تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/09/11 - 13:12
کد خبر: 416076

تفاوت اوراق قرضه با سهام و انواع استراتژی معاملاتی فارکس چه کمکی به تریدرها می‌کند؟

هر شرکت سهام خاص یا عام، به قسمت‌هایی مساوی تقسیم می‌شود. به هر یک از قسمت‌های این شرکت‌ها، یک سهم گفته می‌شود. چند سهم در کنار هم به معنای «سهام» است. سهام شرکت‌ها در بازار بورس قابل معامله است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، اگر کسی بخواهد در مقام یک تریدر در بازار بزرگ فارکس فعالیت سودمند داشته باشد، باید با انواع استراتژی‌ معاملاتی فارکس آشنایی داشته باشد. در این بین، آگاهی از مفهوم سایر اصطلاحات مالی و تشخیص تفاوت‌ها و شباهت‌های آن‌ها، می‌تواند به ارتقای دانش مالی افراد بیفزاید. برای مثال، آگاهی از تفاوت اوراق قرضه با سهام شاید در نگاه اول بی ارتباط با فارکس باشد، اما در بطن این قضیه، می‌توان آگاهی بیشتری برای سرمایه گذاری در فارکس کسب کرده و دیگر رویکردهای این بازار را به مفاهیم نامبرده تعمیم داد. اگر شما قصد سرمایه گذاری در فارکس را دارید و می‌خواهید بدانید برای این مهم باید چه کار کنید، ما در نهایت، پاسخ روشنی برای شما خواهیم داشت.

تفاوت اوراق قرضه با سهام و انواع استراتژی معاملاتی فارکس چه کمکی به تریدرها می‌کند؟

تفاوت اوراق قرضه با سهام چیست؟

اگرچه اوراق قرضه و سهام، شباهت بسیاری با هم دارند، اما تفاوت‌هایی نیز در بین این دو وجود دارد که نیاز به بررسی دارد. برای پی بردن به تفاوت اوراق قرضه با سهام، باید ابتدا تعریف واضحی از هر دوی این مفاهیم داشته باشیم:

  • اوراق قرضه چیست؟

طبق قانون 52 لایحه اصلاحی قانون تجارت، مفهوم اوراق قرضه به این شکل بیان شده است: «ورق قرضه، ورقی است که قابل معامله بوده و معرف مبلغی وام باشد. این اوراق با بهره معین صادر می‌شوند و تمام یا اجزای آن، در موعد مقرر باید مسترد شوند!» به عبارت دیگر می‌توان گفت که اوراق قرضه اسناد بهاداری هستند که شرکت‌های سهامی عام با انتشار آن‌ها، وجهی را از خریدار آن اوراق قرض می‌گیرند. سپس این شرکت‌ها متعهد می‌شوند که اصل وام و سود آن را در دوره‌های زمانی مشخص به خریدار اوراق باز گردانند. تنها شرکت‌های سهامی عام قادر به انتشار این اوراق هستند. خریداران اوراق قرضه هیچ دخالتی در امور شرکت ندارند و صرفاً بستانکار هستند.

  • سهام چیست؟

هر شرکت سهام خاص یا عام، به قسمت‌هایی مساوی تقسیم می‌شود. به هر یک از قسمت‌های این شرکت‌ها، یک سهم گفته می‌شود. چند سهم در کنار هم به معنای «سهام» است. سهام شرکت‌ها در بازار بورس قابل معامله است. هرکسی که کد بورسی داشته باشد، می‌تواند سهام شرکت‌ها را مورد خریدوفروش قرار دهد.

با توجه به این تعاریف، راحت‌تر می‌توان به تفاوت اوراق قرضه با سهام پی برد. صاحبان سهام دارای حق رأی در شرکتی هستند که سهام آن را خریداری کرده‌اند. اما دارندگان اوراق قرضه، هیچ حق رأی‌ در شرکتی که اوراق آن را خریده‌اند، ندارند. سهام سرمایه شرکت به حساب می‌آید، در حالی‌که اوراق قرضه بدهی شرکت هستند. با بررسی این موارد، بهتر می‌توان به ماهیت اوراق بهادار مختلف پی برد. حالا به سراغ بررسی استراتژی‌های فارکس می‌رویم.

تفاوت اوراق قرضه با سهام و انواع استراتژی معاملاتی فارکس چه کمکی به تریدرها می‌کند؟

انواع استراتژی معاملاتی فارکس کدامند؟

استراتژی معاملاتی به روش‌هایی گفته می‌شود که در بازه‌های زمانی مختلف، معامله‌گران می‌توانند از آن‌ها برای باز کردن موقعیت‌های معاملاتی خود بهره بگیرند. برخی از استراتژی‌های برای معاملات کوتاه‌مدت و برخی هم برای معاملات بلندمدت کاربرد دارند. برخی از انواع استراتژی معاملاتی فارکس به قرار زیر هستند:

  • استراتژی معاملاتی «اسکالپ»:

معامله به سبک اسکالپینگ به نوعی معامله‌گری گفته می‌شود که در آن، معاملات پی در پی با سودهای کم انجام می‌شود. معاملات به روش اسکالپ تنها چند دقیقه درگیر هستند. اما وقتی تعداد زیاد معامله اسکالپ انجام می‌شود، سود دسته جمعی آن برای تریدر با مبلغ قابل توجهی همراه خواهد بود. این استراتژی برای افرادی مناسب است که می‌خواهند سودهای کوچک اما متعدد از معاملات خود بدست آورند. لازم به ذکر است که تریدرهای برتر در طول روز ممکن است بیش از 200 معامله اسکالپ انجام دهند. طبیعتاً سود حاصل از این معاملات بسیار اندک است. اما حتی اگر سود چند سنت هم باشد، 200 تا سود کوچک می‌تواند به یک سود بزرگ در پایان روز تبدیل شود.

  • استراتژی معاملاتی «سوئینگ»:

در این روش، تریدرها ضمن دریافت سود از بازارهای روندی از بازارهای رنج هم سود دریافت می‌کنند. تعیین سقف و کف قیمتی در این نوع استراتژی معاملاتی از اهمیت بالایی برخوردار است. پوزیشن‌های معاملاتی سوئینگ می‌توانند از چند ساعت تا چند روز ادامه داشته باشند. بنابراین سوئینگ نسبت به استراتژی اسکالپ، یک استراتژی میان مدت به حساب می‌آید. در بین انواع استراتژی معاملاتی فارکس، روش‌های اسکالپ و سوئینگ از طرفداران زیادی برخوردارند. استراتژی سوئینگ با فرصت‌های سوددهی خوبی برای معامله‌گران برتر همراه است. هرچقدر دانش معاملاتی یک فرد بالاتر باشد، بهتر می‌تواند از این روش نتیجه بگیرد.

  • استراتژی معاملاتی «روزانه»:

معاملات روزانه فارکس،‌ همان‌طور که از نام آن هم پیدا است، در طول روز انجام می‌شوند. یعنی این نوع از معاملات صرفاً به اندازه یک طول می‌کشند و یک نوع استراتژی کوتاه مدت معاملاتی به حساب می‌آیند. اگر از این نوع معامله استفاده کنید، با به پایان رسیدن یک روز کاری، کلیه معاملات بسته می‌شوند. برای این که از معاملات روزانه سود خوبی حاصل کنید، باید دانش تحلیلی بالایی در زمینه تحلیل تکنیکال داشته باشید.

  • استراتژی معاملاتی پرایس اکشن

روش پرایس اکشن به بررسی قیمت‌های تاریخی ارزها اشاره دارد. قیمت‌ها می‌توانند راهنمای کاملی برای پی بردن به فرمول معاملاتی باشند. چراکه روندهای قیمت‌ها در بازارهای مالی، میل به تکرار شدن دارند. از روش پرایس اکشن می‌توان در کنار سایر استراتژی‌ها و اندیکاتورهای تحلیلی استفاده کرد. نمی‌توان مدت زمان مشخصی را برای این نوع استراتژی در نظر گرفت. بسته به شرایط و موقعیت معامله می‌توان از استراتژی پرایس اکشن به‌صورت کوتاه مدت، میان‌مدت یا حتی بلندمدت استفاده کرد.

در بین انواع استراتژی معاملاتی فارکس، استراتژی‌های نامبرده بسیار محبوب هستند. اما استراتژی‌های بسیار زیاد دیگری وجود دارند که تریدرهای این بازار از آن‌ها استفاده می‌کنند. برخی از تریدرهای حرفه‌ای از ترکیب چند استراتژی مختلف استفاده می‌کنند. برای بهره‌گیری از انواع استراتژی معاملاتی فارکس، باید در زمینه فارکس تحت آموزش قرار بگیرید. در غیر این صورت، قادر به استفاده صحیح از این استراتژی‌ها نخواهید بود.

برای سرمایه گذاری در فارکس باید از کجا شروع کرد؟

پاسخ به این سؤال بسیار ساده است. در یک کلمه می‌توان گفت که برای سرمایه گذاری در فارکس، باید از «آموزش فارکس» آغاز کرد. وقتی آموزش نباشد، فعالیت در فارکس کاملاً بی‌نتیجه خواهد بود. شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که قریب به 90 درصد تریدرهای بازار فارکس، بازنده هستند و سرمایه‌های خود را در این بازار از دست می‌دهند. فارکس یک بازار جهانی است که مردم از سراسر جهان در آن حضور دارند. اگر شما می‌خواهید در بین تمام تریدرهای این بازار، افراد مبتدی شانس چندانی برای موفقیت ندارند؛ مگر این که برای سرمایه گذاری در فارکس، آموزش‌های کافی را کسب نمایید. شاید تصور کنید که آموزش سرمایه گذاری در فارکس به مدت زمان و انرژی زیاد نیاز دارد. اما در حقیقت چنین نیست. اگر شما از یک آموزش اصولی استفاده نمایید، در عرض چند ماه می‌توانید آمادگی لازم برای کسب سود از بازار رقابتی فارکس را کسب نمایید. برای این منظور می‌توانید از آموزش‌های مقدماتی و حرفه‌ای آموزش فارکس «دلفین وست» استفاده نمایید.

تفاوت اوراق قرضه با سهام و انواع استراتژی معاملاتی فارکس چه کمکی به تریدرها می‌کند؟

آموزش سرمایه گذاری در فارکس با «دلفین وست»

دلفین وست یک منبع آموزشی غنی فارسی برای آموزش سرمای گذاری در بازارهای مالی بزرگی چون فارکس است. در قسمت بلاگ وب سایت دلفین وست، صدها مقاله آموزشی ارزشمند قرار دارد. شما می‌توانید آموزش سرمایه گذاری در فارکس خود را با مطالعه مقالات این وب سایت آغاز نمایید. سپس با شرکت‌ در دوره‌های اصولی آموزش فارکس، دانش مالی خود را تقویت کنید. برای آمادگی ورود به فارکس، باید مفاهیم زیر را در برنامه آموزشی خود جای دهید:

  • آموزش روانشناسی بازار
  • آموزش تحلیل تکنیکال
  • آموزش تحلیل فاندامنتال (بنیادی)
  • آموزش تحلیل رفتار معامله‌گران
  • آموزش انواع استراتژی‌های معاملاتی فارکس

با فراگیری موارد فوق به همراه برخی دیگر از آموزش‌ها می‌توانید آمادگی کافی برای ورود به فارکس را پیدا کرده و جزء اقلیت‌های برنده این بازار باشید. خوشبختانه تمام آموزش‌های نامبرده در بستر دلفین وست قابل دسترسی و فراگیری هستند.

تفاوت اوراق قرضه با سهام و انواع استراتژی معاملاتی فارکس چه کمکی به تریدرها می‌کند؟

انواع استراتژی معاملاتی فارکس در کنار آموزش کلی سرمایه گذاری در فارکس و پی بردن به تفاوت اوراق قرضه با سهام باعث تقویت دید شما نسبت به بازارهای مالی می‌شود. برخی از اساتید توصیه می‌کنند قبل از ورود به بازار فارکس، برای مدتی در بازارهای داخلی چون بورس فعالیت داشته باشید. آن‌گاه ضمن فراگیری شیوه کلی معامله، می‌توانید در بازارهای بزرگ‌تر عملکرد بهتری داشته باشید. خوشبختانه در محیط دلفین وست، می‌توان برای آموزش بورس هم اقدام کرد. کلیه آموزش‌های بورس، فارکس، کریپتو، طلا و حتی معامله مسکن در وبسایت دلفین وست ارائه شده است. ما به شما توصیه می‌کنیم تا برای فراگیری آموزش سرمایه گذاری در فارکس، آموزش‌های اصولی خود را با اساتید زبده‌ دلفین وست آغاز نمایید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیت الله رئیسی به شدت در مقابل فساد حساس بودند و می‌ایستادند
آیا طلسم ۲۰ سال غیبت زنان در هیأت رئیسه مجلس شکسته می‌شود؟
نشست عرصه کارآفرینی زنان با حضور بازرگانان و تولیدکنندگان
هشتم خرداد، عبور نخستین قطار مسافری شیراز-مشهد از محور یزد-اقلید
تداوم اختلافات داخلی در تل آویو درباره توافق با حماس
توقیف محموله قاچاق در پوشش مرسوله‌های پستی در لرستان
رکورد زنی مریم طوسی در کلمبیا
۷۰ سازمان حقوقی خواستار اعلام رسمی قحطی در غزه شدند
اوجی: بازگشت صنعت نفت به جایگاه واقعی از مهم‌ترین مطالبات شهید رئیسی
پیام سرلشکر باقری به سیدحسن نصرالله
تجدید میثاق دانشگاهیان کرمان با سیدالشهدای خدمت
اعلام جزییات انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان
واکنش شمسایی به قرعه فوتسال ایران در جام جهانی
وزیر خارجه عمان راهی تهران می‌شود
رایزنی سفیر ایران با وزیر کشور عربستان درباره حج
ردیابی ۲۴ ساعته جریان خون مغز با برچسب سونوگرافی
مریم طوسی در کلمبیا سوم شد و رکورد شکست
وقوع زمین لرزه ۳.۷ رشتری در سیرچ کرمان
قدردانی هیئت دولت از رهبر انقلاب و مردم
نجات ۱۸ نفر از آتش‌سوزی باشگاه ورزشی بانوان در اصفهان
برگزاری قرعه‌کشی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top