عدم توجه به مسائل مربوط به فرهنگ

در این نشست، محمدحسین پارسا دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز گفت: با توجه به اوضاع نابسمان کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و متاسفانه کم کاری مسئولان در حوزه‌های مختلف تشکل جامعه اسلامی دانشجویان بیش از پیش تلاش می‌کند تا در حوزه‌های مختلف موضوعات و مشکلات و دغدغه‌های مردم را شناسایی و با ورود به موقع و دعوت از مسئولان مربوطه به دانشگاه و جهت پاسخگویی آن‌ها زمینه پیشگیری از وقوع بسیاری از موارد را فراهم کند و تلاش ما این است که صدای رسای مردم باشیم و مشکلات آن‌ها را با مطالبه گری و. در حد توان خود حل و فصل کنیم.

پارسا ادامه داد: در خصوص بحث مطالبه گری سلسله برنامه‌هایی را تحت عنوان «دانشجوی مطالبه گر در گام دوم انقلاب اسلامی» در دانشگاه تبریز برگزار کردیم و برای مثال در دو برنامه مجزا از مسئولان محیط زیست استان و آب منطقه‌ای دعوت بعمل آوردیم و در مورد مسائل و مشکلاتی که برای مردم در حوزه زیست محیطی و مشکلات شهری پیش آمده بود از مسولین ذی ربط مطالبه گری کردیم.

وی افزود:همچنین با دعوت از اعضای شورای شهر تبریز بعد از پایان دوره ۱۰۰ روزه تصدی در این مسولیت گزارش عملکردی از دوره ۱۰۰ روزه شان مطالبه و وعده‌هایی که قبل انتخابات به مردم شریف تبریز داده بودند را بررسی کردیم.

این فعال دانشجویی بیان کرد: بحث مطالبه گری که تاکید ویژه مقام معظم رهبری است می‌بایست درمیان مردم مخصوصا قشر دانشجویان که از هیچ چیزی ابایی ندارند جدی گرفته شود، لازم به ذکر است که تمام تلاش ما ادامه‌ی همین روند و پاسخگو کردن مسئولان خواهد بود و ما با قدرت و انرژی این سلسله نشست هارا در موضوعات و حوزه‌های مختلف با دعوت از مسئولین و... به جد پیگیری خواهیم کرد.

پارسا یادآور شد: حضرت آقا از سال ۱۳۷۰ سی سال است که مدام سخن از ناتوی فرهنگی، تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، جنگ نرم و واژگانی از این قبیل به میان می‌اوردند و متاسفانه ما تا به الان معنای حقیقی این کلمات را نمی دانیم.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز تصریح کرد: دشمن قسم خورده ملت ایران در بحث تهاجم فرهنگی و جنگ نرم قلب خانواده‌ها و جوانان را نشانه گرفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر بحث فرهنگ، دربحث خانواده نیز بسیار کم کار بوده ایم. بااین حال عملا در این زمینه هیچ کار موثری صورت نگرفته است و ما بصورت جدی در دانشگاه پیگیر این هستیم که سلسله کارگاه‌های آموزشی در خصوص خانواده، ازدواج، دلایل افزایش طلاق و راهکار‌های کاهش آن، تربیت کودکان و... برگزار کنیم.

پارسا در مورد حاشیه‌های انتصاب رئیس جدید دانشگاه اظهار داشت: وظیفه اصلی مجلس قانون گذاری و نظارت بر اعمال دولت است نه دخالت در آن. متاسفانه شاهد این هستیم که بعضی از نمایندگان‌مجلس به خود اجازه میدهند در هر موضوعی اعم از عزل و نصب‌های مختلف دخالت کنند و به جای پرداختن به مشکلات و دغدغه‌های مردم حل آن‌ها در صحن‌علنی‌مجلس که هر ثانیه آن کلی هزینه برای ملت دارد و از بودجه بیت المال استفاده می‌شود به جای پرداختن به موضوعات مهم کشور مسائل و موضوعاتی مطرح می‌شود که جز عصبانی کردن و نا امید کردن مردم نتیجه‌ای دیگری ندارد.

در برابر ظلم‌هایی که در جامعه به زنان میشود مقابله نکردیم

در ادامه این نشست حدیثه افراز دبیر واحد خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز افزود: با توجه به شرایط کنونی، از دوسال گذشته ارتباط دانشجو و دانش آموز با اساتید کاهش یافته و از سوی دیگر بیشتر وقت دانشجویان در فضای مجازی سپری شده است و همین امر شبهات دینی زیادی در فضای مجازی پخش کرده که ذهن جوانان را درگیر نموده و جوان دهه هشتادی ما پاسخی قانع کننده برای این شبهات نمیابد و این مسئله نگران کننده‌ای است که باید تشکل‌ها در دانشگاه این شبهات را رفع کنند.

افراز اظهار داشت: متاسفانه با توجه به شرایط کنونی در آینده با ایرانی پیر مواجه خواهیم شد که نیروی جوانی ندارد، ما چگونه میتونیم در سطح دانشگاه برای رفع این مشکل قدمی بر داریم؟!

این فعال دانشجویی بیان کرد: متاسفانه در جامعه امروز ما این تفکر به سرعت رشد می‍‌کند و جوانان مارا به سمت فرهنگ غربی می‌کشاند، البته کوتاهی در خودماست که نتوانستیم جوانان را اقناع کنیم که زن مرد در اسلام برابر هستند و هیچکس برتری نسبت به کسی ندارد، با توجه به فرمایشات رهبری ما در تبیین احکام اسلامی ضعیف عمل کردیم و از ظلم‌هایی که در جامعه به زنان میشود مقابله نکردیم، ما باید کار فرهنگی درست انجام دهیم و رفع ظلم کنیم از زنان جامعه، ما و همه دانشجویان دغدغه‌مند باید تلاش کنیم احکام اسلامی را تبیین کرده و جایگاه واقعی زن در جامعه اسلامی را نشان دهیم و همچنین چهره واقعی غرب را به جوانان به صورت شفاف نشان دهیم و مشکلات جوامع غربی را بازگو کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top