تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/09/14 - 15:53
کد خبر: 416388

قناعتی: خمودگی در دانشجویان مطلوب نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ما در زمینه استفاده از فرصت‌های بین‌المللی کوتاهی کرده‌ایم گفت: می‌توانیم با فعالیت در حوزه بین‌الملل دستاوردهای خیلی خوبی داشته باشیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد و دکتر سعید ناطقی، معاون درمان و دکتر سید ابوالفضل ذاکریان معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه برنامه‌های چهارساله معاونت‌های تحت نظر خود را معرفی کردند.

 

قناعتی: خمودگی در دانشجویان مطلوب نیست

دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با ارائه گزارشی از سفر اخیر خود به اندونزی گفت: پس از سه روز قرنطینه کامل در جاکارتا در فرصت یک‌روزه‌ای که داشتیم با معاون فناوری رئیس‌جمهور و معاون وزیر بهداشت این کشور دیدار و گفت‌وگو کردیم.

قناعتی نتایج این سفر را خوب ارزیابی کرد و گفت: در این سفر دو دستگاه ربات جراحی از راه دور «سینا» به اندونزی فروخته شد این در حالی است که پیش‌ از این فقط ربات جراحی «داوینچی» با حدود ۴ برابر قیمت ایران در بازار وجود داشت که این افتخار بزرگی برای ایران و دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

وی با بیان اینکه ما در زمینه استفاده از فرصت‌های بین‌المللی کوتاهی کرده‌ایم و باید کار زیادی صورت گیرد افزود: در سفر به اندونزی و سفر قبلی به عراق احساس کردم که ما از فرصت‌های بین‌المللی به‌خوبی استفاده نکرده‌ایم درحالی‌که می‌توانیم با فعالیت در حوزه بین‌الملل دستاوردهای خیلی خوبی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه قیمت انجام MRI در اندونزی ۳۵۰ دلار است که در مقایسه با ایران که حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است، بسیار گران تر است افزود: خدمات دیگر پزشکی در این کشور بسیار گران است به‌طوری‌که مسئولان این کشور تأسف می‌خوردند که به دلیل دوری از ایران نمی‌توانند از خدمات درمانی کشورمان استفاده کنند و مجبورند بیماران خود را به هند بفرستند.

وی به مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو اشاره و بر حضور و شرکت جدی همه مسئولان در این مناسبت تأکید کرد و گفت: همان‌طور که در استراتژی‌های مدیریتی ما تعیین‌شده، دانشگاه ما باید یک دانشگاه اجتماعی باشد.

قناعتی گفت: حقیقتاً اگر دانشجوی ما در متن جامعه و موتور حرکت‌های فکری و پیشتاز حرکت‌های اجتماعی در زمینه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی اقتصادی باشد جامعه مطلوبی خواهیم داشت. جامعه‌ای مطلوب است که دانشمندان و فرهیختگان در رأس امور باشند و این یکی از شاخص‌هایی است که ما می‌خواهیم زنده نگه داریم.

وی با بیان اینکه خمودگی در دانشجویان مطلوب نیست گفت: باید با شکست این فضا، یک فضای پویا و خوب و بدون افترا ایجاد کنیم تا همه با ادله با هم مباحثه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر تقسیم وظیفه و تعریف جایگاه افراد در سازمان گفت: در مسابقات فرمول یک، لاستیک‌های ماشین در چند ثانیه تعویض می‌شوند که نتیجه این است که تقسیم وظیفه و زنجیره فرماندهی به‌خوبی انجام و اختیارات افراد و جایگاه آنان تعریف شده است.

وی با بیان اینکه در سیستم درست، افراد بد هم مجبور می‌شوند خوب عمل کنند بر «نقش‌آفرینی» مدیران تأکید کرد و گفت: مدیر خوب، مدیری است که بتواند در حالات مختلف نقش‌آفرینی کند و نماد آن امیرمومنان علیه‌السلام است که در بحبوحه جنگ، یک جنگجوی واقعی و خوب و در مواجهه با یتیم پایش می‌لرزد.

قناعتی خواستار اصلاح روند جذب در دانشگاه شد و گفت: باید دقت شود که افراد مناسب برای موقعیت‌های مناسب جذب شوند؛ اینکه فرد فقط سابقه خوبی دارد کافی نیست بلکه باید ببینیم مناسب آن پست هست و می‌تواند حق را ادا کند. این مسئله روش علمی دارد و باید از متخصصان این کار بهره بگیریم و مشکل جذب را حل کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top