تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/09/16 - 10:04
کد خبر: 416653

۳راه‌ برای آمادگی در برابر حملات سایبری!

۳راه‌ برای آمادگی در برابر حملات سایبری!

در حالی که تکنولوژی به صورت روز افزون در زندگی ما رایج می شود، امنیت سایبری بیش از پیش به یک نگرانی بزرگ تبدیل می شود. هک داده‌ها می تواند منجر به سرقت اطلاعات یا سرقت هویت شود و بسیاری از افراد مختلف را در معرض خطر قرار دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حملات سایبری در حال افزایش هستند. این تهدیدها در همه شکل‌ها و اندازه‌هایی وجود دارند و هیچ کسب وکار یا سازمانی در برابر آن‌ها ایمن نیستند. سوالی که معمولا در امنیت سایبری پرسیده می‌شود این است: سطح حمله خارجی چیست؟ ما به شما یاد می دهیم که سطوح حمله چه هستند، چه کاری می توانید برای کاهش در معرض خطر قرار گرفتن خود انجام دهید و چگونه برای بدترین حالت آماده شوید.

۳راه‌ برای آمادگی دربرابر حملات سایبری!

حملات سایبری و چرا باید نگران باشید

در حالی که تکنولوژی به صورت روز افزون در زندگی ما رایج می شود، امنیت سایبری بیش از پیش به یک نگرانی بزرگ تبدیل می شود. هک داده‌ها می تواند منجر به سرقت اطلاعات یا سرقت هویت شود و بسیاری از افراد مختلف را در معرض خطر قرار دهد.  جرایم سایبری تا سال 2021 سالانه 6 تریلیون دلار برای اقتصاد جهانی هزینه خواهد داشت. اگرچه راه‌های بی شماری برای مبارزه با حملات سایبری وجود دارد، اما افراد می توانند سه کار اصلی را برای محافظت از داده‌های خود انجام دهند.

سه راه آمادگی در برابر حملات سایبری

1-کاهش سطح حمله خارجی

سطح حمله خارجی به هر رابط شبکه‌ای اشاره دارد که در آن دستگاه شما به اطلاعات یا سیستم‌های موجود در شبکه داخلی خود دسترسی می دهد. این اصطلاحی است که معمولاً در سیستم‌های رایانه ای و دستگاه‌های شبکه مانند روترها، سرورها یا کامپیوترهای شخصی استفاده می شود.

مفهوم اصلی در پشت سطح حمله خارجی این است که نقاط زیادی وجود دارد که در آن یک مهاجم می تواند به طور بالقوه به یک سیستم هدف دسترسی پیدا کند. به همین منظور، کارشناسان امنیت سایبری توصیه می کنند که سطح حمله خارجی خود را تا حد امکان کوچک نگه دارید و آنچه را که با دیگران به اشتراک می گذارید به حداقل برسانید. شما می توانید این کار را با کاهش سرورها و سیستم‌های آسیب پذیر و فایروال‌ها انجام دهید، که تنها اجازه می‌دهد حداقل جریان ترافیک برای اهداف تجاری استفاده شود. با اشتراک گذاری اطلاعات کمتر، داده‌های کمتری برای سرقت و سیستم‌های کمتری برای حمله وجود دارد.

2-آگاهی امنیتی

راه دوم برای آمادگی در برابر حملات سایبری، آگاهی از امنیت است. کارمندان، شبکه شرکت شما را تشکیل می دهند، اما چیزی که آنها را از نظر امنیت سایبری خطرناک می کند این است که آنها مهم ترین آسیب پذیری شما هستند. در مورد آن فکر کنید - چه کسی بیشترین دسترسی را به داده های شما دارد- شما یا کسی که در IT فعالیت می کند؟ بنابراین، ضروری است که کارمندان خود را در مورد حفظ بهترین شیوه های خود آموزش دهید و در عین حال کار خود را به طور موثر انجام دهید.

3-آسیب‌پذیری‌های خود را ارزیابی کنید

شما باید آسیب‌پذیری‌ها را در سازمان خود شناسایی کرده و آن‌ها را از طریق وصله‌های نرم‌افزاری، تنظیمات شبکه به‌روز شده و غیره کاهش دهید. برای ارزیابی وضعیت امنیت سایبری سازمان‌های خود، به یک پایش آسیب پذیری کامل نیاز دارید. بسیاری از فروشندگان محصولاتی را ارائه می دهند که می توانند این کار را انجام دهند و اگر قصد انجام آن را به تنهایی ندارید، حداقل اطمینان حاصل کنید که فروشنده راه حل امنیتی شما می تواند چنین خدماتی را ارائه دهد.

پایش آسیب پذیری باید جامع و شامل موارد زیر باشد:

-    پایش شبکه برای شناسایی آدرس های IP، خدمات و ویژگی‌ها

-    تست نفوذ برای کشف آسیب‌پذیری‌های واقعی در تنظیمات شبکه و زیرساخت فناوری اطلاعات

-    بررسی پیکربندی برای اطمینان از اینکه سیستم ها و برنامه ها بر اساس بهترین شیوه‌ها تنظیم شده اند.

-    ارزیابی آسیب پذیری در برابر نقص های نرم افزار شما مانند مرورگرهای وب، سرویس‌های نرم افزاری و غیره.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top